FastWasher 24/12 flessenwasser

Gestart door Jeroen76, 12-01-2021 22:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen76

In een ander topic al besproken maar kreeg via diverse wegen een aantal vragen waaronder of de straal sterk zat is om alle bodems te bereiken.

Hierdoor een filmpje gemaakt van het uitpakken tot het eerste gebruik. Hopelijk is hierop goed te zien dat dit apparaat echt z'n werk super doet.



FastRack en FastWasher gekocht bij Unibrew.
Opvangbak gekocht bij Wildkamp.

Gr. Jeroen

LAM

Citaat van: Jeroen76 op 12-01-2021  22:03 uIn een ander topic al besproken maar kreeg via diverse wegen een aantal vragen waaronder of de straal sterk zat is om alle bodems te bereiken.

Hierdoor een filmpje gemaakt van het uitpakken tot het eerste gebruik. Hopelijk is hierop goed te zien dat dit apparaat echt z'n werk super doet.



FastRack en FastWasher gekocht bij Unibrew.
Opvangbak gekocht bij Wildkamp.



Gr. Jeroen
Mooi ding zeg!

D.R.K.

Goed filmpje, gelijk nog een vraag.

Hangt de pomp ook net iets vrij? had zelf verwacht dat de pomp namelijk ook op de ondergrond zou staan en niet een klein beetje hangt zoals die nu lijkt te doen.
Lijkt ook het zwakste punt te zijn van de constructie.

Alvast bedankt

Jeroen76

Dank je, ja we willen onze site wat aantrekkelijker maken dus meteen een filmpje en zo ook de vragen hopelijk beantwoord.

Inderdaad hangt de pomp een 2 centimeter boven de bodem. Heb al bedacht om de pootjes wat in te korten, dit scheelt ook weer een paar liter water in de bak en dus schoonmaakmiddel en wat minder gespetter.

Zonder pootjes werkt het ook maar dan dragen de pompen al het gewicht...

Gr. Jeroen


lier

Mooi filmpje, ik heb de fastwasher ook.
De link naar de druip bak werkt niet bij mij.

Wees voorzichtig met de pomp bij mij is er eens de aansluiting van pomp naar fastwasher afgebroken (witte schroefdraad stukje) en dat spul laat zich niet zomaar terug lijmen. Ik heb er professionele 2 componenten hars tussen moeten smeren voor ik de boel weer aan elkaar had.

Verder ideaal ding

Jeroen76

Citaat van: lier op 13-01-2021  00:04 uMooi filmpje, ik heb de fastwasher ook.
De link naar de druip bak werkt niet bij mij.

Wees voorzichtig met de pomp bij mij is er eens de aansluiting van pomp naar fastwasher afgebroken (witte schroefdraad stukje) en dat spul laat zich niet zomaar terug lijmen. Ik heb er professionele 2 componenten hars tussen moeten smeren voor ik de boel weer aan elkaar had.

Verder ideaal ding
Ja klopt, heb een werkende link in de reacties geplaatst. 

https://www.wildkamp.nl/product/polyetheen-nestbare-bak-inh-20-liter-60-x-40-x-12-cm/930560

Deze

Gr. Jeroen


D.R.K.

Citaat van: lier op 13-01-2021  00:04 uMooi filmpje, ik heb de fastwasher ook.
De link naar de druip bak werkt niet bij mij.

Wees voorzichtig met de pomp bij mij is er eens de aansluiting van pomp naar fastwasher afgebroken (witte schroefdraad stukje) en dat spul laat zich niet zomaar terug lijmen. Ik heb er professionele 2 componenten hars tussen moeten smeren voor ik de boel weer aan elkaar had.

Verder ideaal ding

Dat is iets waar ik ook bang voor ben, heb op Ali wel een verloop stukje gevonden dus eens kijken of dat er mooi tussen past zodat de pomp netjes wat lager zit.

Jeroen76

Citaat van: lier op 13-01-2021  00:04 uMooi filmpje, ik heb de fastwasher ook.
De link naar de druip bak werkt niet bij mij.

Is opgelost, wist niet dat dit achteraf wel nog kon.



Ben het met je eens dat die pompen, hangend aan die draaiplug een zwak punt is. Pootjes inkorten is een optie maar altijd opletten dus als je hem optilt. Of zorgen dat ze nog meer vast komen te zitten aan de rest.


Gr. Jeroen

Enos

Citaat van: Jeroen76 op 13-01-2021  00:15 uJa klopt, heb een werkende link in de reacties geplaatst. 

https://www.wildkamp.nl/product/polyetheen-nestbare-bak-inh-20-liter-60-x-40-x-12-cm/930560

Deze

Gr. Jeroen

Of hier stukgoedkoper
https://www.kuiper-gereedschap.nl/nestbare-bak-zwart-20liter.html

Rick92

Citaat van: Jeroen76 op 12-01-2021  22:03 uIn een ander topic al besproken maar kreeg via diverse wegen een aantal vragen waaronder of de straal sterk zat is om alle bodems te bereiken.

Hierdoor een filmpje gemaakt van het uitpakken tot het eerste gebruik. Hopelijk is hierop goed te zien dat dit apparaat echt z'n werk super doet.



FastRack en FastWasher gekocht bij Unibrew.
Opvangbak gekocht bij Wildkamp.


Gr. Jeroen


Mooi apparaat Jeroen!
Kun je op deze manier de flesjes ook met Puro oxi reinigen en later ontsmetten met Puro San?
Weet niet of dit schadelijk is voor de pompjes?

Jeroen76

Citaat van: Rick92 op 13-01-2021  13:30 uMooi apparaat Jeroen!
Kun je op deze manier de flesjes ook met Puro oxi reinigen en later ontsmetten met Puro San?
Weet niet of dit schadelijk is voor de pompjes?
Ja dat kan, ik spoel wel altijd alles naderhand goed na zodat er niks in de pompen achterblijft. Tot nu toe geen problemen, alleen let ik wel op dat het water zeker niet te heet is, handleiding zegt niet heter dan 40°C.

Denk wel over een andere bak na, maatje groter. Het lukt zo maar spettert wat.

Gr. Jeroen

Rick92

Citaat van: Jeroen76 op 13-01-2021  13:41 uJa dat kan, ik spoel wel altijd alles naderhand goed na zodat er niks in de pompen achterblijft. Tot nu toe geen problemen, alleen let ik wel op dat het water zeker niet te heet is, handleiding zegt niet heter dan 40°C.

Denk wel over een andere bak na, maatje groter. Het lukt zo maar spettert wat

Gr. Jeroen

Oke, dank voor je reactie. Heb nu een avvinatore, maar dit werkt niet ideaal vind ik.
Heb thuis een redelijk grote spoelbak van 50x40x20. Moet het ook in lukken.
Is wellicht wat voor de toekomst.

D.R.K.

Citaat van: Jeroen76 op 13-01-2021  13:41 uDenk wel over een andere bak na, maatje groter. Het lukt zo maar spettert wat

Gr. Jeroen

Ik heb vandaag de Fast racks binnen gekregen en het past precies in een IKEA opbergdoos, ik heb de 12 dus de 24 zou passen in de maat groter. Deksel past er ook op dus was van plan het ook zo op te bergen en voor het schoonmaken gewoon deze bak te vullen met de oplossing.

De 22 L heb ik:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/samla-bak-transparant-80102976/
de 45 L zou dus groot genoeg zijn voor de 24 flessen
https://www.ikea.com/nl/nl/p/samla-bak-met-deksel-transparant-s09850874/



Jeroen76

Citaat van: D.R.K. op 13-01-2021  16:19 uIk heb vandaag de Fast racks binnen gekregen en het past precies in een IKEA opbergdoos, ik heb de 12 dus de 24 zou passen in de maat groter. Deksel past er ook op dus was van plan het ook zo op te bergen en voor het schoonmaken gewoon deze bak te vullen met de oplossing.

De 22 L heb ik:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/samla-bak-transparant-80102976/
de 45 L zou dus groot genoeg zijn voor de 24 flessen
https://www.ikea.com/nl/nl/p/samla-bak-met-deksel-transparant-s09850874/


Die grote lijkt mij inderdaad ook wel prettig en zeker als alles uiteindelijk in diezelfde box opgeruimd kan worden. 

Ik gebruik deze bak overigens ook voor het losweken van eventuele  etiketten

Gr. Jeroen

fantastica

Citaat van: Jeroen76 op 13-01-2021  13:41 uJa dat kan, ik spoel wel altijd alles naderhand goed na zodat er niks in de pompen achterblijft. Tot nu toe geen problemen, alleen let ik wel op dat het water zeker niet te heet is, handleiding zegt niet heter dan 40°C.

Denk wel over een andere bak na, maatje groter. Het lukt zo maar spettert wat.

Gr. Jeroen

Als ik de flesjes desinfecteer met Star San voor het bottelen dan geeft dat nogal wat schuim. Gaat dit niet teveel schuimen en is dat niet slecht voor de pomp?

Jan

Jeroen76

Citaat van: fantastica op 05-03-2021  14:13 uAls ik de flesjes desinfecteer met Star San voor het bottelen dan geeft dat nogal wat schuim. Gaat dit niet teveel schuimen en is dat niet slecht voor de pomp?

Jan
Geloof niet dat de pompen hier moeite mee hebben maar wij gebruiken SaniClean, dat schuimt minder. Kan zijn dat ik ergens Star San schreef maar dat is dus niet correct.

Gr. Jeroen


lier

Citaat van: Jeroen76 op 14-01-2021  21:20 uDie grote lijkt mij inderdaad ook wel prettig en zeker als alles uiteindelijk in diezelfde box opgeruimd kan worden. 

Ik gebruik deze bak overigens ook voor het losweken van eventuele  etiketten

Gr. Jeroen

Ik gebruik die 45 liter bal voor de 24 flessen versie past perfect.

lier

Citaat van: D.R.K. op 13-01-2021  11:47 uDat is iets waar ik ook bang voor ben, heb op Ali wel een verloop stukje gevonden dus eens kijken of dat er mooi tussen past zodat de pomp netjes wat lager zit.

Kan je eens een link plaatsen van dat verloopt dat je gevonden hebt

fantastica

Citaat van: Jeroen76 op 05-03-2021  23:43 uGeloof niet dat de pompen hier moeite mee hebben maar wij gebruiken SaniClean, dat schuimt minder. Kan zijn dat ik ergens Star San schreef maar dat is dus niet correct.

Gr. Jeroen

Neen, dat heb je nergens geschreven, ik gebruik Star San vandaar mijn vraag. Mijn excuses voor de onduidelijkheid.

D.R.K.

Citaat van: lier op 06-03-2021  09:47 uKan je eens een link plaatsen van dat verloopt dat je gevonden hebt

Via Ali, maar of het gaat passen weet ik nog niet:
https://www.aliexpress.com/item/33043890491.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.13ce413bKb3DKl&algo_pvid=8dc71e50-317a-4a78-8d62-2213aa916cde&algo_expid=8dc71e50-317a-4a78-8d62-2213aa916cde-0&btsid=2100bddb16151148359101468eef0b&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Citaat van: fantastica op 06-03-2021  14:36 uNeen, dat heb je nergens geschreven, ik gebruik Star San vandaar mijn vraag. Mijn excuses voor de onduidelijkheid.

Ik gebruik ook Star San hiervoor, en werkt opzicht goed. Het gaat wel schuimen en kan ongeveer 2 keer 12 flessen wassen en dan schep ik het schuim er even uit zodat de straal weer helemaal achterin de fles komt ( na 2 sets komt door het schuim het niet helemaal bovenin de 0.5 L fles)

Het is dan trouwens niet de pomp die er moeite mee heeft maar meer de weerstand omdat de waterstraal ook door het schuim moet en het schuim niet allemaal de fles uit kan lopen.

lier


D.R.K.

Al weer helemaal vergeten, maar ze zijn wel binnen en passen niet dus pomp hangt gewoon iets los eronder.
Enige andere oplossing zou nog kunnen zijn om de pootjes iets in te korten

Rinus

Ik heb de pompjes met een lange tie wrap aan het spruitstuk ondersteund. Bij mij is namelijk al een keer de schroefdraad afgescheurd.
Als je het "filter" huis verwijdert kan je nog beter fixeren exact ter hoogte van de schroefdraad, dit voorkomt krachten op de schroefdraad.

lier

Citaat van: Rinus op 29-04-2021  22:20 uIk heb de pompjes met een lange tie wrap aan het spruitstuk ondersteund. Bij mij is namelijk al een keer de schroefdraad afgescheurd.
Als je het "filter" huis verwijdert kan je nog beter fixeren exact ter hoogte van de schroefdraad, dit voorkomt krachten op de schroefdraad.

Heb je die schroefdraad terug gelijmd gekregen of niet? en zo ja waarmee?
Bij mij is hij ook afgebroken op de schroefdraad dus nu nog maar een halve washer beschikbaar

Nicooos

Iemand ervaring of dit ook gaat werken met Grolsch beugels?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.