Jongbier smaakt alsof het drie dagen op de bar heeft gestaan

Gestart door okkert, 14-12-2020 13:31 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

okkert

Bedankt voor alle reacties! Beetje overweldigend :) Ik heb uiteindelijk gekozen voor een cold crash, omdat ik toch wel een beetje ongeduldig ben. Het was een soort iene-miene-mutte tussen cold crash en lang lageren. Hij zit inmiddels in de fles. Als ik de eerste open heb getrokken laat ik weet hoe hij smaakt :)

Herre

Ha Okkert,

Ik ben heel erg benieuwd naar je eerste brouwsel. Een vuistregel in het Brouwland is dat geduld vaak de schoonste zaak is ;-). Mijn eerste recepten waren zeker niet de beste. Zoals eerder aangegeven gaat er nog een heel veel veranderen aan de smaak.

Hoe langer je wacht met openen hoe lekkerder je bier wordt.

Keep up the good work!

dutch peter

Citaat van: okkert op 14-12-2020  13:31 uHi All,

Ik ben bezig met mijn eerste brouwsel uit de weckketel die is omgetoverd tot brouwketel. Nu had ik het idee dat alles goed is gegaan en dat ik heel schoon heb gewerkt. Nu is de SG voor de tweede dag op rij stabiel. Ik overweeg dus om te bottelen. Ik kon het niet laten en heb het brouwsel geproefd. Het is vrij bitter, maar dat komt denk ik ook omdat het een IPA is, maar het smaakt alsof het al drie dagen op de bar heeft gestaan. Een beetje _muffig_ en hoge alcoholsmaak. Komt dit nog goed? Moet ik het gewoon bottelen en daarna proeven?

Dat overkomt mij ook elke keer, ik noem het alleen paardepis. Echter, na het bottelen en hergisten en voldoende geduld blijkt er toch weer een lekker biertje in de fles te zitten :-)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.