Mondvol mout

Gestart door jooprules, 26-11-2020 19:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jooprules

In de categorie om te lachen... Mijn eerst volmoutbrouwsel blijkt een mondvol mout te zijn😀. Ik dacht al dat het niet helemaal goed was gegaan, maar nu is het bier wel heel troebel. Er drijft echt van alles in het bier. Mout lijkt wel. Het smaakt wel lekker maar is dus echt een bruine boterham😜

Jeroen76

Beetje lastig om hier wat over te zeggen. Hoe heb je gebrouwen is de eerste vraag, hoe ziet je bouwinstallatie er uit, hoe filter je etc?

Fotootje gemaakt tijdens het brouwen?

Gr. Jeroen

Jacques

Citaat van: jooprules op 26-11-2020  19:11 uIn de categorie om te lachen... Mijn eerst volmoutbrouwsel blijkt een mondvol mout te zijn😀. Ik dacht al dat het niet helemaal goed was gegaan, maar nu is het bier wel heel troebel. Er drijft echt van alles in het bier. Mout lijkt wel. Het smaakt wel lekker maar is dus echt een bruine boterham😜

Wat is er volgens jou misgegaan?

Heb je een foto van het bier?

jooprules

Ik had vier liter bier (dubbel) op het fornuis gebrouwen met pannen en zeven, dus filteren ging niet super. Maar ik denk eigenlijk misschien toch dat ik te vroeg gebotteld heb, gezien het enthousiasme waarmee het bier de fles uitkomt (gusher?) of toch een infectie. Ook was het gistemmertje van brewmonk lek... Ik zal eens kijken of ik een fotootje kan plaatsen. Misschien toch nog even in de schuur laten staan en over een maand weer eens proberen.

André de Laat

Citaat van: jooprules op 27-11-2020  11:12 uOok was het gistemmertje van brewmonk lek...
Welk emmertje van BrewMonk bedoel je? RVS?

jooprules

Citaat van: André de Laat op 27-11-2020  12:36 uWelk emmertje van BrewMonk bedoel je? RVS?
Sorry, ik bedoel brewmonkey.

Jeroen76

Een aantal foto's zou het geheel een stuk duidelijker maken ;)

Ben heel benieuwd naar het filteren met zeven en zo...

Gr. Jeroen


jooprules

Citaat van: jooprules op 27-11-2020  11:12 uIk had vier liter bier (dubbel) op het fornuis gebrouwen met pannen en zeven, dus filteren ging niet super. Maar ik denk eigenlijk misschien toch dat ik te vroeg gebotteld heb, gezien het enthousiasme waarmee het bier de fles uitkomt (gusher?) of toch een infectie. Ook was het gistemmertje van brewmonk lek... Ik zal eens kijken of ik een fotootje kan plaatsen. Misschien toch nog even in de schuur laten staan en over een maand weer eens proberen.
Grappig, ik heb hier van het weekend nog twee flesjes van open gemaakt. Geen gushers en het smaakt, alhoewel niet perfect, best prima. Mooi hoe de factor tijd bij verschillende bieren een rol speelt.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.