Kastanje bier

Gestart door Jac Thijs, 06-10-2020 19:43 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jac Thijs

Graag zou ik willen weten hoe je de kastanjes moet behandelen, voor ze klaar zijn om aan de mout toe te voegen tijdens het Maischen?
Is dit met schil, of zonder, gemalen of wat anders wie kan me dit vertellen. Ik wil ze toevoegen aan een tripel.
Ik ben nog niet zolang bezig en wilde voor de winter toch een speciaal tirpeltje brouwen en wel met de zelfgeraapte kastanjes bij ons in het bos.

Jacques

Citaat van: jacvan50@gmail.com op 06-10-2020  19:43 uGraag zou ik willen weten hoe je de kastanjes moet behandelen, voor ze klaar zijn om aan de mout toe te voegen tijdens het Maischen?
Is dit met schil, of zonder, gemalen of wat anders wie kan me dit vertellen. Ik wil ze toevoegen aan een tripel.
Ik ben nog niet zolang bezig en wilde voor de winter toch een speciaal tirpeltje brouwen en wel met de zelfgeraapte kastanjes bij ons in het bos.

Beste Jac,

Heb je de zoekfunctie al geprobeerd?
Er zijn meerdere topics waarin het gebruik van kastanjes in bier aan de orde is gekomen.

Zie onder andere het topic Chesnut Porter - Porter met tamme kastanjes

Jac Thijs

Jacques bedankt voor je verwijzing naar Chesnut Porter - Porter met tamme kastanjes.
Ik heb het doorgenomen en ga het proberen, laat het je weten of het wat geworden is.
Vriendelijke groet
Jac Thijs

hansHalberstadt

Ik heb dat topic even doorgelezen, maar komt waarschijnlijk toch neer op verstijfselen en dan de zetmeel omzetten in suikers mbt de enzymen van de mout. Dus de kastanjes koken, roosteren of iets dergelijks om zetmeel toegankelijk te maken voor de enzymen en evt nog wat extra smaak toe te voegen door Maillard reacties/ roosteren.

Brouwerij De Stichting

Citaat van: Jac Thijs op 06-10-2020  19:43 u... en wel met de zelfgeraapte kastanjes bij ons in het bos.
Je hebt het hopelijk wel over tamme kastanjes en geen wilde? De laatste zijn namelijk giftig.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.