Even voorstellen: Laurens

Gestart door Mascleta, 05-10-2020 21:49 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mascleta

Ik lees al een tijdje mee op het forum en heb recent mijn tiende biertje gebrouwen. Dus word het wel eens tijd om mij voor te stellen hier. Bij deze dus.

Ik ben Laurens, begin 30 en woonachtig in Goes in de mooie provincie Zeeland. Mijn interesse in speciaalbier is er al vele jaren en ik ben er zo'n eentje die alles wil proeven en wil beschrijven (om een ideetje te krijgen, mijn Untappd account tikt bijna de 3000 unieke bieren aan). Gaandeweg begon ik mij steeds meer te interesseren in hoe bepaalde stijlen tot stand komen en welke ingrediƫnten welke uitwerking hebben in het proces. Anyway, ik wou dus meer begrijpen over bier en dan kom je vanzelf bij het brouwproces terecht.

Enkele jaren geleden al eens een poging gedaan met een hemapakket en een Brewferm blik. Echter gaf dat geen bevredigend resultaat en ook geen voldoening. Echter bleef het kriebelen, maar zag ik op tegen het investeren en uitzoeken van het brouwproces. Totdat ik vorig jaar ergens tegen een uitnodiging aanliep voor de Brouwcursus van het lokale gilde in Zeeland, de Deltabrouwers.

Enthousiast mij ingeschreven samen met mijn broertje en vorig jaar zomer gestart aan de 5 avonden durende brouwcursus. Gedurende de cursus materialen aangeschaft om zelf aan de slag gegaan en in de loop van het jaar dit uitgebreid met onder andere een tegenstroomkoeler en een zelfgemaakte vergistingskast. We brouwen boven mijn bedrijf waar we lekker de ruimte hebben. Op het moment nog lekker met een grote pan op het vuur en dat bevalt tot op heden prima. Dan heb ik echt het gevoel dat ik ambachtelijk bezig ben en bewust bezig ben met het brouwproces. De opbrengst van de brouwsels liggen tussen de 15 en 17 liter ongeveer.

Inmiddels bijna een jaar verder en we hebben nu 10 verschillende bieren gebrouwen. Mijn favoriete stijlen zijn toch wel de Amerikaanse IPA met veel aromahop en dikke donkere stouts, maar juist door het zelf brouwen vind ik het ook tof om allerlei andere dingen te proberen.

Ik heb nog veel te ontdekken, te leren en te experimenteren. En dit forum is voor mij een grote bron van informatie en inspiratie daarvoor.

Heyudude

Welkom Laurens. Je hebt het brouw virus goed te pakken! Have fun hier

tdp


Jeroen76

Van harte welkom hier op het forum en heel veel brouwplezier

Gr. Jeroen


Alexander_H

Weer een mede Zeeuw, welkom!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.