Verloting iSpindel met 5 extra doppen

Gestart door Jacques, 20-09-2020 07:58 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Het lot is gevallen op nummer 88. Dat is het nummer van Lange1985. Van harte gefeliciteerd.

De eigenaar van de site ispindel.nl biedt een ispindel Pro aan voor een loterij onder de leden van dit forum. Een ispindel is een elektronisch apparaat dat je plaatst in je gistvat samen met je wort. De ispindel meet om de zoveel tijd hoe ver je wort reeds vergist is. Via Wifi geeft de ispindel een signaal door naar de ontvanger. Dit kan zijn via ubidots, Brewfather of een andere site of app.
Zie https://ispindel.nl/

De iSpindel Pro wordt geprogrammeerd en gekalibreerd geleverd inclusief opbergstandaard en 5 extra doppen  t.w.v € 73,75

Zolang deze verloting loopt kun je de ispindel ook via https://ispindel.nl/index.php/contact/bestelling-plaatsen/ aanschaffen met 10% korting met gratis opbergstandaard en 5 gratis doppen. De kortingsactie is alleen voor forumleden. Vermeld daarom je forumnaam bij de bestelling.
Mocht de winnaar van de verloting in deze actieperiode een ispindel met korting bij ispindel.nl hebben gekocht dan krijgt hij/zij uiteraard het geld terug gestort en krijgt hij/zij nog eens 5 extra doppen toegezonden.

De verloting staat open voor alle leden van dit forum met uitzondering van mij.
Deelname is mogelijk tot 3 oktober 2020 om 16:00 uur..

Je doet mee als in dit topic te kennen geeft de iSpingel te willen uitproberen. Geef daarbij een motivering waarom je met de verloting meedoet.
Een andere voorwaarde is dat als je wint je een recensie schrijft over jouw ervaringen met de iSpindel.

Het nummer van de reactie is je lotnummer.

Het is niet toegestaan om in dit topic dubbel te reageren (op straffe van uitsluiting) of om een reactie te plaatsen zonder mee te willen doen aan de verloting.
In dit topic horen alleen aanmeldingen geplaatst te worden. Alle reacties van niet deelnemers worden uit het topic verwijderd.

Via een online dobbelsteen zal de trekking verricht worden. Het aantal ogen zal ingesteld worden op het aantal aanmeldingen.

Citaat van: Scorpionrose op 18-09-2020  12:20 u

koffie

Ik doe graag mee!
Na een tijdje minder tot niet met brouwen bezig te zijn geweest, heb ik mijn spullen weer afgestoft en ben ik weer leven in de brouwerij aan het brengen ;)
Ondertussen merk ik dat de technieken, apparatuur en werkwijzen niet stil hebben gestaan, leuk!
Een iSpindel staat zeker op mijn verlanglijstje om toe te voegen aan mijn brouwerijtje 2.0  :brouwen:

basvo

Ik doe heel graag mee. Zit al een lange tijd te kijken naar een iSpindel, maar door de hoge prijs kan ik hem helaas niet aanschaffen. Zelf in elkaar zetten gaat mij helaas ook niet lukken :( Zou een hele mooie uitbreiding zijn op mijn huidige setup! :)

Laikea

Mooie actie weer Jaques!
Ik ben nog maar pas begonnen, maar al zeer fanatiek aan het brouwen. De iSpindel is een erg mooi apparaat om toe te voegen aan mijn arsenaal, zodat je beter gericht kan overhevelen!
Meer tijd = meer bier!

breda82

Ik doe heel graag mee!
Heb sinds kort eindelijk een goede wifi op mijn brouwplek en ben naast biergeek ook techgeek en ben zeer benieuwd naar dit apparaatje.

CS

Ik doe ook graag mee. Heb er zelf 2 gemaakt. Dan kan ik een mooi vergelijkende test doen.

Tof initiatief.

ExPeteriment

Ik doe ook graag mee, dan kan ik dit vergelijken met mijn loadcelmeting.

SVB

Ik wil ook mee doen, dit zou mij een hoop heen en weer naar de schuur schelen (wat vrouwlief leuk vindt) en makkelijker dan monsters nemen.

Edwin brouwt

Ik doe graag mee!
Ik heb al een tilt, maar heb vaak 2 vaten in de vergisting, dus dat levert gelijk een mooie vergelijking op.

Heyudude

Ik doe graag mee! Lijkt me super handig die iSpindel. Meten is weten

Koken, filteren, gisten, drinken, repeat...

Wolter

Ik doe graag mee met deze verloting. Ik wil de iSpindle graag gebruiken om de vergisting nog beter te kunnen volgen.

André de Laat

Veel over gehoord cq. gelezen. Het lijkt mij best leuk om er eens 1 uit te proberen. Uiteraard met review, mocht ik uitgeloot worden  :groots: :proost: :brouwen:

Jurrian

Dit lijkt mij leuk om te gebruiken. Veel goede verhalen over gehoord. Ik doe graag mee

jazon1963

Als beginnend brouwer is dit een buitenkansje, ik zou graag een beetje spelen en meten met deze Ispindle

jovas

Ik doe ook graag mee. Ben benieuwd naar de werking en het inzichtelijk krijgen van de vergisting.

BenjaminVlissingen

Ja ook ik doe graag mee, lijkt me heel leerzaam om de vergisting op elk moment te kunnen volgen en het vat toch dicht te kunnen laten.

jacob b

Ook ik wil graag meedoen in deze verloting, het lijkt me ideaal om het proces op deze manier in de gaten te houden.

Stevie51

Doe graag mee aan deze verloting.

Graag zou ik zien hoe de vergisting verloopt zonder telkens een sample van het wort te nemen met kans op inslag van zuurstof. Zo hoop ik kwalitatief beter bier te brouwen.

Een recensie schrijven is natuurlijk geen probleem.

Poorsprong

Ik doe ook graag mee met deze mooie loterlij! Het lijkt mij een mooi apparaatje om meer inzicht te krijgen in het verloop van de vergisting. Tussentijdse samples nemen wordt dan echt verleden tijd.

3,14t

Ook ik wil graag meedoen. Dit om de vergisting beter te kunnen volgen, een stukje gemak ook wel, en ik wil dan de data naar mijn NAS sturen om het aldaar te kunnen opslaan en analyseren.

Jochen

Ook ik wil graag meedoen!

Lijkt me een interessante gadget, interessant om eens te zien of de theorie wel overeenkomt met de praktijk ;)
Een constante meting, zonder je vat te moeten openen of stalen te nemen via kraantjes ... Ben benieuwd!

BLUB

Doe ook graag mee, lijkt me een mooie aanvulling op mijn hobby

:degroeten:

BLUB

JanEric

Ik doe graag mee, sta altijd open voor nieuwe technieken en hulpmiddelen en wil deze graag uitproberen.

L.win

Graag kom ik hiervoor in aanmerking!
Het wordt eens tijd dat ik beter doorkrijg wat er in mijn gistvat gebeurd. Graag wil ik dan eens goed kijken wat het verschil is in gecontroleerd- en ongecontroleerd vergisten.

ray81

Ik doe ook graag mee.
Ben wel erg benieuwd hoeveel informatie je eruit kan halen.

volleybaltrainer

Ik doe ook graag mee, heb nu een normale iSpindle en nadat ik overgestapt ben van plastic naar rvs gistvat, is het nogal een uitdaging om gegevens uit te lezen. Ben erg benieuwd of de pro versie met verbeterde wifi antenne dit wel gaat lukken.

Groeten Marco

tdp

Leuke verloting weer Jacques, doe graag mee! In plaats van berichtenverkeer te monitoren overdag, kan ik dan de vergisting van het bier mooi monitoren!

AlexR

Ik doe graag mee! Ik heb/had momenteel al een iSpindel maar deze heeft mij eigenlijk niks dan problemen gegeven vanaf het begin en tot dusver niet betrouwbaar gebleken, dus ervaar graag hoe het wél hoort!

Tjardo

Ik doe graag mee, ben net overgestapt van BrouwHulp naar Brewfather, deze software ondersteunt de iSpindel, lijkt me tof om uit te proberen icm Brewfather

Natlip

orangeloo

Ik doe graag mee, mijn Plaato werkt helaas niet zoals het zou moeten  :'(

Marco Aal

Ik zou ook graag mee willen doen

Gr Marco

Erny

ik doe heel graag mee met deze loting. De iSpindel zou een nieuwe stap voor mij betekenen in het verbeteren en onder controle krijgen van het brouwproces.

guidomarree

Ik doe zeker graag mee met de verloting. Zelf nog geen iSpindel en al langer aan het denken om te kopen. Toch iets heel praktisch. En ook een leuk verjaardagscadeautje op 3 oktober [emoji16]

Jeroen76

Ook ik doe graag mee. Onze eerste van iSpindel.nl  nog steeds niet goed werkend gekregen, wellicht dat deze het meteen goed doet.

Gr. Jeroen

beermenke

Ik doe graag mee. Ik vind vergisten een van de belangrijkste zoniet het belangrijkste van het brouwproces.

Clapton

Ik wil me hier graag voor aanmelden. Nu ik wat brouwsels gemaakt heb, wil ik graag bijleren en de kwaliteit van mijn brouwsels verbeteren: de iSpindel zou hierbij een enorme hulp zijn.

MaartenvH

Hoi, ik doe graag mee met deze loting.
Meten is weten, dus deze iSpindel levert een nog beter inzicht in het gistproces van mijn brouwsels. Dan worden mijn bieren nóg lekkerder! :proost:

bertvandermeer

Ik doe graag mee om de nieuwe iSpindel te testen voor mijn brouwsels/

John

UITERAARD wil ik graag meedoen met de loterij. Ik controleer mijn gisttemperatuur wel maar kan daarvan geen live monitoring krijgen.

Ik ben érg nieuwsgierig wat er qua temperatuur/SG in de ketel aan de gang is.

D.R.K.

Leuk nog een verloting en doe nu ook weer mee, ben benieuwd hoe de iSpindel zal werken ten opzichte van de Brewbrain.

Sander van Dijk

Ik doe graag mee. Ik wil zo'n Ispindel graag proberen.

Hakeem_The_Dream

Aan deze verloting doe ik graag mee. Sinds kort een rvs vat en ben benieuwd hoe dit meer inzicht geeft in het vergistingsproces.

meij

Ik doe ook mee! Ik heb net geïnvesteerd in een brew bucket en met de ispindel kan ik hopelijk nog beter bier krijgen

illsn-z

Ik doe graag mee. Ben heel benieuwd hoe de ispindel werkt.

Simco

Ik doe graag mee!
Het lijkt mij heel interessant om het verloop in het vat realtime mee te kunnen maken. Ik hoop dat mijn brouwsels te kunnen verbeteren.

Brouwerij de Gijsbrecht

Ja, ik wil ook heel graag meedoen.

Frankie

Ik doe graag mee.

Meten is weten. Dan kan ik nog beter bier brouwen.

Mike101

Ik doe ook mee, ben benieuwd hoe die het doet in een Grainfather conical.

EvdBroek

Ik doe graag mee! Ik ben erg benieuwd naar de werking ervan.

Sander83

Ik doe ook graag mee. Heb er nog niet eerder mee gewerkt, interessant om uit te proberen.

Muldermans

Ik doe ook heel graag mee!
Ik vergist tegenwoordig met T-Control en heb een mooie grote koelkast om te vergisten. Met de iSpindel hoop ik meer te leren van de vergisting (en hoe ik hem nog beter kan beinvloeden)

Hartelijke groet

Jan de Graaff

Ik doe ook heel graag mee. Ik heb al een iSpindel, maar ik loop tegen verbindingsproblemen aan. Vandaar dat de iSpindel pro, met betere connectiviteit en antenne, een grote verbetering kan betekenen.
En dat is dan ook gelijk een mooi onderwerp voor een review; naast wat de ispindel betekent voor brouwen, een vergelijking tussen de reguliere (draadloos-oplaadbare) iSpindel en de pro versie!

biking rebel

Ik doe graag mee om meer inzicht te krijgen in het verloop van de vergisting en het perfectioneren van het ideale moment om ingrediënten als hop, hout, etc toe te voegen beter te kunnen bepalen.

PurlFrankel

Ik zou ook graag meedoen in deze verloting. Ik ben gedesinteresseerd in de iSpindel door meerdere opzichten. Naast mijn hobby voor bierbrouwen ben ik ook gedesinteresseerd in elektronica en dit combineert dat samen. Dit geeft me de optie om de data van mijn vergisting te gebruiken en te analyseren. 

Pieter1954

Ook ik wil graag meedoen. Ik heb al een iSpindel van dezelfde leverancier maar wil graag mijn gistcapaciteit uitbreiden met een 2e vat.

joerivang

Ik doe graag mee met de actie, daar ik na 6 jaar brouwen nog steeds analoog meet en ik het toch wel een keer digitaal wil proberen.

Willem Broekema

Jaa! Ik doe ook graag mee.
Dit past in mijn hele strategie om mijn hobby brouwerijen wat professioneler aan te pakken.
Ik vergist nu en tel "belletjes" in het waterslot, en meet tussendoor eigenlijk nooit, totdat ik ga bottelen. Tot nu toe gaat dat nog goed, maar  de momenten van overhevelen zijn niet erg wetenschappelijk of meetkundig onderbouwd. Als daar op deze manier nu al verandering ik kan komen, doe ik graag mee.

TimW

Ik doe graag mee en ben benieuwd naar de betrouwbaarheid van dit soort continue metingen.

Groet Tim

chimichi

Ik doe graag mee!

Met een professionele achtergrond in de projectbeheersing ben ik gewend om alle processen te monitoren en actuele stuurinformatie te krijgen. Een iSpindel kan perfect in die behoefte voorzien voor mijn bierbrouwhobby!

Groet,

Maurits

brewt

Ik doe ook graag mee, lijkt me heel handig om de vergisting automatisch te kunnen volgen. Zou het graag willen koppelen aan Brewfather zodat ik automatisch de batches helemaal compleet heb!

Griebelienus

OW dr. J. ! Weer zo'n mooie actie! Ik doe mee!

ik kijk al een tijdje naar iSpindel, lijkt me hardstikke leuk om die naast mijn Plaato aan het werk te zetten in mijn 2e vat om vergistingen met elkaar te vergelijken en de apparaten met elkaar te kalibreren.

Woeka

Ook ik maak graag kans op een Ispindel om direct vanaf mijn eerste keer brouwen een goed inzicht te hebben over het verloop van de vergisting van mijn brouwsels.

Gerb

Ik doe ook graag mee! Nu doe ik altijd maar wat, ik zou graag meer inzicht in mijn proces willen hebben!

YOz

Dit is een leuke manier om hobbies te combineren, spelen met microcontrollers en brouwen. Ik doe ook graag mee met de verloting

Martijn0172

Gezien mijn eigen iSpindle  in bier verzopen is, doe ik graag mee :-)

karelhermans

Leuke winactie!!

Sinds kort zijn we in het bezit van een zelfgemaakte gistkast, voor ons gevoel zorgt dit voor een veel stabielere vergisting,
echter zou ik dit graag ook met feiten onderbouwen. De iSpindel zou een uitkomst zijn hiervoor.

ciesvandekwis

Heel graag ook een lotje. Ik meet nu in de gistkast via de refractometer, maar moet dan steevast omrekenen. Dit zou de perfecte oplossing zijn, ook voor mijn bieren die langer lageren (lambics, orvalium). Cheers! Cies

Alien on Acid

Ook ik doe graag mee!
Mooie manier om de vergisting in de gaten te houden als ik weer es op pad ben voor werk.
Mooie actie weer!

Sharky

Ook ik doe graag mee. Na een koelkast met Inktbird en recent een plastic conisch vergistingsvat. Zou een iSpindel een mooie aanvulling zijn om ons brouwproces beter te kunnen monitoren en lekkerder bier te brouwen.

JvdW

Ik doe graag mee met de verloting.
Heb wegens een een blesure een tijd niet kunnen brouwen. Daarnaast lijkt het me mooi om een vergelijking te kunnen doen met de Tilt die ik al een tijdje in bezit heb.

Proost

MaartenM

Ik doe ook graag mee! Ben benieuwd naar de verschillen met traditionele meting en zou hoop bier voor monsters schelen!

Qlobster

Ik ben net begonnen met brouwen en ik merk nu al dat het meten van de vergisting best lastig is. Hoe vaak moet je meten, hoe weet je of de vergisting klaar is enz, dus ja ik ben zeer geïnteresseerd in de iSpindel!

Bierpionier

Graag doe ik ook mee. Hiermee kunnen we het brouwproces weer wat professionaliseren. We hoeven dan geen monsters meer te nemen, dat zou top zijn!

Novice77

Ik doe ook graag mee, ik zit al een tijdje aan een tweede iSpindel te denken omdat ik net een nieuw gistvat heb. Nu kan ik twee bieren achter elkaar brouwen, en met een tweede ook alles goed in de gaten houden.

David Steeman

Ook ik doe graag mee. Ik ben al een tijd de iSpidel in de gaten aan het houden maar de hoge prijs houdt me tegen er één aan te schaffen. Het lijkt me een fijn apparaatje om continue de gisting in de gaten te kunnen houden zonder infectierisisco.

Don Leopold

Ik wil graag meedoen met deze verloting, zodat ik het gistproces kan volgen, op tijd kan corrigeren en zo beter bier kan brouwen.

hopjesvla

En ook hier nog een deelnemer. In het kader van meten is weten (en liever lui dan moe  :D ) lijkt em dit een prima aanvulling in de brouwkelder.

duonra

Ik doe graag mee!
Meten is weten.

Jaap W

Ik doe ook mee. Kan ik eindelijk goed volgen hoe de vergisting verloopt. Nu is het om de zoveel dagen monsters nemen om het SG te meten of het al gebotteld kan worden.  :proost: :nut:

StefanUT

Ik doe ook graag mee. Nu meet ik niets tijdens de vergisting. Dus de iSpindel lijkt me een makkelijke manier om dat wel te gaan doen.

Eric111

Ook ik doe graag mee  ;D Beter continue het verloop van de vergisting in de gaten houden dan te weinig meten en niet weten wat de status is.

AntonM

Na een minder goede ervaring met het Plaato waterslot, ben ik heel benieuwd of deze manier van vergistingsmonitoring wel goed werkt. Dus.. ik doe graag mee.

jorgvde

Ik doe graag mee!
Een mooie manier om de vergisting te volgen zonder telkens het vat te moeten openen.
En een integratie met de brouwsoftware Brewfather die ik al gebruikt lijkt mij helemaal perfect!

Brouwert

Hoi, ik doe ook graag mee met deze verloting. Ik heb goede ervaringen met mijn ispindel en een tweede is zeer welkom! Ben benieuwd of deze -pro-versie andere resultaten oplevert.

SterkWerk

Ik doe ook graag mee. Het is een mooie volgende stap in thuisbrouwen.  (De 5 gratis doppen doet mij vermoeden dat deze bij elke beurt vervangen moet worden, maar goed daar is het topic niet voor ;) )

Johan_vL

Ja, ik doe graag mee met de verloting.
Mijn motivatie is, dat ik nog niet eerder met een ispindel of een soortgelijk product in mijn jongbier metingen heb verricht om de vergisting te volgen. Ik ben benieuwd of dit apparaatje net zo goed of beter werkt dan de bellenteller van speidel.

Een recensie schrijven als het zover komt is natuurlijk geen enkel probleem.

Brouwgroet, J.

Sander00

Ik doe graag mee met deze mooie actie.
Mooi initiatief weer Jacques!

Wat is er nu mooier om de data te kunnen laten zien aan je collega's en vrienden. Kan je ze mooi op de hoogte houden wanneer het bier klaar is  :proost:

Een recensie zal er zeker komen!

Groet,
Sander :degroeten:

Lange1985

Ik doe graag mee! Iedere upgrade is weer een stap voorwaards  :biersmile:

Romba

Ik doe graag me aan deze verloting. Een device zoals de ispindel staat sinds kort op mijn verlanglijstje en als ik hem mag ontvangen schrijf ik er met alle plezier mijn ervaringen en bevinden erover.

Groetjes, Jeroen

HansSchwirtz

Ik doe graag mee. Ik vergist nu al een paar jaar met een TILT in mijn vergisitingsvat (plastic and RVS-CCT) met een Rasberry Pi en dit is een geweldige manier om je vergisting in de gaten te houden: temperatuur en SG. Maar de TILT is aan vervanging toe, en het zou leuk zijn om te kijken of een iSpindel  met een Rasberry Pi kan werken een een log-file en grafiek kan maken.

lier

Ik zou graag deze winnen en koppelen aan mijn Brewfather app zodat ik uit en thuis de vergisting kan volgen.

Herman

Ik doe graag mee, ben al een tijdje nieuwsgierig naar de iSpindel. Na een hele poos minder te hebben gebrouwen heb ik de smaak weer te pakken en het lijkt me zeer leerzaam om zo de vergisting te kunnen volgen.

Ger Debije

waldpiek

Ook ik doe graag mee aan deze verloting, hoe digitaler hoe mooier, per slot van rekening is de uitspraak meten is weten en hoe meer er zo gemeten kan worden hoe beter.  :brouwen:

Richard3

Ik doe ook mee aan de verloting.

middelaersch

Ik doe ook graag mee aan de verloting.

Ik ben brouwsoftware aan het ontwikkelen, en wil daar graag een koppeling/integratie met de iSpindel in bouwen. Verder is het natuurlijk ook gewoon leuk om de vergisting zo te kunnen volgen.

Goei Spul

Ik doe graag mee. Momenteel kan ik de vergisting enkel volgen via het waterslot. De Ispindel is een erg toegevoegde waarde!

Opaslof

Jaaa, dit lijkt me een zeer interessante uitbreiding voor de vergisting en ideaal om geen infectie/contaminatie te riskeren bij het meten van de voortgang. Ik doe graag mee. Ik kijk nu al uit naar de volgende batch.

Davester

Lukt me geweldig om vanuit het hart van je wort de waardes te kunnen meten. Doe graag mee met de verloting

magicjantje

Ik zou graag mee loten met de Ispindel.
Al vaker zitten kijken voor iets "moderner" dan mijn
dobber die ik nu gebruik.
Zo'n iSpindel lijkt me wel wat.

Uiteraard zal ik, in geval van winst,  een uitgebreide review schrijven.

Larsje40

Mooie actie!

Ik zou graag mee doen met de verloting. Reden is dat het me natuurlijk super gaaf lijkt om eens te kijken hoe zo'n iSpindel werkt. Maar natuurlijk nog belangrijker om mijn vergisting beter in de gaten te kunnen houden. Ik ben een beginnend brouwer en heb nu net mijn vergistingskast met zelfgebouwde STC-1000 kastje af. Nu zou ik dus graag temperatuur constant willen vergisten en daar komt een iSpindel heel goed bij van pas om dit zo goed mogelijk in de gaten te houden zowel temp. als SG. En ik denk dat het ook bijdraagt aan mijn kennis van bierbrouwen doordat je eigenlijk real life ziet wat er nu eigenlijk in dat gistvat gebeurt en hoe snel de vergisting gaat.

Kortom zou ik graag de iSpindel willen winnen zodat ik hem kan inzetten om mijn brouwproces te verbeteren, mijn inzicht in het brouwproces te verbeteren en gewoon een beter biertje te brouwen.

GR.

PiWi

Ik doe graag mee met de verloting. Mijn forumnaam is PiWi.
Ik zou graag willen testen of de Ispindel geschikt is in mijn RVS gistvat, ik lees daar wisselende verhalen over. Ik vind het te duur om zo maar eens te kopen om het te proberen met als risico dat ik het niet kan gebruiken. Als de iSpindel werkt dan zou dat super zijn dan kan ik die ook aanschaffen voor mijn andere vaten.

drik79

Hi, ik doe ook graag mee aan de verloting. Ik heb al verschillende filmpjes op YT gezien van dit product en het lijkt me zeer interessant om zelf te proberen.

Guppie

Ik doe graag mee, mijn brouwhok in de achter tuin heeft een prima Wifi dekking dankzij een mesh netwerk.

Sjaak_Deventer

Een 2e Ispindel voor een 2e kast is natuurlijk zeer welkom!

Bvk1983

Ik doe ook graag mee met de loting. Meten is weten zegt men altijd, en wat is er mooier dan continu (geautomatiseerd) te kunnen meten?

De Schelm

Ik doe graag mee, ben altijd opzoek naar mooie gadgets voor de huisbrouwerij.

rolf76

Ik zou graag mee willen doen, zodat ik het brouwproces beter kan monitoren. Ben heel benieuwd naar de iSpindel!

Alexv

Ook ik doe graag mee! De iSpindel lijkt me ideaal voor bieren die ik drooghop. Weten hoe ver de vergisting is. Op het juiste moment overhevelen. Mij lijkt het wel wat.

Rob Q

Ik doe mee. Als ik win hoef ik voor de metingen die ik doe, het vat niet meer te openen nadat ik hem uit de vergistingskast heb gehaald. Dit apparaatje lijkt mij een verbetering voor mijn proces. Ben benieuwd.

Sjoso

Ik doe ook graag mee met deze verloting.

GeBaxke

Leuke actie weer, ik doe graag mee.

Léon Kanters

Ik doe ook graag mee met deze actie, heb momenteel 1 isSindel en ben er enorm blij mee, zou echter voor het 2de vergistingsvat ook de mogelijkheid hebben dit te kunnen volgen. De link naar Brewfather werkt ook enorm prettig!

orangeloo

Ik doe Graag mee omdat mijn Plaato vanaf het begin NIET werkt.
En ik natuurlijk wel graag mijnn vergisting volg.  :biersmile:

Jazzper

Tof! Volgens mij heb ik zojuist een nieuw projectje ontdekt! [emoji28]

Rob.Erto

Ik doe graag mee met de verloting. Zo hoef ik geen samples meer af te nemen van mijn jongbier om de vergisting te kunnen volgen.

Markie Mark

Ik ben geïnteresseerd in de iSpindel. Heb zelf nu 1 Brewbrain float en dat is een fantastische tool om de vergisting mee te volgen. Geen tussenmonsters meer hoeven nemen met kans op besmetting en je dryhop goed kunnen timen. Daarnaast meer zekerheid dat je bier écht is uitgegist wat op veiligheidsgebied ook voordelen biedt! Voor mijn tweede vat ontbreekt iets dergelijks nog en ik ben benieuwd hoe de iSpindel zich t.o.v. een Brewbrain float houdt. Mooie gelegenheid voor een vergelijk en review daarover.

Dennisbier12

Wij doen ook graag mee, zeker als beginnende brouwer zijn we nog niet ervaren hoe het wort vergist wordt. Met deze tool krijgen we daar ook inzicht in. Lijkt ons top om hem uit te proberen.

Hoop dat we niet te laat zijn met inschrijven.

Fen

Ik doe ook graag mee! Binnenkort ga ik een grote batch mede maken in mijn RVS vergistingsvat. Zeker door de langere vergisting en het niet kunnen zien  in het vat leek zo'n oplossing mij sowieso wel wat, maar eigenlijk wat te prijzig om de stap te nemen.

harbri

Ik doe graag mee met deze verloting. Als IT'er blijf ik geïnteresseerd in het verder automatiseren van het brouwproces. De iSpindel automatiseert het handmatig meten.

DeAik

Ik doe graag mee. Ik brouw pas anderhalf jaar, maar mijn hobby brouwerij wordt steeds een stapje beter en uitgebreider. Na oa een rvs gisttank een gistkast en een inkbird staat nu een iSpindel op de verlanglijst. En dan is winnen natuurlijk helemaal geweldig.

GizmoGonzales

Het lijkt mij fantastisch om ook dit proces met de iSpindel digitaal te kunnen vastleggen!

justDick

Ook maar een poging wagen.
Een goede reden om af en toe op de telefoon te kijken?

bartjo

Ik doe graag mee, lijkt me erg prettig om zo je vergisting te volgen.

brewmaster

Ik doe graag mee met de loting.
Ik ben al even geinteresseerd in meer data te verzamelen van verschillende brouwsels en daarvoor is dit een prachtig apparaat!
Mijn forumnaam is brewmaster.

DieterB

Ik kende de iSpindel niet, maar ben door dit topic enthousiast over het meetinstrument! Lijkt me een stuk handiger dan elke keer een meting te doen met mijn dobber. Ik doe dus graag mee met de loting.

Stefan013

Natuurlijk doe ik mee met deze loting, een aanvulling op mijn brouwspullen! Mij lijkt het interessant om via de data van de Ispindel meer informatie te krijgen van het vergistingsproces. Na gebruik schrijf ik graag een review.

Groetjes,
Stefan

BikerEddy

Ja, ik doe graag mee.
Lijkt mij een goede aanvulling voor in mijn Fermentasaurus!

gamin46

Ik doe graag mee, zit al een tijdje naar diverse systemen als ISpindel te kijken maar kan nog niet tot een besluit komen om deze aan te schaffen.

mgwsmulders

Met de huidige corona maatregelen heb ik tijd genoeg om te brouwen.
Heerlijk te combineren met het thuis werken.

Het lijkt me fantastisch het gehele proces digitaal te kunnen volgen.

Zipper

Ik doe ook graag mee aan de verloting van de iSpindel. Ik probeer de laatste tijd mijn vergisting steeds beter te laten verlopen en het regelmatig meten zou mij een berg aan informatie verschaffen over het vergistingsproces. Vooral het niet meer handmatig hoeven te meten vind ik hierbij een groot voordeel.

Vlisbier

De herfst winter periode komt er weer aan.

Dus weer brouw tijd.
Wil de ispindel graag uittesten tijdens deze brouw sessies.

aamvanmeurs

Ik doe graag mee aan de actie, ik wil door de ispindel te testen betere waarde metingen te kunnen doen. Zodat proces nog beter kan sturen, en hopen dat het bier dan ook nog eens een betere smaak krijgt.

Jurpar

Als beginnend hobbybrouwers met zijn hydrometertje, refractometer en hopen nieuwsgierigheid tijdens de vergisting ben ik helaas is staat mijn bier te verklaren door gekke toeren uit te halen tijdens de vergisting. Voor het eerst een ispindel gezien bij een bevriend brouwer en dat zou mij de perfecte "rust" geven en dus geruststellen om de vergisting te kunnen volgen... Ik loot dan maar al te graag mee voor dit fantastisch apparaatje. Fingers crossed...

tommy-z

Ik doe graag mee, na een lange ziekteperiode ben ik weer begonnen met brouwen.  Zin in!!!

WFKuipers

Hallo,
Ik ben een beginnende brouwer, net 2 mislukte brouwpaketten gebrouwen.
Op dit moment ben ik mijn brouwerij(tje) aan het installeren/upgraden/uitbreiden/automatiseren/enz... zodat ik alles in een opslag en binnen handbereik heb.
Een gestuurde vergisting-/koelkast is reeds in mijn bezit met daarin een fastferment.
Met deze Ispindel zal het mijn vergistingsuitrusting compleet maken.
Vandaar dat ik graag meeloot.

Met vriendelijke groet,

Willem-Freek Kuipers

ptenberge79

Lijkt me een super handige tool om de vergisting goed te kunnen volgen.

En het het scheelt weer aftappen voor de meting met een dobber.

Dus meer en beter bier!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Jpbrouwers

Woaw! Ik doe mee!  Ik zou zeker deze iSpindel willen uitproberen ! Perfect om de vergisting te volgen,  en om uiteraard het vergistingsproces te kunnen verbeteren voor nog beter bier!
Ik geef daar heel graag een review over! CHEERS ;D

Jorvans

Ik loot graag mee. Laatst een poging gedaan om er zelf 1 in elkaar te zetten, is helaas niet goed gegaan. Het zou top zijn om deze te winnen.

Micha

Deze kans laat ik ook niet lopen: ik wil graag meedoen met de verloting. De iSpindel staat al een tijdje op mijn verlanglijst. Ik ben nog geen veteraan en kan alle hulp bij het krijgen van nieuwe inzichten goed gebruiken.

Proost,
Micha

HoppyHomeBrewery

Ja natuurlijk doe ik mee! Zo'n iSpindel mis ik nu namelijk nog in mijn brouwhok. Daar heb ik wel een klimaatkast in gebruik met Inkbird en toebehoren, maar een iSpindel maakt het wel compleet. Geweldig om de vergisting zo op de voet te kunnen volgen en nog leerzaam ook.

Papamadejo

Leuk, weer een verloting!

Doe graag mee met de verloting van deze mooie uitvinding, de ispindel.

Groeten Marcel :biersmile:

Komies

Ik maak graag kans op deze verloting. Mooie kans om het vergistingsproces nog beter te monitoren zonder verspilling van kostbare monsters bier!

Fractus

Ik wil graag meedoen met de verloting. Een gecontroleerde vergisting is al lang mogelijk, maar het is lastig om de vergisting goed te volgen op het moment. Er is (nog) geen goede refractometer en om alle informatie af te leiden van het waterslot is ook niet ideaal. Om de vergistingscurve te kunnen volgen zou reuze interessant zijn, dus graag!

hans80

Ja, ik doe graag mee. Ik wil graag de vergisting beter onder controle krijgen!

Haagse Wouter

Ik doe graag mee!
Het lijkt me heel fijn om de vergisting zo nauwgezet te kunnen volgen. Dan weet je precies of de hoofdvergisting is gestopt etcetra.

AadL

Aangezien de vergisting erg bepalend is voor de smaak, probeer ik dit zo veel mogelijk gecontroleerd te doen. De iSpindel is dan natuurlijk de ideale tool om dit nog meer te controleren!
Dus ik doe graag mee met deze verloting :D

Jordy74

Ik doe graag mee met de verloting.
Lijkt me leuk om nu eens de vergisti g te kunnen volgen zonder elke keer een sample te moeten nemen.

CvB

Ik ben aan het koudhoppen geslagen. Nu is de hopgift nog een educated guess door het aantal dagen te tellen. Dan is een eigenlijk iSpindel ideaal om perfect te timen op welk moment tijdens de vergisting ik de giften kan doen.

Jacques

Citaat van: Jordy74 op 03-10-2020  16:38 uIk doe graag mee met de verloting.
Lijkt me leuk om nu eens de vergisti g te kunnen volgen zonder elke keer een sample te moeten nemen.

Citaat van: CvB op 03-10-2020  16:38 uIk ben aan het koudhoppen geslagen. Nu is de hopgift nog een educated guess door het aantal dagen te tellen. Dan is een eigenlijk iSpindel ideaal om perfect te timen op welk moment tijdens de vergisting ik de giften kan doen.

Sorry, jullie zijn te laat...

Jacques

Het lot is gevallen op nummer 88. Dat is het nummer van Lange1985. Van harte gefeliciteerd. Ik geef je e-mailadres door zodat geregeld kan worden dat de iSpindel en de doppen naar jou komen.

De dobbelsteen is ingesteld op 147 omdat na 16:00 uur aanmeldingen voor de verloting niet meer was toegestaan.

Lange1985

Yes!  8)

Komt goed, zal met brouwen wachten tot hij binnen is  :brouwen:

Rob Q

Heyudude

Scorpionrose

Citaat van: Lange1985 op 03-10-2020  20:49 uYes!  8)

Komt goed, zal met brouwen wachten tot hij binnen is  :brouwen:

Namens ispindel.nl  van harte met het winnen van deze prijs.
Heb je reeds een mailtje gestuurd.

SterkWerk

Proficiat Lange1985! Veel plezier ermee! :biersmile:

koffie

Ik weet niet of dit nou het correcte topic is ...

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een iSpindel. Bij de verloting zaten 5 extra doppen en deze zijn ook los te bestellen. Waarom zou je meerdere doppen moeten/willen hebben?

Jan de Graaff

Citaat van: koffie op 03-11-2020  21:12 uIk weet niet of dit nou het correcte topic is ...

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een ispindel. Bij de verloting zaten 5 extra doppen en deze zijn ook los te bestellen. Waarom zou je meerdere doppen moeten/willen hebben?
Het is niet heel moeilijk om de doppen te strak op de tubes te draaien en daarmee draai je ze stuk. Dan zijn ze lek en kun je je ispindel beter niet gebruiken. Vandaar de extra doppen.
Als je de doppen voorzichtig behandeld, gaat het niet snel mis en ga je niet snel door je extra doppen heen..

[edit] Na een aantal keren (20? 30?) op- en afdraaien, kunnen ze mogelijk wat ruim gaan zitten of lam worden. Dan heb je ook een nieuwe dop nodig..

Scorpionrose

Citaat van: koffie op 03-11-2020  21:12 uIk weet niet of dit nou het correcte topic is ...

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een ispindel. Bij de verloting zaten 5 extra doppen en deze zijn ook los te bestellen. Waarom zou je meerdere doppen moeten/willen hebben?

Misschien als een dop beschadigd raakt?

Jacques

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een iSpindel. Bij de verloting zaten 5 extra doppen en deze zijn ook los te bestellen. Waarom zou je meerdere doppen moeten/willen hebben?

Koop een fles vergeperst sinaasappelsap in de supermakt. Maak de dop schoon en je hebt een betere dop (betere afsluiting) die op je iSindel past.

Jeroen76

Citaat van: Jacques op 03-11-2020  22:16 uKoop een fles vergeperst sinaasappelsap in de supermakt. Maak de dop schoon en je hebt een betere dop (betere afsluiting) die op je iSindel past.
Dat ga ik morgen proberen, top tip! Thanks Jacques

Gr. Jeroen

koffie

Dank voor de antwoorden, blijkbaar is de dop een onderdeel wat dus behoorlijk snel kan slijten. Weer wat geleerd :)

Romba

Weet iemand of dit ook voor de doppen van de Brewbrain Float geldt. Zij leveren slechts 1 extra dop. Tot nu toe heb ik hem voor 3 batches gebruikt en sluit de dop nog prima.

Jacques

Citaat van: Romba op 16-12-2020  12:04 uWeet iemand of dit ook voor de doppen van de Brewbrain Float geldt. Zij leveren slechts 1 extra dop. Tot nu toe heb ik hem voor 3 batches gebruikt en sluit de dop nog prima.

Ik heb ook een BrewBrain Float en daarbij werkt dit uitstekend. Een veel betere afsluiting dan de doppen die zijn meegeleverd. Zelf doe ik een klein beetje siliconenvet (kranenvet) in het randje van de dop.

Robke1689

De dop van mijn iSpindel is gescheurd en dus niet meer bier/water dicht.
Weet iemand waar ik de dop kan bestellen?

Jacques

Citaat van: Robke1689 op 28-11-2022  12:11 uDe dop van mijn iSpindel is gescheurd en dus niet meer bier/water dicht.

Even de diameter bepalen en een kwestie van op het internet zoeken lijkt mij.

Jan de Graaff

Citaat van: Robke1689 op 28-11-2022  12:11 uWeet iemand waar ik de dop kan bestellen?
Ik heb zelf extra doppen voor mijn iSpindel hier (link) gekocht.

Als je Google Chrome als browser gebruikt, kan ie de pagina's voor je vertalen (bij mij werkt dat)

Broewerke

Citaat van: Robke1689 op 28-11-2022  12:11 uDe dop van mijn iSpindel is gescheurd en dus niet meer bier/water dicht.
Waar heb je hem gekocht?
Op marktplaats zit er iemand in Velsen Noord en biedt er aan.

thepsych

Citaat van: JanDeGraaff op 28-11-2022  17:37 uIk heb zelf extra doppen voor mijn iSpindel hier (link) gekocht.

Als je Google Chrome als browser gebruikt, kan ie de pagina's voor je vertalen (bij mij werkt dat)
De dopjes kosten geen drol, maar als je ze in Litouwen besteld worden ze wel duur. Ze passen gewoon op een frisdrankfles met een groot formaat. Dus kijk eens rond in de supermarkt, misschien de jus d'orange doppen die Jacques noemt of 2 liter pet/frisdrankfles.

Jan de Graaff

Citaat van: thepsych op 28-11-2022  21:47 umaar als je ze in Litouwen besteld worden ze wel duur.
Valt mee; verzendkosten zijn €5,00. Relatief gezien is dat dan weer wel veel als 1 dopje 8 cent kost.
Maar als je er 10 besteld – zodat je wat reserve hebt – kost het €5,80 incl. verzendkosten, of 58 cent per stuk.
Ik heb ze wel eens aangeboden gezien voor €4,95 per 5 excl. verzendkosten.

Als je er eentje in de supermarkt op een frisdrankfles of melkpak kunt vinden van de goeie maat dan is dat inderdaad veel goedkoper en lekkerder. Maar ik heb die op mijn iSpindel passen nog niet gevonden zo.
Jacques heeft, als ik het goed herinner, een tilt en die heeft net een ander maatje dan de meeste iSpindels. Dus dat kan verklaren waarom Jacques wel een dop en ik niet in de supermarkt kan vinden. Even zoeken in de supermarkt is sowieso wel de eerste optie die je zou moeten proberen.

Hoe dan ook, uiteindelijk is een niet werkende iSpindel duurder en vervelender.

thepsych

Een hobby mag ook wat kosten en voor 6 euro zou ik ook niet stad en land af lopen. Overigens zijn er Ispindels met verschillende PET-lings, maat XL maar ook XXL. Heb er zelf een gemaakt en de PET-lings in Litouwen besteld. Dit was een XL versie. Dopjes zijn er voor xl maar ook de XXL versie. Ik lees dat de PET-lings vaak voor grotere waterflessen zijn, voor bedrijven, In het buitenland heb je vaak 3 of 5 liter waterflessen.
Maar goed, let dus wel op welke je besteld mbt de diameter

Robke1689

Citaat van: Broewerke op 28-11-2022  18:08 uWaar heb je hem gekocht?
Op marktplaats zit er iemand in Velsen Noord en biedt er aan.

Helaas de verkeerde diameter voor mij

Robke1689

Citaat van: JanDeGraaff op 28-11-2022  17:37 uIk heb zelf extra doppen voor mijn iSpindel hier (link) gekocht.

Dank voor de tip, heb ze zojuist besteld. Momenteel zijn de verzendkosten 7 Euro.

Jacques

Citaat van: JanDeGraaff op 28-11-2022  22:08 uJacques heeft, als ik het goed herinner, een tilt en die heeft net een ander maatje dan de meeste iSpindels. Dus dat kan verklaren waarom Jacques wel een dop en ik niet in de supermarkt kan vinden.

Ik heb een BrewBrain Float. De doppen hiervoor zijn echt overal te koop...

Jan de Graaff

Citaat van: Jacques op 29-11-2022  13:24 uIk heb een BrewBrain Float. De doppen hiervoor zijn echt overal te koop...
Oh, de Float zou bijna hetzelfde moeten zijn als de (meeste) iSpindels, zie plaatje hieronder. (Tilt is wel een stukje kleiner in lengte en doorsnede)

Welke doppen koop jij dan waar?

slide_3.jpg

Jacques

Citaat van: JanDeGraaff op 29-11-2022  21:03 uWelke doppen koop jij dan waar?

De doppen voor de BrewBrain Float zijn dezelfde als de doppen die op verse sinaasappelsapflessen zitten.
(En die sluiten beter dan de originele doppen...  smile )

Jan de Graaff

Citaat van: Jacques op 29-11-2022  22:16 uDe doppen voor de BrewBrain Float zijn dezelfde als de doppen die op verse sinaasappelsapflessen zitten.
Ah, oké, dank je.

Die passen niet op mijn iSpindel – de mijne is volgens mij gelijk aan die op het plaatje. De doppen van sinaasappelsapflessen zijn voor mij niet diep genoeg; er blijft een stukje schroefdraad over.
Daar ga ik voor 58 cent geen risico mee nemen...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.