Etiketten van Brouwerij Het Snerpende Hertje

Gestart door Oosterling, 23-08-2020 17:31 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oosterling











Zelf ben ik het meest tevreden met het ontwerp van de Tropische IPA. Daarom ga ik die stijl gebruiken als huisstijl voor het ontwerpen van mijn etiketten. Dit geeft herkenbaarheid en eenheid.
De tekstjes op de flessen moeten wel nodig herschreven worden, de stijlfouten etc zijn mateloos irritant. Wat vinden jullie van de ontwerpen?

Jacques

Leuke etiketten. Ook ik geef de voorkeur aan het etiket voor de Tropische IPA. Wel zou ik het lettertype met de informatieve tekst aan de rechterzijde aanpassen (de letters en regels staan te dicht op elkaar).

joenedu

Ze zien er geweldig uit, maar snap dat je voor de tropische IPA variant gaat als stijl. Die is het mooiste. Alleen (wat Jacques ook al tikte) wat slecht leesbaar.

Je teksten vind ik ook geniaal, knap werk! "Grab them by the perzik"  ;D

Jan de Graaff

Ik vind het etiket van de Tropische IPA ook erg mooi, maar ik vind die van de Weizen ook mooi.
Die laatste past erg goed bij klassieke bierstijlen – Weizen, Bock, Tripel, etc. – die op een klassieke manier gebrouwen zijn. Daar vind ik persoonlijk het tropische etiket minder geschikt voor.

Je zou kunnen overwegen om etiketten in twee stijlen te gebruiken. De tropische stijl voor moderne, vernieuwende bieren en de Weizen stijl voor klassieke bieren.

Knap gedaan hoor, zijn erg mooie etiketten!  :biersmile:

Oosterling

Citaat van: JanDeGraaff op 24-08-2020  09:19 uJe zou kunnen overwegen om etiketten in twee stijlen te gebruiken. De tropische stijl voor moderne, vernieuwende bieren en de Weizen stijl voor klassieke bieren.

Knap gedaan hoor, zijn erg mooie etiketten!  :biersmile:

Goed idee, ben ik eigenlijk helemaal mee eens. Ik had er nog niet eens over nagedacht om het op die manier te doen.

Citaat van: Jacques op 23-08-2020  23:11 uLeuke etiketten. Ook ik geef de voorkeur aan het etiket voor de Tropische IPA. Wel zou ik het lettertype met de informatieve tekst aan de rechterzijde aanpassen (de letters en regels staan te dicht op elkaar).

Dankjewel voor je feedback. Ik vind het erg lastig om een formaat letter te kiezen, dat voor iedereen leesbaar is en visueel aantrekkelijk blijft. Je opmerking is echter wel terecht en ik ben blij dat je hem gemaakt hebt, dan kan ik dat aanpassen.
Citaat van: joenedu op 24-08-2020  08:24 uJe teksten vind ik ook geniaal, knap werk! "Grab them by the perzik"  ;D
Haha, klopt, die kan mooi op die fles, ook helemaal met het politieke tintje van de impeachment procedure van Donald Trump. Ik ga dit etiket omvormen naar de stijl van de Tropische IPA. Geüpdate versies vervangen de etiketten in de openingspost. 😉
Allen bedankt voor de complimenten, ik ben er ook best wel trots op. Nieuwe etiketjes zal ik blijven posten in deze thread.


Groetjes!


Oosterling

Overigens, ik denk dat ik jullie wel een kleine uitleg verschuldigd ben. Ik ben zelf een student en Tim is mijn huisgenoot. Hij is een redelijk toegewijde bierdrinker en proeft ieder biertje dat ik maak. Het was een tijdje een soort van inside joke dat als iets goed was gemaakt op school, op werk of wat dan ook en we vonden het beide goed, dan kreeg het "The Stamp of Approval." We hebben bij de action een stempel gekocht met een duimpje er op. Vervolgens was dat rotstempeltje op ieder tentamen dat voldoende was of ieder verslag dat goedgekeurd werd, compleet onleesbaar gemaakt door dat stempeltje. Daarom wordt op het etiket van de weizen ook nog gesproken over "de heren brouwers" als in meervoud. Helaas doet Tim niet meer mee, omdat hij vind dat hij het niet leuk genoeg vind om te brouwen en niet zo veel er mee bezig is om het brouwproces te verbeteren, recepten samen te stellen etcetc. Daarom ga ik nu in mijn eentje verder. Hij proeft nog wel ieder biertje en als tribute aan onze vriendschap laat ik hm op ieder etiket subtiel dan wel niet subtiel terugkomen.

Oosterling


Adbrouwt

Mooi gemaakt. Lijkt wel op een zoet frisdrank. Zeer kleurrijke plaatjes

Oosterling


Oosterling

Citaat van: Adbrouwt op 24-08-2020  22:48 uMooi gemaakt. Lijkt wel op een zoet frisdrank. Zeer kleurrijke plaatjes

Door het toevoegen  van lactose, fruit en een koudhop zijn dit dan ook wel hele zoete biertjes, Ad. :)

jacob b

Mooie etiketten, aleen zie ik je "goed te zuipen approval" niet op de 2e versie van de impeachment.

D.R.K.

Leuke etiketten, welk programma gebruik jij om ze te maken, ik ben namelijk nogsteeds opzoek naar iets (makkelijks te gebruiken)

thanks
Groet
 :proost:

Oosterling

Citaat van: jacob b op 13-09-2020  20:42 uMooie etiketten, aleen zie ik je "goed te zuipen approval" niet op de 2e versie van de impeachment.

Hey verrek, je hebt gelijk!

Citaat van: D.R.K. op 13-09-2020  21:21 uLeuke etiketten, welk programma gebruik jij om ze te maken, ik ben namelijk nogsteeds opzoek naar iets (makkelijks te gebruiken)


Ik gebruik Canva Pro, iets waar ik bij mijn opleiding flink mee in aanraking ben gekomen.

Succes!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.