Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: 3000 euro te besteden...  (gelezen 2289 keer)

Offline Laikea

• Vol lid
  • Land: nl
  • Brouwerij Viander
Re: 3000 euro te besteden...
« Reactie #25 Gepost op: 26-08-2020 12:15 u »
.
Hier sluit ik mij volledig bij aan. Met een weckketel brouw je ook lekker bier. Misschien wat omslachtiger, maar dat laat ik effe buiten beschouwing. Gebruikt vind je die voor weinig. Een BIAB erin en gaan. Een schrootmolen, een goeie thermometer en een hydrometer. Meer heb je in feite niet nodig. Kosten? Misschien 150 euro.

Dan zou ik een deftige fermenter aanschaffen. Misschien wel twee. Kosten rond de 1000 euro. https://www.brouwstore.nl/ss-brewtech-chronical-fermenter-27-l-7-gal

Twee vergistingskasten + Inkbirds en verwarmingselementen. Kosten 200 euro hooguit.

Hou je nog wat centjes over een paar avondjes de bloemetjes buiten te zetten.

Succes,

André.

:degroeten:

Precies dit dus alleen dan groter! Ik zou meer uitgeven aan een grotere chronical fermenter (richting de 80 L), mooi kookvat van 100 L erbij en lekker brouwen!
Lekker commercieel gaan ;)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline André de Laat

• Super lid
  • Ik brouw zoals ik het leuk vind.
« Reactie #26 Gepost op: 26-08-2020 12:29 u »
Nu je toch financiële ruimte over hebt zou ik zeker gaan keggen. 12 L in 19 L fusten gaat prima qua houdbaarheid, moet je er wel voor zorgen dat je in de overblijvende ruimte CO2 hebt en geen lucht.

Ik heb één 2 kg CO-2 fles, een tweede overwogen, maar daarvan afgezien omdat ik een bijvul adres heb gevonden. Nu hoef ik niet te wachten tot mijn fles leeg is voordat ik 'm omruil. Een bijna lege fles geeft een onrustig gevoel.

Ik heb 1 statiegeldfles van 10 kilo. De 2 kilo uitvoering heb ik ook nog. Is de 10 kilo fles leeg, ruil ik ´m om bij een slijter. Kost me 20 euro. Eerste keer betaalde ik 125 euro statiegeld. Verder geen gedoe met keuringen etc. Wel zo handig. De 2 kilo fles is eigendom. Staat ook gevuld als reserve. Om die te laten vullen kost me ook 20 euro. Verloopt de keuringsdatum, haal ik er nóg een 10 kilo fles bij.

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
« Reactie #27 Gepost op: 26-08-2020 13:03 u »
... Is de 10 kilo fles leeg, ruil ik ´m om bij een slijter. Kost me 20 euro ...

Welke slijter is dat? Ik kom toch eerder aan € 34.

Offline André de Laat

• Super lid
  • Ik brouw zoals ik het leuk vind.
« Reactie #28 Gepost op: 26-08-2020 13:09 u »
Welke slijter is dat? Ik kom toch eerder aan € 34.
Er zitten er genoeg hier in de buurt. Ze verschillen niet zoveel in prijs. Voor mijn werk zit ik regelmatig in Limburg. Meestal rijd ik langs Hansen Dranken in Linne. Ik bel wel van tevoren of ze ze op voorraad hebben.

Tags: