Bier inblikken

Gestart door Thomas, 19-07-2020 17:17 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

breda82

De cannular is nu met wat korting te krijgen, ik begin steeds meer de neiging te krijgen om dit apparaat aan te schaffen. Zijn er leden hier die het apparaat in bezit hebben? Wat zijn voor jullie Pro's en cons?

Overweeg hem aan te schaffen voor mijn neipa's, bottelen van een neipa vind ik toch heel lastig, te snel last van oxidatie.

Met een tegendruk vullen en cap on foam moeten we een beter resultaat kunnen behalen.

beun

Ik heb er al een paar keer serieus naar gekeken. ik vind de aanschaf kosten per blik nog iets te hoog.
En gelukkig hoef ik voor de hobby niet op de factor arbeid te besparen dus is flessen spoelen is voor mij geen probleem.

Wel vind ik blikken 'professioneel' overkomen en handig als je etiketten wil plakken.

stefan

Arthur B

Ik kwam de Duofiller net tegen. Ziet er goed uit: https://duofiller.no

Paar reviews:



Theo Mol

Nog te hoog gegrepen voor mij, maar met een koers van 10,59 NOK / 1 EUR ziet de prijs van 4000 NOK er niet eens zo grimmig uit.
Ik heb niet eens een micro-, maar eerder een nanobrouwerij dus ik houd het maar op BNR-flesjes.

Arthur B

Ja, ik vond de prijs ook erg meevallen. Zeker gezien het feit dat het na afstellen automatisch gaat. Als je om en om blikken vult en je hebt zo'n Cannular gaat het best wel soepeltjes denk ik...

BBD

Dan zou je dus voor zeg maar ff 1000-1100 klaar zijn met een leuke inblik operatie...

Als dit zou betekenen dat ik gewoon bijvoorbeeld Neipa's in blik kan gooien en me niet zo zeer zorgen hoef te maken of ik ze deze maand op drink... Dan lijkt mij dat nog niet vervelend.

Volgende stap in blik pasteuriseren?  ;)

Theo Mol

Citaat van: BBD op 09-11-2021  23:56 uVolgende stap in blik pasteuriseren?  ;)

Een rondje door de afwasser, zou ik denken  ;-)

Haagse Wouter

Citaat van: Theo Mol op 10-11-2021  09:23 uEen rondje door de afwasser, zou ik denken  ;-)

Stiekem geen slecht idee haha.

BBD

Citaat van: Haagse Wouter op 12-11-2021  19:50 uStiekem geen slecht idee haha.

Kun je misschien beter zoiets gebruiken als een sousvide koker.
Die stel je ff goed in, zodat hij wel pasteuriseert, maar dat er geen verdere isomerisatie plaatsvindt.

Duurt ff een paar minuten en dan ben je klaar.

Volgende stap: HPP of bestralen  ;) ;D

Wijbrouwers

Is het dan niet beter om de blikken ultrasoon te reinigen?
De vraag is alleen, hoe krijg je de bovenkant er netjes af zodat je deze daarna weer goed kan afsluiten.

BBD

Citaat van: Wijbrouwers op 17-11-2021  11:43 uIs het dan niet beter om de blikken ultrasoon te reinigen?
De vraag is alleen, hoe krijg je de bovenkant er netjes af zodat je deze daarna weer goed kan afsluiten.

Misschien snap ik je opmerking niet...

Ik/ wij hadden het over pasteuriseren/ HPP; handelingen die tijdens of na het inblikken plaats vinden.

Voordat je gaat inblikken denk ik dat het "bacterie vrij" maken van de blikjes/ deksels voldoende is. Ik mag toch aannemen dat je nieuwe schone blikjes krijgt...
Iemand trouwens een offerte voor een gamma bestraler?  ;) ;D

Arthur B

Voor de zekerheid...

Citaat van: Arthur B op 06-07-2022  20:17 uEr komt een instapmodel (werkt ook met flessen): https://duofiller.com/products/duofiller-mono

En ik kreeg net deze door voor de liefhebbers: https://www.brouwmaatje.nl/canning-and-cans/6403-duofiller-voor-afvullen-van-blikken-2500005817989.html

guest16554

Hoe vaak zou je dat moeten doen?
Ik kan me indenken dat het voor 2-3 keer per jaar niet rendabel te maken is. En misschien voor 12 keer ook nog niet.

Zomaar een gedachtegang (uit het zakenleven).
Soms is iets te klein en de investering te groot om er zelf aan te beginnen, terwijl er genoeg anderen al op ingericht zijn. Dan is uitbesteden vaak veel rendabeler, en stukken makkelijker.
Voor die persoon meestal ook weer rendabel omdat hij zijn kosten ook verder kan spreiden (=zakelijk erg gebruikelijk).

Kun je geen (kleinere) brouwer vinden die dit voor jou wil doen?
Met wat geluk kan deze meteen ook tegen interessante kostprijs bedrukking voor je regelen. Dan is het helemaal echt.

Ook een interessante mogelijke optie. Iemand/enkele vinden en groeps-korting regelen vanuit het forum. Dat levert vaak al snel 10-30% forumkorting op. Leden mooie prijs, en inblikker leuk aantal klanten erbij = extra omzet (en voor het forum bemiddelings-donatie?). @Jacques

Of als je het toch in eigen beheer wilt houden, misschien een interessant idee dat één (of twee?) iemand hier zijn (inblik-) kosten kan spreiden door het ook voor medeleden te gaan doen?

Arthur B

Voor mij persoonlijk (als hobbyist) heeft het veel meer te maken met gemak en plezier. Ik ben gek op gadgets. Rendabel is niet echt een overweging (prijs overigens wel - maar een hobby mag geld kosten 😉).

Een top flessenvuller (zoals de iTap) is ook niet goedkoop en dan is deze nog een heel stuk gebruiksvriendelijker en sneller voor relatief weinig meerprijs. Én bruikbaar voor blik.

Maar goed, ieder het zijne... 😊

LAM

Of een deel inblikker! Iedereen wat inleggen en dan rond laten gaan. Of 1 iemand die hem koopt en voor een zacht prijsje wil verhuren aan forumleden.

Arthur B

Citaat van: LAM op 07-07-2022  15:30 uOf een deel inblikker! Iedereen wat inleggen en dan rond laten gaan. Of 1 iemand die hem koopt en voor een zacht prijsje wil verhuren aan forumleden.

Kan ook. Net als die mobiele inbliklijn...

breda82

Nou ik ga binnenkort een cannular aanschaffen, weer een nieuwe fase in mijn thuisbrouwerij. Heb er zin om hiermee te experimenteren en perfectioneren. Zal wel weer tegen verschillende problemen oplopen maar dat is onderdeel van de hobby  ;)

WJW

Hoe zijn je ervaringen met de cannular?

Arthur B

Kegland komt ook met wat nieuws. Voor blik en fles...


Jacques

Citaat van: Arthur B op 26-01-2024  13:54 uKegland komt ook met wat nieuws. Voor blik en fles...


Mooi apparaat. Wat kost zo iets?

Arthur B

Citaat van: Jacques op 26-01-2024  14:46 uMooi apparaat. Wat kost zo iets?

Ik denk hier uiteindelijk rond de 150 euro. Zeer interessant naar mijn idee.

https://www.kegland.com.au/products/cannular-can-and-bottle-filler-rapt

Rene Haring

Opgelet, die van Kegland vult alleen af. Je zult dan nog een ander apparaat nodig hebben om de blikjes af te sluiten met een deksel.

Jacques

Citaat van: Rene Haring op 26-01-2024  18:23 uOpgelet, die van Kegland vult alleen af. Je zult dan nog een ander apparaat nodig hebben om de blikjes af te sluiten met een deksel.

Dat spreekt vanzelf. Het leuke is dat je het apparaat ook kunt gebruiken voor het automatisch vullen van flessen. Dat kan het bottelen een stukje eenvoudiger maken.

Arthur B

Citaat van: Jacques op 26-01-2024  21:48 uDat spreekt vanzelf. Het leuke is dat je het apparaat ook kunt gebruiken voor het automatisch vullen van flessen. Dat kan het bottelen een stukje eenvoudiger maken.

Dat zou ook mijn primaire insteek zijn.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.