19-09-2020 Open Bergsche Bierbrouw Kampioenschap (OBBK) | Bergs Bierfestival

Gestart door jorisstoop, 01-07-2020 15:00 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jorisstoop

Beste brouwer,

Het Bergsche Bierbrouwersgilde organiseert op zaterdag 19 september 2020 wederom het jaarlijkse Open Bergsche Bierbrouw Kampioenschap (OBBK).
 
Schrijf je nu in voor een van de grootste hobbybrouwwedstrijden van Nederland!

De keuring en prijsuitreiking zal plaatsvinden tijdens het virtueel Bergs Bierfestival, zodat een gezellig, bierig en muzikaal entourage verzekerd is. Het Bergs Bierfestival zal dit jaar online plaatsvinden. Door deze nieuwe ontwikkelingen hebben we het aantal bieren wat toegelaten wordt tot de wedstrijd kunnen uitbreiden, zijn de inleveradressen beperkt en is er de mogelijkheid tot het opsturen van de wedstrijdbieren. Let op: De wedstrijdbieren dienen iets eerder te worden ingeleverd dan dat u van ons gewend bent.

Alle informatie over het festival, inschrijvingsformulieren (inschrijven tot begin september), kosten, reglement, foto's etc. vindt je op onze website: www.bergsbierfestival.nl.
Na inschrijving voor het OBBK zult u nog uitgebreid geïnformeerd worden over de online prijsuitreiking en het bijbehorende Bergs Bierfestival.
 
Schroom niet om dit bericht door de sturen naar al je biervrienden.


BikerEddy


Martijn0172

In tegenstelling tot het ONK zie ik het bij het BONK niet terug in het reglement dus hierbij mijn vraag. Ik heb een tweetal bieren via huurbrouw commercieel uitgebracht. Mag ik alsnog mijn thuisbrouw bieren insturen?

henkie



Ik vind dit toch wel een vorm van rechtsongelijkheid. (Ook omdat ik mijn bier al in vichy flessen heb...)

BikerEddy


jorisstoop

Citaat van: henkie op 02-07-2020  16:27 u

Ik vind dit toch wel een vorm van rechtsongelijkheid. (Ook omdat ik mijn bier al in vichy flessen heb...)

Deze regels komen uit het centraal reglement dat onder andere door de keurmeesters is opgesteld. De reden hiervoor is de hele logistieke operatie. De bieren (in ons geval 600, maar bij een ONK makkelijk meer dan 1500) moeten gesorteerd en vervoerd worden in kratten. Als er bijvoorbeeld steinies worden ingeleverd is dat erg lastig omdat die niet in "normale" kratten passen en dus apart of anders vervoerd moeten worden. Met de kans op schade etc.
 
Omdat de BNR-flessen niet in België voorradig zijn is er de uitzondering.

mbroek

Het ONK accepteert sinds 2020 ook Vichy en longneck flessen. Kwestie van iets hogere kratjes gebruiken.

Emanuel

Ik heb me zojuist ingeschreven met 2 verschillende bieren.... ben benieuwd straks in september  :proost:

Gerard van De Tulp

Ik heb samen met een andere hobbybrouwer een bier gebrouwen dat we graag willen insturen.  Bij ONK kon ik 2 namen opgeven. Op het formulier voor OBBK lijkt dat niet mogelijk.  Hoe kan ik dit het best aanpakken?

Update: Inmiddels de volgende suggestie via Facebook ontvangen:
"inschrijven op nieuwe naam, bijvoorbeeld je groepsnaam. Je moet wel inschrijven met een e-mail adres wat nog niet bekend is."

Emanuel

Op dit moment de live uitzending van de OBBK 2020 aan het kijken  :degroeten:


orangeloo


Jacques

Alle prijswinnaars van harte gefeliciteerd!

Door Corona een bijzondere wedstrijd. Wel mooi dat hij door kon gaan.

Wolter

Citaat van: Orangeloo op 19-09-2020  19:54 uSjoerd.

Nen dikke proficiat.

Groetjes Loo

Jij ook Angelo.. Voor de zoveelste keer een top drie klassering bewijst wel dat jij één van de hobbybrouwers bent die heel strak en goed doordacht bezig bent.. proficiat..

Wolter

Alle winnaars gefeliciteerd!
Bij deze ook een oproep aan hen om het recept te delen in de bewezen recepten rubriek.

Sjoerd

Dank allemaal! Erg blij met mijn winnende Sterke Saison! Groet Sjoerd

Heyudude

Gefeliciteerd alle winnaars.

Lijkt me leuker om live te zien en te proeven indien dat kan tenminste de uitreiking en of jurering werd vorig jaar wel live gedaan, toch?
Wel op fiets afstand lijkt me ;)


Koken, filteren, gisten, drinken, repeat...

orangeloo

Beste Bergsche Bierbrouwers gilde,

Hartelijk dank voor deze enorme prestatie.
Om in deze bizarre tijden toch een wedstrijd te organiseren, volledig Corona proef.
En ja het was niet zoals we gewend zijn, want er is niks beter als live, maar MAN MAN MAN wat hebben jullie dit TOP gedaan.
Ik heb genoten van de uitzending.  :proost:

Hulde aan de Bergschse Bierbrouwersgilde.

Jacques

Citaat van: Orangeloo op 20-09-2020  19:04 uBeste Bergsche Bierbrouwers gilde,

Hartelijk dank voor deze enorme prestatie.
Om in deze bizarre tijden toch een wedstrijd te organiseren, volledig Corona proef.
En ja het was niet zoals we gewend zijn, want er is niks beter als live, maar MAN MAN MAN wat hebben jullie dit TOP gedaan.
Ik heb genoten van de uitzending.  :proost:

Hulde aan de Bergschse Bierbrouwersgilde.

Daar sluit ik mij bij aan. Het is een geweldige prestatie die hier geleverd is. De keuring moet logistiek een hele klus zijn geweest. Hulde!

snowdog2006

Het viel me op dat in de vrije klasse nummer 3 en 4 evenveel punten hadden.
Hoe wordt dan het verschil in de uiteindelijke klassering bepaald?

Wolter

Citaat van: snowdog2006 op 21-09-2020  13:01 uHet viel me op dat in de vrije klasse nummer 3 en 4 evenveel punten hadden.
Hoe wordt dan het verschil in de uiteindelijke klassering bepaald?
Er is deze keer alleen een nummer 1 en 2 benoemd. Mocht het zo zijn geweest dat er ook een nummer 3 moest worden benoemd had dat door de keurmeesters worden bepaald. Volgens mij kijken ze dan ook naar de wat meer subjectieve waarnemingen bij de bieren en bepalen op die manier wie er ondanks het gelijk aantal punten wie 3 of 4 zou worden.

Fractus

Ik heb het helaas gemist omdat ik die dag op pad was. Is het ergens terug te kijken?

Gefeliciteerd aan alle winnaars! Ik heb de aankondiging te laat gezien, anders had ik ook meegedaan. Volgende keer dan maar :D

bertnet


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.