Permanentje voor mijn naakte flesjes

Gestart door brewkeet, 18-05-2020 19:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brewkeet

Hallo Brouwers,

Even zitten zoeken en niks gevonden over wat ik zoek. De meeste hobbybrouwers willen makkelijk etiketten weer van de flesjes afhalen, vele verhalen over volle melk, prit, houtlijm, etc.
Allemaal hele goede ideeën echter ik wil me etiketten niet meer van me flesje af hebben. Kortom 1 etiket op al me flesjes (750 flesjes +-) daarover heb ik een aantal vragen;

1. Ik zat zelf te denken aan te laten drukken (de etiketten van de hertog jan flesjes blijven qua inkt mooi ook al zijn ze nat)  of hebben jullie andere ideeën erover of welke drukker gebruiken jullie? Zat zelf te denken aan ESHUIS.nl
2. Welke lijm moet gebruiken zodat als je ze omspoelt niet het etiket eraf spoelt. Wie heeft daar ervaring mee?
3. Moet toch even me etiket showen, ik schrijf op de dop altijd met stift een Q of een T vandaar de beschrijving. Wat vinden jullie ervan.



GR. Brewkeet

JanPieter

De uitlijning van de ronde objecten links is wat vreemd, net of het eieren zijn, of uit het midden of zo. Verder een chique etiket!

Kiekeboe

Citaat van: brewkeet op 18-05-2020  19:02 uHallo Brouwers,

Even zitten zoeken en niks gevonden over wat ik zoek. De meeste hobbybrouwers willen makkelijk etiketten weer van de flesjes afhalen, vele verhalen over volle melk, prit, houtlijm, etc.
Allemaal hele goede ideeën echter ik wil me etiketten niet meer van me flesje af hebben. Kortom 1 etiket op al me flesjes (750 flesjes +-) daarover heb ik een aantal vragen;

1. Ik zat zelf te denken aan te laten drukken (de etiketten van de hertog jan flesjes blijven qua inkt mooi ook al zijn ze nat)  of hebben jullie andere ideeën erover of welke drukker gebruiken jullie? Zat zelf te denken aan ESHUIS.nl
2. Welke lijm moet gebruiken zodat als je ze omspoelt niet het etiket eraf spoelt. Wie heeft daar ervaring mee?
3. Moet toch even me etiket showen, ik schrijf op de dop altijd met stift een Q of een T vandaar de beschrijving. Wat vinden jullie ervan.



GR. Brewkeet

Weerbestendige buitenstickers bestellen. Dan hoef je niet te bekommeren om lijm en dergelijke, watervaste stickers. Die kan je bijvoorbeeld hier bestellen: www.stickerwinkel.com Op het eerste zicht lijkt de prijs erg redelijk. Maar ze gaan er wel niet meer af als je je mocht bedenken omtrent het ontwerp.

Oscar

Citaat van: brewkeet op 18-05-2020  19:02 uechter ik wil me etiketten niet meer van me flesje af hebben. Kortom 1 etiket op al me flesjes (750 flesjes +-)

Voor de verkoop?  :weetniet: :)

AukeRadelaar

Een hoop merken gebruiken tegenwoordig een soort stickers Van Moll in ieder geval. Zelfs na een nacht in de Oxi Caustic blijft het peuteren

brewkeet

Citaat van: Oscar op 18-05-2020  22:37 uVoor de verkoop?  :weetniet: :)
Nope, gewoon hobby en ja net zoals met elke hobbybrouwer gaat er wel is een kratje naar bekende toe of neem je wat biertjes mee naar een feestje.

Citaat van: JanPieter op 18-05-2020  20:31 uDe uitlijning van de ronde objecten links is wat vreemd, net of het eieren zijn, of uit het midden of zo. Verder een chique etiket!

Klopt ook ik heb daar lang mee zitten stoeien maar wilde een soort van ovaal etiket-achtig op me flesjes hebben, maar toch een volledige wikkel om de rest van me info erop te kunnen zetten. en gemakkelijk kunnen plakken :)



Citaat van: Kiekeboe op 18-05-2020  22:04 uWeerbestendige buitenstickers bestellen. Dan hoef je niet te bekommeren om lijm en dergelijke, watervaste stickers. Die kan je bijvoorbeeld hier bestellen: www.stickerwinkel.com Op het eerste zicht lijkt de prijs erg redelijk. Maar ze gaan er wel niet meer af als je je mocht bedenken omtrent het ontwerp.

De stickers zijn redelijk duur bijna 280 euro voor 1000 stuks. Bij ESHUIS is het 200 met permanente lijm. Voor Nijoff is het 90 euro zonder lijm.

ElmerVDM

Citaat van: AukeRadelaar op 18-05-2020  23:13 uEen hoop merken gebruiken tegenwoordig een soort stickers Van Moll in ieder geval. Zelfs na een nacht in de Oxi Caustic blijft het peuteren

Wat heet water in de fles werkt in 99 / 100 gevallen.

jazon1963

Citaat van: ElmerVDM op 17-12-2020  22:28 uWat heet water in de fles werkt in 99 / 100 gevallen.

Hertog Jan , paar kratjes, daar zijn de etiketten ook zo af. Sommige merken , steeds meer, zijn de etiketten er moeilijk af te halen...

seed7

Citaat van: brewkeet op 18-05-2020  19:02 u2. Welke lijm moet gebruiken zodat als je ze omspoelt niet het etiket eraf spoelt. Wie heeft daar ervaring mee?


Je hebt een kunststof etiket nodig met permanente watervaste lijm.

Kunststof bedrukken is lastig, vergt zoiets als een corona-behandeling (geen virus) met beladingsstaven, maar het blijft krasgevoelig omdat bijna niemand meer oplosmiddelen gebaseerde inkt gebruikt. Met speciale UV-uithardende inkten wil het wel.

Ook de lijm bij voorkeur oplosmiddelen gebaseerd, omdat watergebaseerde inkten altijd toch weer vocht blijven opnemen. Ook hier weer zijn er speciale lijmen die middels UV worden uitgehard.

Welke drukker wat kan en heeft weet ik niet, is meer dan 10 jaar geleden dat ik dit soort etiketten inkocht. Eshuis, Max Aarts hadden deze mogelijkheden in UV-Flexo. Zullen nu wel digitaal drukken. Zolemba drukt digitaal, kwaliteit op kunststof ken ik niet van ze en ze hebben bij mijn weten geen drager met die speciale lijm.

Ingo

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.