Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Starterspakket maar nog geen filter  (gelezen 425 keer)

Offline mikewiersma

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Starterspakket maar nog geen filter
« Gepost op: 11-02-2020 15:18 u »
Goedemiddag iedereen

Zojuist mijn starter brouwpakket MX Brewferm Electrique binnen gekregen.
Samen gekocht met een pakket van Brewmonkey.

Mout, hop en gist

Al wel geschroot dus in principe zou ik na alles gereinigd te hebben kunnen beginnen. Alleen vraag ik me wel af hoe ik nu het makkelijkste straks kan gaan filteren? Ik heb nog geen filteremmer of andere hulpmiddelen.

Wat zou ik nu zonder te veel geld uit te geven het beste kunnen doen? Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk aan de slag ;-)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline SVB

• Vol lid
Re: Starterspakket maar nog geen filter
« Reactie #1 Gepost op: 11-02-2020 15:27 u »
Die kleine hoeveelheid kan ook met een vergiet, nee niet ideaal... maar in de handleiding van brouw broeders (zelfde emmer, startplaats) staat die optie.

Offline mikewiersma

• *
« Reactie #2 Gepost op: 11-02-2020 15:34 u »
Filteren/spoelen met een vergiet naar de emmer, ketel schoonmaken en vervolgens van de emmer terug in de ketel voor het koken klopt dit?  :-\

Offline SVB

• Vol lid
« Reactie #3 Gepost op: 11-02-2020 15:41 u »
Ja, of twee pannen.
Vergiet op pan zetten, maischpan leeg gieten in vergiet en koken in je ‘nieuwe’ pan.
Zo heb ik dat toen ook gedaan met mijn startpakket.

Offline Jeltuh

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Hop hop!

Offline Kadett

• *
« Reactie #5 Gepost op: 01-03-2020 16:39 u »
Ik heb een koperen buisje aan 1 uiteinde dicht gemaakt, en wat spiraalvormig geplooid aan de onderkant. Onderaan slippen in gezaagd, en het open uiteinde naar boven geplooid, zodat het hoger is dan de maischketel. Een siliconen slang aan dat buisje en daarop een pompje aansluiten (ik had nog een labopompje liggen). het wort aanzuigen en terugpompen tot het helder is, en dan in de kookketel pompen.
Dit was mijn eerste filter, nu heb ik een andere gemaakt die makkelijk af te wassen is.

Tags: