Voordelige CO2 patronen (16 g, schroef)

Gestart door Glasnost, 26-11-2019 08:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Glasnost

Graag jullie tips waar ik voordelig CO2 patronen van 16 g met schroefdraad kan inslaan.

Ernesto


knifeman


Glasnost

Citaat van: Ernesto op 26-11-2019  15:55 uBrouwland

Mwah... € 12,95 voor 10. Dat moet goedkoper kunnen toch? Wil er daarbij best 50, 100 of wellicht meer inslaan.

Glasnost

Citaat van: knifeman op 26-11-2019  16:46 uCollishop.be

Ik kom hierop geen C02 patronen met schroefdraad tegen. Heb je een directe link?

knifeman

Mmm sorry daar had ik niet naar gekeken. Ik heb zelfde probleem met de threaded te vinden. Ik zoek nu een adaptor of ga er zelf een maken

Guppie


Glasnost

Citaat van: Guppie op 26-11-2019  18:28 uhttps://fass-frisch.com/shop/kohlensaeure-kapseln-16g/

Heb je hier wat aan?

Die prijs ziet er een stuk beter uit. Helaas is dit alleen de versie zonder schroefdraad.

Dank voor het meedenken/zoeken i.i.g.!

Glasnost

Citaat van: knifeman op 26-11-2019  17:24 uMmm sorry daar had ik niet naar gekeken. Ik heb zelfde probleem met de threaded te vinden. Ik zoek nu een adaptor of ga er zelf een maken

Als je wat vindt hou ik me aanbevolen. Die patronen zonder schroefdraad zijn een stuk voordeliger!

DieterB


Glasnost

Citaat van: DieterB op 26-11-2019  22:05 uDeze wellicht:
https://www.brouwstore.nl/koolzuurpatronen-vr-keg-charger-10-stuks

Dank voor de tip. Zoek eigenlijk gelijk een doos van 50 of 100 of zo. Dan is de prijs vaak beter en zijn de evt. verzendkosten verhoudingsgewijs niet meer zo groot. Bij deze hoeveelheid kan ik ze beter voor hooguit een paar euro meer in een grotere bestelling van brouwartikelen meenemen.

FransHilly

Citaat van: Glasnost op 27-11-2019  21:12 uDank voor de tip. Zoek eigenlijk gelijk een doos van 50 of 100 of zo. Dan is de prijs vaak beter en zijn de evt. verzendkosten verhoudingsgewijs niet meer zo groot. Bij deze hoeveelheid kan ik ze beter voor hooguit een paar euro meer in een grotere bestelling van brouwartikelen meenemen.

En, al iets gevonden? Ben ook op zoek.

Guppie

Rcentelijk ontdekt dat Schietsport winkels veel patronen verkopen in bulk.

William

Citaat van: Guppie op 16-05-2021  11:56 uRcentelijk ontdekt dat Schietsport winkels veel patronen verkopen in bulk.

Voedselveilig?

Guppie

Die discussie ga ik niet aan want daar is al genoeg over geschreven, mensen moeten zelf hun keuze maken.
Bedenk echter wel dat precisie geweren geen CO2 mogen gebruiken met olie toevoegingen, gecomprimeerd gas en olie is levens gevaarlijk.

Tevens voedselveilig is een certificaat, thuis gebruik ik twee grote cilinders CO2, één om te lassen en één voor aan de tap. Twee verschillende flessen met dus twee verschillende toepassingen, echter als ik ze laat vullen bij een grote gas leverancier in Hoogenzand, lieten ze me wel weten dat ze gevuld worden op het zelfde punt.
Is het daarmee hetzelfde? Nee want ik ken de geschiedenis van de "las" fles niet.

Maar denk niet dat men olie toevoegt aan gecomprimeerde gassen, je snapt wel dat dat levens gevaarlijk is als je bv gaat lassen of snijden.

Lekkerkerkse brouwer


Esterenbrouw

Mijn zoon heeft voor mij een verloopnippel bij Aliexpress in bestelling
zodat ik een sodastreamfles kan gebruiken ipv de koolzuurpatronen van 16 gram.
Ik zal hier berichten als het werkt.



Jacques

Citaat van: William op 16-05-2021  11:57 uVoedselveilig?

Is er CO2 te koop in 16 g patronen dat niet voedselveilig is?

DirkB

Citaat van: Esterenbrouw op 16-05-2021  17:31 uMijn zoon heeft voor mij een verloopnippel bij Aliexpress in bestelling
zodat ik een sodastreamfles kan gebruiken ipv de koolzuurpatronen van 16 gram.
Ik zal hier berichten als het werkt.

Ik heb zo'n adapter (van ikegger.eu dan). Werkt prima.

Esterenbrouw

Dat is dus de oplossing voor de 16g patronen.

Erny

Citaat van: Jacques op 16-05-2021  23:08 uIs er CO2 te koop in 16 g patronen dat niet voedselveilig is?
Ja die zijn er. In een fietswinkel kun je patronen kopen om je banden op te pompen (zonder te pompen). Daar staat ook op dat ze niet voedselveilig zijn.

hansHalberstadt

Citaat van: Guppie op 16-05-2021  12:31 uBedenk echter wel dat precisie geweren geen CO2 mogen gebruiken met olie toevoegingen, gecomprimeerd gas en olie is levens gevaarlijk.


Gaat dat niet over gecomprimeerde zuurstof en olie? Dat vormt nl een explosief mengsel. CO2 geeft juist vlamdoving. Maar ik begreep dat aan sommige CO2 patronen een olieluchtje zit, dus dat die niet voedselveilig zijn geloof ik gelijk. Verder denk ik dat die kleine 16 g patroontjes bijna per definitie vele malen duurder zijn dan een grote cilinder met reduceer. En kun je nog maar 4 liter mee tappen. Vooral interessant als je een portable tapje hebt wat je ergens mee naartoe wilt nemen. Als je serieus bier gaat tappen kom je uiteindelijk toch bij cilinder met reduceer terecht.   

Guppie

Die CO2 wordt alsnog met O2 gemengd om te lassen, dus olie in CO2 is totaal geen optie!!




hansHalberstadt

Citaat van: Guppie op 18-05-2021  13:19 uDie CO2 wordt alsnog met O2 gemengd om te lassen, dus olie in CO2 is totaal geen optie!!
Zeker, maar waar het hierom gaat is of er toepassingen zijn waarbij olie geen probleem is dus waar fabrikanten een compromis kunnen sluiten door olie te gebruiken waar dat handig uitkomt, bv bij patronen voor oppompen van fietsbanden of CO2 geweren etc (100% CO2 dus geen zuurstof). En die wij dan willen gebruiken als zijnde olievrij. 

middelaersch

Citaat van: Jacques op 16-05-2021  23:08 uIs er CO2 te koop in 16 g patronen dat niet voedselveilig is?

Die dingen worden ook gebruikt in reddingsvesten.
Niet gekenmerkt als voedselveilig en ook niet voordelig.

https://www.dekkerwatersport.nl/p/secumar-16g-co-patroon-met-2-tabletten-nr-901-herlaadset/4732/

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.