Wet hop bier recepten gevraagd

Gestart door Biertje1985, 22-08-2019 10:55 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Biertje1985

Ik vraag mij af welke bierstijlen en methodes passen bij wet-hoppen.
Ik heb namelijk een flinke cascadeplant vol met bellen in de tuin staan waar ik de aankomende weken een keer een wet hop bier mee wil maken.

Welk recept zou hierbij passen een Pale Ale of een Lager met alleen Cascade?

Enkel heb ik geen ervaring met wet hoppen en wellicht zijn er mensen die recepten willen delen na opvolging van succesvolle wet hop bieren?


seed7

Alles waar je Cascade in zou gebruiken past. Het enige waar je rekening mee moet houden is het gewichtsverschil tussen droog en nat.

Ingo

brouwerwaldonk

Uw bellen zien er al redelijk groot uit. Die gaan nog groeien tegen de pluktijd. Hou er rekening mee dat hoe groter de bellen hoe meer alfazuur ze bevatten, het kan gaan tot maal 1,4.
Vorig jaar ook met wet hop gebrouwen, Cascade geschat alfazuur 6%  en gewicht maal 4 genomen maar het bier was veeeel te bitter. Eigenlijk had ik alfazuur 8 of meer moeten nemen.

https://myalbum.com/photo/ckdMiOVnNBQG/540.jpg

tdp

Volgens mij was het EBC die ooit aangaf dat je qua geschat alfazuur de bovengrens moet aanhouden. Reden weet ik niet meer, maar was volgens mij omdat het niet machinaal (lomp) geplukt wordt, maar met de hand (subtiel).

Ernesto

Ik heb goede ervaringen met het gebruik van wethop in de whirlpool. Dan hoef je je ook niet druk te maken over de bitterheid van het bier. Je gaat dan wel automatisch richting de bieren met (veel) aromahop, zoals pale ale, ipa e.d.

Oscar

Citaat van: Biertje1985 op 22-08-2019  10:55 uIk vraag mij af welke bierstijlen en methodes passen bij wet-hoppen.

Welke stijl niet?  :brouwen: in ieder bier! En als je wat minder stijlgebonden brouwt, maar op smaak dan maakt het allemaal niets uit en kun je zo gek doen als jij wilt... :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.