Afgelopen weekend met vrienden in Brugge België lekker wat verschillende biertjes mogen proeven. Altijd leuk, lekker en leerzaam.
Het leren kwam vrij snel al aan bod toen ik het door mij meegenomen bier van brouwerij de Rijpelaer, 'Maria Oord' opende. Wat een verschrikkelijk bier, sorry maar ik kan er niets anders over zeggen en het hele gezelschap was het hier mee eens en alles is rechtstreeks de struiken in gemieterd.
Er is gekozen voor kruidnagel én koriander en die combinatie is denk ik niet al te best want het resulteert in een chemische bijsmaak. Beide kruiden lijken ook in een te grote overheersende hoeveelheid te zijn toegevoegd. Kan het kloppen dat dit hierdoor komt en Het bier daarom niet lekker is? Het schuim en de geur waren ook niet om over naar huis te schrijven.
In ieder geval een les voor mij om voorzichtig(er) om te gaan met het toevoegen van kruiden en zeker geen combinaties te gaan maken, gist heeft vaak van zichzelf ook al een kruidige toevoeging.
Heeft iemand dit bier ook al eens geproefd en hoe is zijn/haar ervaring? Of wellicht een soortgelijke ervaring bij een ander bier?
Gr. Jeroen