Professionele etiketten maken

Gestart door Sjoerd, 17-06-2019 22:01 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen76

Citaat van: tdp op 11-02-2021  10:16 uGa naar profiel, profiel wijzigen.
Gebruikersnaam kun je niet wijzigen.

Ben het overigens niet eens met dat hier reclame wordt gemaakt. In een ander topic wel maar dat kan onwetendheid zijn natuurlijk.

Ik zie een bedrijf welke naar zijn klant wil luisteren en advies vraagt over te ontwikkelen producten. Heb liever een blanco passend etiket gericht op een bieretiket dan een blanco standaard waaraan ik mijn ontwerp moet aanpassen.

Heb wel even rondgekeken op de site maar ben wel van mening dat voor 98% van de leden hier deze etiketten verre van interessant zijn qua kosten ten opzichte van het zelf printen, snijden en plakken.

Gr. Jeroen


tdp



Je kunt de getoonde naam gewoon wijzigen volgens mij ;)

Jan de Graaff

Citaat van: tdp op 11-02-2021  11:48 u

Je kunt de getoonde naam gewoon wijzigen volgens mij ;)

Nee hoor, kan niet:



Eric v B

Citaat van: tdp op 11-02-2021  11:48 u

Je kunt de getoonde naam gewoon wijzigen volgens mij ;)
Ik denk dat jij als moderator iets meer kan dan de "gewone" leden.

Jeroen76

Namen wijzigen is het meest onhandige wat je als forum kunt doen. Hooguit enkel bij uitzondering want het wordt wel heel onduidelijk als namen zomaar gewijzigd worden. Mocht het wel mogelijk zijn dan zou ik mijn naam graag wijzigen ;)

Gr. Jeroen


Jan de Graaff

Citaat van: Jeroen76 op 11-02-2021  13:04 uMocht het wel mogelijk zijn dan zou ik mijn naam graag wijzigen ;)
Ik ook ;)

Ivar - Businesslabels

Citaat van: tdp op 11-02-2021  10:16 uGa naar profiel, profiel wijzigen.
Daar kun je veel wijzigen maar niet je gebruikersnaam  :(

Eric v B

Citaat van: Jeroen76 op 11-02-2021  13:04 uNamen wijzigen is het meest onhandige wat je als forum kunt doen. Hooguit enkel bij uitzondering want het wordt wel heel onduidelijk als namen zomaar gewijzigd worden. Mocht het wel mogelijk zijn dan zou ik mijn naam graag wijzigen ;)

Gr. Jeroen


Citaat van: JanDeGraaff op 11-02-2021  14:32 uIk ook ;)

Reputatieschade?  ;D

William

Citaat van: tdp op 11-02-2021  11:48 u

Je kunt de getoonde naam gewoon wijzigen volgens mij ;)

En dan heet je nog steeds tpd? ;D

Jacques

Citaat van: tdp op 11-02-2021  10:16 uGa naar profiel, profiel wijzigen.

Niet-beheerders kunnen niet hun forumnaam aanpassen. Hiervoor is de nodige jaren geleden voor gekozen omdat een paar leden continu hun forumnaam veranderde. Dat was heel verwarrend.

Als leden hun forumnaam gewijzigd willen hebben kan dat na een verzoek aan een beheerder.

Puck

Ivar en ik hadden het eerder over Affinity, bij deze een hele hete tip: https://nl.pepper.com/aanbiedingen/microsoft-hongarije-affinity-softwarepakket-designer-publisher-photo-erg-goedkoop-185963#comment-1787901

Denk een prijsfout van MS maar nu is Affinity met je creditcard te koop voor 2,50 per pakket. Echt een koopje, voor dit geld ben ik om en stap ik even af van de open source alternatieven.

Ps: Ivar ik begrijp je hoor, vind alleen dat er iets meer op gelet mag worden hier.
Ps2: Jeroen de definitie van reclame is het vergroten van naamsbekendheid en een gebruikersnaam met de naam van een bedrijf of een logo van een (hobby)bedrijf als avatar is reclame. Je wilt immers je naam vestigen en naamsbekendheid vergroten.

seed7

Citaat van: Puck op 12-02-2021  14:52 uAffinity

Wat kun je hier nu echt meer mee dan met de combinatie Krita Inkscape? Vooral, wie benut het ten volle?

Opvallend als het over etiketten gaat is dat er allerhande 'teken'pakketten genoemd worden en hoogst zelden DTP paketten. Daar maak je de lay out mee. Opensource: Scribus. Voor wie handig is met html-css met css-print heb je ook meteen een prima dtp optie.

Wat me opvalt is dat door het gebruik van dit soort software en de zelfde bijbehorende instructiefilmpjes etc. de beeldtaal er onder leidt. Je kunt b.v. ook plaatjes maken met een fototoestel, ze verknippen en weer inscannen. De scanner is misschien wel mijn belangrijkste middel om ideeen te schetsen.

Voor professioneel gedrukte etiketten moet je een stapje verder gaan. PDF's aanleveren met verschillende informatie in verschillende lagen. Snijlijnen, witvlakken etc.



In kleine oplage (<1000) etiketten drukken heb ik uit en te na onderzocht. Niet haalbaar. Daar zijn heel wat oorzaken voor.

Goede printers zijn duur. Laag geprijsde printers hebben een te lage resolutie.

Kleinere printers hebben een te kleine roldiameter. Je wilt niet iedere 20 minuten een rolletje moeten vervangen als je afvult. Of je moet er weer extra wikkelaars bij aanschaffen.

Inktcontainers zijn te klein. Inktcontainer bevat alle vier (of 6) kleuren (ja, dat is er nog steeds). Drukken met afwijkende kleuren (spot colours) is haast niet mogelijk. Drukken met wit op een donker etiket is een probleem. In zwart/wit met vier verschillende grijswaarden (quad tone) inkt ook.

Printers worden ontwikkeld en in de markt gezet op snelheid. Die is niet echt van belang bij kleine oplagen omdat je in de dode uren print en niet on line in de productie.

Je moet voorgesneden etiketten inkopen. Da's bijna net zo duur als bedrukte. Zeker als je een niet standaard formaat gebruikt. Iedere etikettendrukker kan blanco's voor je maken, maar doen dat gewoon op de drukpers, vandaar die kostprijs.

Dit alles geld niet voor een enkele machine, maar is een deel van de problemen die ik ben tegengekomen. Dit voor zelfklevende etiketten. Voor niet zelfklevende etiketten ziet de wereld er heel anders uit.


Ingo

Puck

Volgens mij zeg ik nergens dat je meer kan met Affinity dan met open source of dat het beter is, voor mij is het een stukje kennisverrijking. Voorbeeld: Affinity Publisher bestaat pas sinds 2018 (designer 2014/photo 2015). Vandaar dat ik ook erg blij was met de goedkope tijdelijke optie. Maar ik zou het niet bestempelen als "teken" pakketten. Serif, het bedrijf achter Affinity, is juist eind jaren 80 ontstaan om een betaalbare goedkopere optie te zijn tegenover de dure DTP-pakketten.

seed7

Citaat van: Puck op 13-02-2021 &nbsp;11:33 uVolgens mij zeg ik nergens dat je meer kan met Affinity dan met open source of dat het beter is, voor mij is het een stukje kennisverrijking.

Neen dat doe je niet. Zo was mijn vraag ook niet bedoeld. Ik ben gewoon benieuwd wat het echt meer biedt. (Ik heb al jaren geleden vrijwel alles van Adobe er uit gegooid en mis het niet.)

Ingo

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.