Voorstellen

Gestart door knoeibrouwer, 21-02-2006 08:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knoeibrouwer

Hallo,

Ik heet Ben, 46 jaar. Afgelopen weekend voor de eerste keer een biertje gebrouwen onder het toeziend oog van ervaren brouwers va Triple W. Dat heeft (nog) niet mogen baten. De gist wil maar niet aanslaan  :(. Op een andere plek op dit forum zou ik dit probleem graag eens aan jullie willen voorleggen.

Johannes

Hoi Ben,

Welkom in de wondere wereld van het brouwen, zou je je forumnaam niet even aanpassen? Ondanks de (wellicht) valse start heb je 2 dingen al goed gedaan 1) lid worden van Triple W 2) lid worden van dit forum. Hebben de mannen van Triple W niet even voor verse gist gezorgd? zij geven ook nog wel eens een gistcursus.

:degroeten:

Johannes

Edgar

Ok knoeibrouwer, nu eerst je naam veranderen!

Welkom hier, we kunnen niet wachten op je bericht. Het fenomeen 'lekkend deksel' komt in me op; je zal niet de eerste zijn die denkt dat z'n vergisting nog niet is begonnen terwijl de CO2 lustig tussen emmer en deksel door glipt.


Adrie

Welkom Ben,

Zo te lezen ben je liever een groeibrouwer dan een knoeibrouwer en dan ben je op  het forum aan het juiste adres, en natuurlijk ook bij Triple W. Over gist is al heel veel geschreven, bekijk bijvoorbeeld eens DIT onderwerp. Hij is laaaannnngggg, maar daar moet je dan maar even doorheen  ;) . Wellicht is het beter om DIT artikel te lezen. Dat gaat over het maken van de optimale giststarter. Ik weet niet of je nu met korrelgisten werkt of niet, maar er staat vast wel het een en ander in waar je iets mee kunt.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.