Kaasmaken in brouwpan, is brouwpan nog te reinigen om te brouwen?

Gestart door RuudB, 29-04-2019 08:55 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RuudB

Citaat van: BrouwMout.nl op 30-04-2019  09:44 uJe zoon gaat natuurlijk ook je klimaatkast inpikken en die zal zo rond de 12 graden moeten staan.

Tja, die kans zit er inderdaad in. Zou dit kwaad kunnen wetende dat ik regelmatig open vergist in deze gistkast (ivm kaasschimmels e.d.) ??

RuudB

Citaat van: Jacques op 29-04-2019  22:55 uIk kan je het gebruik van een kleine hoeveelheid Enzybrew al dan niet in combinatie van een kleine hoeveelheid Action Subliem Extra Boost van harte aanbevelen. Afgelopen weekend had ik een vervelende huishoudelijke schoonmaakklus met oude vettige aanslag. Het vuil vloog van het te reinigen oppervlak. Een bodempje hete oplossing (± 50 ºC) in de pan doen en met een doekje de wanden afdoen. Daarna goed uitspoelen.

Cool, dus die combinatie van schoonmaakmiddelen werkt goed tegen vet. Ga ik eens uitproberen....

bravebunny

Citaat van: Jacques op 30-04-2019  21:01 uNeemt niet weg dat de combinatie Enzybrew 10 en Action Subliem Extra Boost zeer effectief is tegen vettige aanslag. Je hebt maar weinig nodig. En als je het toch in huis hebt...

Hoi Jacques, van het nut van Enzybrew ben ik inmiddels al een tijdje meer dan overtuigd. Ik heb er zelfs een emmer van 10kg van besteld, dat drukt de kosten wat. Toen ik laatst twee klimaatkasten van de Hesseler brouwerij kocht, kreeg ik daar ook Subliem als tip. Net als in het easybrew topic valt me op dat je ook op deze plek schrijft over een combinatie van enzybrew en subliem. Zou je willen aangeven in welke verhouding/concentratie je het inzet (en ik maak op dat je ze gemixt gebruikt?)? Alvast bedankt!

Hopfenfox

Die Action Subliem Extra Boost is een goedkope vervanger voor Oxi lijkt me? Dat alleen al is winst maar is de Action versie ook geurloos, of stiekem geparfumeerd?

Jacques

Citaat van: bravebunny op 27-10-2021  10:40 uHoi Jacques, van het nut van Enzybrew ben ik inmiddels al een tijdje meer dan overtuigd. Ik heb er zelfs een emmer van 10 kg van besteld, dat drukt de kosten wat. Toen ik laatst twee klimaatkasten van de Hesseler brouwerij kocht, kreeg ik daar ook Subliem als tip. Net als in het easybrew topic valt me op dat je ook op deze plek schrijft over een combinatie van enzybrew en subliem. Zou je willen aangeven in welke verhouding/concentratie je het inzet (en ik maak op dat je ze gemixt gebruikt?)? Alvast bedankt!

Ik gebruik vaak 2 delen Subliem op 1 deel Enzybrew 10. Als er veel eiwitten zijn vastgekoekt dan wordt de verhouding 1 op 1.

bravebunny

Citaat van: Jacques op 27-10-2021  20:19 uIk gebruik vaak 2 delen Subliem op 1 deel Enzybrew 10. Als er veel eiwitten zijn vastgekoekt dan wordt de verhouding 1 op 1.

Top, danku, ga ik dat binnenkort ook proberen.

Jacques

Citaat van: Hopfenfox op 27-10-2021  10:46 uDie Action Subliem Extra Boost is een goedkope vervanger voor Oxi lijkt me? Dat alleen al is winst maar is de Action versie ook geurloos, of stiekem geparfumeerd?

Let goed op als je Subliem koopt. Koop de versie voor de witte was "White brillance". Die is niet geparfumeerd.
In dit middel zitten ook enzymen die de werking versterken.

De versie voor gekleurde was moet je niet hebben (Color Magic), die is geparfumeerd...

Hopfenfox

Tot er een keer een prijswinnend bier is gebrouwen met gebruik van Color Magic en het parfum de jury overtuigt met een bloemig aroma  >:D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.