Specs Arsegan TOP gist

Gestart door de Machtige Wil, 19-04-2019 18:23 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de Machtige Wil

Hoi allen,

Dik een half jaar geleden heb ik, bij de bestelling van het grootste deel van mijn brouwspullen, enkele soorten gist gekocht. Ik heb nu nog twee zakjes Arsegan TOP bovengist in de koelkast liggen. Ik kan alleen nergens uitgebreide specs vinden van deze gist. De info op de website en verpakking is zeer summier.

Ik begrijp inmiddels dat dit een zogenaamd white label merk van Brouwland is. Weet iemand wat het onderliggende merk gist is?

Jacques

Ik denk dat je Braumarkt bedoelt in plaats van Brouwland...
Arsegan is namelijk een merk van Brauland en Brewferm is een merk van Brouwland.

Om welke andere gist het gaat is niet bekend. Gelet op de lage vergistingsgraad en het hoge gehalte van esters is het vermoedelijk van origine een Engelse gist.

Guppie

Wat ik me altijd al afvroeg.


Arsegan top gist VS Brewferm Top. Is dit een gelijke gist?

Jacques

Citaat van: Guppie op 19-04-2019  21:05 uWat ik me altijd al afvroeg.


Arsegan top gist VS Brewferm Top. Is dit een gelijke gist?

Ik heb nooit een test gedaan maar ik vermoed van wel...

de Machtige Wil

Citaat van: Jacques op 19-04-2019  20:58 uIk denk dat je Braumarkt bedoelt in plaats van Brouwland...
Arsegan is namelijk een merk van Brauland en Brewferm is een merk van Brouwland.

Klopt ik vergiste me, is inderdaad Brouwmarkt. Enig idee in wat voor bieren ik dit kan gebruiken? Plan voor volgend bier is een IPA maar gelet op de houdbaarheid van mijn voorraad wil ik iets met deze gist doen.


Jacques

Citaat van: de Machtige Wil op 19-04-2019  23:01 uKlopt ik vergiste me, is inderdaad Brouwmarkt. Enig idee in wat voor bieren ik dit kan gebruiken? Plan voor volgend bier is een IPA maar gelet op de houdbaarheid van mijn voorraad wil ik iets met deze gist doen.

De Brewferm Top vooral een gist voor fruitige niet al te zware Engelse bieren. Bij een hoger alcoholgehalte en een vergistingstemperatuur boven de 20 ÂșC krijg je heel veel esters...
De beschrijving van Arsegan Top komt daarmee overeen. https://www.braumarkt.com/bier-brouwen/biergist/arsegan-top-biergist-7-gram

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.