BrouwHulp foutje in maischschema?

Gestart door Caius, 19-01-2019 11:55 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caius

Ik heb eerst even gekeken in de zoekfunctie van het forum maar kon het niet vinden (ook door de vele resultaten)

Bij het langslopen van mijn recepten en maischschema's in BrouwHulp viel mij op dat ik een wezenlijk verschil zag in het schema om uit te kiezen wanneer je een recept ontwikkeld, en het zelfde maischschema onder 'databanken' in de toolbar.

Het gaat dan om het schema 62, 72, 78 medium body van zowel in het recepten maken als die in de toolbar bij maischschema's (waar je ook iets leest over waarvoor je het gebruiken kunt). In recepten maken zijn er alleen Amylase en uitmaischen, 67, 68 graden - 60, 10 minuten staptijd.
onder de toolbar is het Beta- en Alfa-amylaserust, infusie, 2x direkte verwarming, 62,72,78 graden, 20, 30, 5 minuten staptijd

Hebben anderen dit ook en is het een ontwerpfout? Of heb ik wellicht zelf iets veranderd toen ik het programma ging verkennen en uitproberen?

Caius

Ik zie nu dat bij alle schema's er zo'n verschil is. Dat snap ik niet.
Welke moet je dan aanhouden in de praktijk? Die je kiest in de recpten maken of 'diezelfde' van de maisschem's uit de toolbar?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.