Isolatiemantel voor de Easybrew 30

Gestart door JoepH, 27-11-2018 19:51 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stiaanke


orangeloo

Citaat van: emiel1 op 30-11-2018  00:37 uHet is meer dat je in de winter in een koud brouwhok zonder zo'n ding geen mooie rollende kook krijgt

Laatste keer was het 15  ºC in mijn garage en heb ik gekookt op 1900 watt met mooi rollende kook.
Ik mag aannemen dat je dan op 2500 watt nog steeds een rollende kook hebt in een koud brouwhok,
Ik vraag mij af of de meeste weten wat onder een rollende kook verstaan wordt.
Dat is in ieder geval NIET vollebak koken.

Irukandji

Citaat van: Heisenberg op 30-11-2018  07:13 uMaar dat gebeurt dus ook met zo´n isolatiemantel, al dan niet zelf geknutseld. En het lijkt mij dat je die niet zo makkelijk los krijgt wanneer die eenmaal vastgeplakt zit aan je ketel.


Klopt helemaal. Echter je kan tijdens het proces ff snel een doekje over een soort van rubber halen en bij stof lukt dat niet. Hiervoor had ik de voorganger van klarstein en deze had een dubbele wand. Ik snap niet dat dat nu niet is gedaan. Werkte echt ideaal. Ik kijk het eerst nog ff aan voordat ik me eraan waag. Ik wil al niet dat die vastplak en inderdaad als dat zo is hoe ga je hem schoon krijgen  :)

Heisenberg

Citaat van: Irukandji op 01-12-2018  08:49 uKlopt helemaal. Echter je kan tijdens het proces ff snel een doekje over een soort van rubber halen en bij stof lukt dat niet.

Nee maar een oud dekbedovertrek kan zo in de wasmachine. Neopreen weer niet.

Irukandji

Citaat van: Heisenberg op 01-12-2018  08:54 uNee maar een oud dekbedovertrek kan zo in de wasmachine. Neopreen weer niet.

Ha ha ha we blijven  bezig. Neopreen kan wel degelijk in de wasmachine. Spreek uit ervaring. Doe het al jaren. Echter ik zie een neopreen sleeve ook niet zitten om andere redenen.  :)

JoepH

In dit topic staan nu twee niet klevende prima oplossing. Waarom dan door discussiëren over een klevende isomantel? Voor iets meer dan het dubbele van de prijs heb je ook de originele. Niet-klevende-keuzes genoeg lijkt mij. Met isomantel bij 4 graden boven nul heb ik met 2200 Watt een prima kook.

El Duderino

Citaat van: stiaanke op 30-11-2018  10:11 uIk gebruik dit https://www.decathlon.be/nl/p/schuimmatje-voor-trekking-m100-grijs/_/R-p-13259?mc=5591048&c=GRIJS
ook goedkoop en met een aluminium folielaag dat niet kleeft.


Ow die heb ik ook maar die bleef bij mij wel aan de ketel plakken na het koken. Heb m wel met de alu kant naar buiten en de foam kant naar binnen gebruikt. Jij andersom misschien?

JoepH

Citaat van: El Duderino op 01-12-2018  12:58 uOw die heb ik ook maar die bleef bij mij wel aan de ketel plakken na het koken. Heb m wel met de alu kant naar buiten en de foam kant naar binnen gebruikt. Jij andersom misschien?
Nee ik gebruik de slaapmat van de Lidl. PE-schuim. Meer dan een cm dik. Perfect ding. PE of XPE schuim is schijnbaar prima tegen 100 graden bestand. Ik heb vorig jaar nog geëxperimenteerd met een alumatje tegen de zon en een matje van de Action. De eerste was te kwetsbaar en de twee plakte aan de ketel. Nu eindelijk een prima isomantel gevonden in de vorm van de slaapmat van de LIDL. Zie de link eerder in dit topic.

Chipmunk03

Ik gebruik radiator folie. Is geschikt voor een temperatuur boven de 100 graden Celsius. De aluminium zijde tegen de ketel aan geplakt met dubbel zijdig tape daarna nog een keer met de aluminium zijde naar buiten. Ook het deksel. Ik heb daar mee iets meer controle over de temperatuur. Maar vooral: ik brand me niet meer aan die ketel. Water, elektrische stroom en een schrikreactie zijn geen goede combinatie.
Of je er veel of weinig geld voor over hebt maakt niet uit. Ik heb het ook voor de veiligheid gedaan. Honderd graden tegen je hand is niet fijn.

Zjanke

Citaat van: CeesM op 29-11-2018  23:25 uNee. Ik koel inwendig met een koelspiraal en verwarm uitwendig met een verwarmingssnoer.

Zijstapje omdat ik een brewbucket met koelspiraal heb gekocht: hoe schakel je tussen verwarmen en koelen?

CeesM

Citaat van: Zjanke op 04-12-2018  19:01 uZijstapje omdat ik een brewbucket met koelspiraal heb gekocht: hoe schakel je tussen verwarmen en koelen?
Met een STC-1000. Dat grijze kastje dat links op de koelbox staat.

Davester

Citaat van: CeesM op 29-11-2018  23:25 uNee. Ik koel inwendig met een koelspiraal en verwarm uitwendig met een verwarmingssnoer.

Goede tip. Gaan we ook zo proberen

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.