Waar halen jullie je flessen?

Gestart door Bierke, 01-02-2006 23:32 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bierke

Beste brouwliefhebbers,

Waar halen jullie de flessen om jullie bier in te bottelen?
Houden jullie de flessen bij van het gekocht bier om er dan zelfgebrouwen bier in te bottelen? Of zijn er firma's zoals Brouwland die nieuwe flessen verkopen?

Ben benieuwd waar jullie je flessen vandaan halen!

Brouwgroeten,

Bierke

Oscar

Wat dacht je ervan om de biertjes die je leegdrink daarna om te spoelen en te bewaren..(dus niet in de supermarkt inleveren)....Als je dat enkele jaren doet....Heb je een schuur vol legen flesjes die je zo weer vol kunt brouwen... :biersmile: :proost2: :proost: :lekkerbier: samenvol :gistsmile:

Lege Flessen kopen is dus niet nodig...

Groeten en gezondheid
Oscar

Hopmans

Hoi medebrouwers,

Mijn buurman drinkt per week 3 kratjes Amstel, dus aan flesjes geen gebrek  8)

 :degroeten:

Adrie

Ik haal schone, nieuwe flessen altijd bij de Maaslandbrouwerij te Oss.

Jokke

ik haal mijn 0.75cl bij een restaurant zo rond de feestdagen (vooral de communies en zo zijn hoogdagen), dat zijn dan champagneflessen van 980!gr/stuk. Zo kan ik er tijdens de maand mei makkelijk aan een 300st komen. En die vragen daar niks voor, die zijn maar al te blij dat iemand al die flessen komt halen. Nu nog zoveel brouwen en dan zit ik goed  :proost2:
De kleine flessen (0.33cl) koop ik lege bakken duvel over van het jeugdhuis. Dus die kosten me wel een beetje...

 :degroeten:

Fon de L.

Hallo bierke,
de flessen koop ik bij de Maaslandbrouwerij in Oss. Kosten daar € 0,12 en voor de ingeleverde flessen krijg jee € 0,10. Voor die 2 cent kun je niet staan te meukelen. Verkoopt ook brouwmateriaal. De pilsmout kost daar € 0,60!!!

Groet Fon

Caspar

Hoi Hoi,

Ik spoel de laatste tijd mijn Hertog Jan flesjes goed uit en week eens in de zoveel tijd de etiketten eraf. Voorheen spoelde ik de flesjes van mijn vorige eigen brouwsels weer uit, maar ik constateerde dat deze niet goed schoon werden van "even omspoelen" ivm de nagisting in de fles.

Dus...

Pilsflesjes zijn prima bruikbaar, even onder de kraan nadat je ze leeg heb gedronken, een nachtje in een emmer met water om de etiketten eraf te weken en vervolgens omgekeerd in een krat bewaren.

Oscar

Citaat van: Caspar op 14-02-2006  17:07 uVoorheen spoelde ik de flesjes van mijn vorige eigen brouwsels weer uit, maar ik constateerde dat deze niet goed schoon werden van "even omspoelen" ivm de nagisting in de fles.

Dan heb je verdomt goede plakgist !! voor je nagisting......Flesjes met nagisting moet je altijd wel even goede schudden (met water er in) om de gist los te krijgen...maar dat is meestal geen probleen als je dit doet nadat je het flesje hebt uitgeschonken of op hebt gedronken. Ik let altijd wel op de beschadiging aan de buitenkant van de flesjes, zodat de mooie flesjes overblijven... :biersmile:

groeten en gezondheid
Oscar

Bierke

Hallo medebrouwers,

Ben vandaag dan naar een restaurant in de buurt gestapt en naar champagneflessen gaan vragen. Ze gaan ze voor mij bijhouden. Zo om de 14 dagen mag ik om een 'lading' komen. Ben benieuwd naar hun champagne-omzet!
Kleine flessen (33 cl) ga ik na het drinken uitspoelen en bijhouden.

Zo zal ik al een heel eind verderzijn! :hoera:

Bedankt!

Bierke

Jacques

Citaat van: Oscar op 14-02-2006  19:02 uDan heb je verdomt goede plakgist !! voor je nagisting......Flesjes met nagisting moet je altijd wel even goed schudden (met water er in) om de gist los te krijgen...maar dat is meestal geen probleen als je dit doet nadat je het flesje hebt uitgeschonken of op hebt gedronken.

Volgens mij valt het met de kwaliteit van de plakgist wel mee. Ook ik weet uit ervaring dat enkel goed schudden niet voldoende is om het depot in de fles volledig te verwijderen. Omdanks dat ik mijn flessen 2x omspoel en schuddend laat leeglopen komt er toch steeds weer rommel boven drijven als ik de flessen volledig onder dompel in een oplossing met een chloorhoudend reinigingsmiddel.

Caspar

Citaat van: jacbier op 14-02-2006  23:15 uOmdanks dat ik mijn flessen 2x omspoel en schuddend laat leeglopen komt er toch steeds weer rommel boven drijven als ik de flessen volledig onder dompel in een oplossing met een chloorhoudend reinigingsmiddel.

Dat heb ik ook inderdaad...

rodeloper

Vanmiddag (weer) hilarische taferelen aan de kassa bij de JUMBO. Kocht twee kratjes met lege flessen. Op de kassabon staat dan "verkoop emballage". Twee jongens van de afdeling lege flessen met hun handen in het haar. Dit keer werd de chef er niet bijgeroepen, een vam hen kende me nog van de vorige keer "Wat doet u toch met al die kratjes meneer, u kunt toch de legen flesjes gewoon weer vullen"?. Ik legde uit "een muur van bier te bouwen". Later twee meisjes van de kassa terug naar de emballageafdeling. Zag met enige zorg toe hoe de rij achter mij groeide maar die zorg verdween toen ik met de huismoeders in de rij over bierbrouwen begon.

rodeloper

Oscar

 ;D ;D ;D Goede actie !!! Daar is de supermarktbranche niet op voorbereid. De lege flesjes stroom gaat volgens hun maar een kant op... de ander kant op schept verwarring !!!

Mooie manier om het bierbrouwen bij huisvrouwen te promoten  ;D  ;D  ;D

Groeten en gezondheid,
Oscar

Menno

Bij ons hebben we Van der Valk zitten. Elke zondag hebben ze een brunch, met champagne! Heb er al ruim 75 flessen van 0.75ltr gehaald. Kost niets! Alleen dat afweken van die etiketten is een crime... :'(  Maar goed, je moet er tenslotten wat voor over hebben, of niet dan??!? ;)

Verdere tips zijn al genoemd. Succes! :biersmile:

Bierke

Bedankt medebrouwers!

'k Heb ondertussen al een 110 champagneflessen!! :hoera:
Ze zijn al uitgespoeld, nu nog de etiketten verwijderen! :bokser:

Brouwgroeten, samenvol
Bierke

Oscar

Dat wordt dus ruim 80 liter bierbrouwen om ze allen te vullen !!

Succes ermee !!!!  :brouwen:

Groeten en gezondheid
Oscar  :degroeten:

Bierke

'k Ben van plan om verschillende kleine brouwsels te maken en dan later inderdaad naar een groter volume over te stappen.
Hoe meer flessen, hoe beter. Dan moet ik ze niet eerst allemaal uitdrinken alvorens terug te kunnen brouwen. samenvol
Ik kijk er weer naar uit. :hoera:

Brouwgroeten,
Bierke

Hoppeplukkertje

Weet iemand waar je nieuwe flesjes van 25 cl kan kopen.
Toch een 200 tal.
Liefst adres in België.

Menno

Citaat van: Hoppeplukkertje op 14-08-2008  21:17 uWeet iemand waar je nieuwe flesjes van 25 cl kan kopen.
Toch een 200 tal.
Liefst adres in België.
Kun je niet gewoon statiegeldflessen in krat halen bij een winkel? Even de flessen reinigen met ChemiPro Caustic en etiketten erafhalen en klaar! Plus dat je je 216 flessen keurig in 9 kratten kwijt kunt! ;)

Hopmans

CiteerEven de flessen reinigen met ChemiPro Caustic en etiketten erafhalen en klaar!
Is dit product niet sterk genoeg om de etiketten er vanzelf af te laten vallen?
 :weetniet:

Menno

Jazeker! Maar ik wilde volledig zijn... ;)

EBC

Ga naar een brouwerij in de buurt en vraag of je een laag flessen van een pallet mag kopen...

Bij kleinere brouwerijen maak je vast meer kans.

Menno

Waarom niet gewoon bij de slijter, wat vaak dichterbij is?  :weetniet:

Als je het statiegeld gewoon betaald, dan zal dit toch geen probleem mogen leveren? :weetniet:

Vaalman

Ik spoel inderdaad altijd mijn flesjes meteen uit na uitschenken, en ik moedig ook al mijn vrienden aan om dat te doen, zodat ik daar dan achteraf die flesjes kan gaan oppikken.

Bij de lokale drankhandel ben ik ook al gaan halen, en die zijn meestal vooral geinteresseerd in het thuisbrouwen en verkopen bijgevolg met plezier hun leeggoed. Zelfs enkel de kratten zonder flesjes heb ik al meegekregen, want om een of andere reden heb ik altijd veel meer flesjes dan kratten om ze in te zetten...  :-\



Wallie

Ik heb kratjes Grolsch beugels bij de supermarkt gehaald en het statiegeld betaald.
Goed schoonkoken met warm water.
Dan vallen de etiketten er zo vanaf.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.