Powell's Portland, Oregon

Gestart door everheijden, 31-08-2018 06:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

everheijden


Weet niet of het ooit eerder aan bod is geweest, maar deze collectie mag er zijn...

Jacques

Lijkt een klein beetje op mijn boekenkast.
Alleen staan bij mij niet alle boeken bij elkaar.

Even voor de gein gemeten hoeveel meter bierboek en brouwliteratuur ik heb (al jaren heb ik een abonnement op Brauwelt). Ik kom op 8 meter...
Daarnaast het nodige digitaal opgeslagen.

Jammer dat het voor mij niet mogelijk is om alles wat ik ooit gelezen hebt te reproduceren...

Koen S

Citaat van: Jacques op 31-08-2018  16:16 uLijkt een klein beetje op mijn boekenkast.
Alleen staan bij mij niet alle boeken bij elkaar.

Even voor de gein gemeten hoeveel meter bierboek en brouwliteratuur ik heb (al jaren heb ik een abonnement op Brauwelt). Ik kom op 8 meter...
Daarnaast het nodige digitaal opgeslagen.

Jammer dat het voor mij niet mogelijk is om alles wat ik ooit gelezen hebt te reproduceren...
Tja, Alzheimer, ik begin er ook last van te krijgen.

Jacques

Citaat van: Koen S op 31-08-2018  16:17 uTja, Alzheimer, ik begin er ook last van te krijgen.

Ik zeg het anders: hoe meer je weet hoe meer je vergeet...
En met de jaren weet je steeds meer.  ;)

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 31-08-2018  16:16 uJammer dat het voor mij niet mogelijk is om alles wat ik ooit gelezen hebt te reproduceren...
Als het goed is spreken de boeken elkaar niet tegen maar vullen elkaar aan, dus moet er een hoop dubbele informatie in staan. Dus als je kunt reproduceren wat er gemeenschappelijk is heb je het brouwen behoorlijk goed onder controle. Dan zou je alles dus kunnen samenvatten in 1 goed boek, dat scheelt weer een kast met ruimte. 

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 31-08-2018  22:03 uAls het goed is spreken de boeken elkaar niet tegen maar vullen elkaar aan, dus moet er een hoop dubbele informatie in staan. Dus als je kunt reproduceren wat er gemeenschappelijk is heb je het brouwen behoorlijk goed onder controle. Dan zou je alles dus kunnen samenvatten in 1 goed boek, dat scheelt weer een kast met ruimte.

Sinds vandaag is mijn boekenkast gevuld met een nieuw boek: Bierbrouwen voor dummies.
Het is door mij geschreven en bevat kennis die ik vergaard heb uit de boeken, het forum en gesprekken die ik gevoerd heb met professionele brouwers.

Erick

Hmm... Niet aan ons besteed dan. We're no dummies. 😄🍻

hansHalberstadt

Volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/Voor_Dummies
'De uitgever benadrukt dat 'dummies' juist gezien moeten worden als mensen die toegeven niet alles te weten, open staan voor nieuwe dingen en iets willen leren. Oftewel: 'dummies' zijn slimme mensen.'

Maar het boek is natuurlijk niet voor:
mensen die denken alles te weten, niet open staan voor nieuwe dingen en niets meer hoeven te leren. Oftewel: nog slimmere mensen.'

Jacques

Citaat van: Erick op 31-08-2018  22:48 uHmm... Niet aan ons besteed dan. We're no dummies. 😄🍻

Het richt zich primair op dummies (absolute beginners), maar ook op degenen die dat stadium voorbij zijn en nog het een en ander willen leren.
Het is een boek voor de brouwers met moutextracten en ook voor degenen die met mout willen werken. Hier en daar gaat het niveau van een beginner duidelijk te boven. Dit wordt ook als zodanig benoemd.
Verder is er veel praktische informatie.
Er is ook veel aandacht voor smaken in bier. Het bevat een uitgebreid hoofdstuk over smaakafwijkingen waar menig ervaren hobbybrouwer wat aan heeft.

Viktor

Ik heb het boekje ook gekocht. De schrijver geeft duidelijke uitleg. Ik vind het goed geschreven. De hoofdstukken met moutextract brouwen hoeft van mij niet. Maar voor een beginner kan dit interessant zijn. De hoofdstukken over smaak en afwijkingen zijn erg leerzaam en bevatten stof die ook bij de opleiding tot Biersommelier aan bod komen. Een leuk naslagwerk!

Jacques

Citaat van: Viktor op 05-09-2018  21:31 uIk heb het boekje ook gekocht. De schrijver geeft duidelijke uitleg. Ik vind het goed geschreven. De hoofdstukken met moutextract brouwen hoeft van mij niet. Maar voor een beginner kan dit interessant zijn. De hoofdstukken over smaak en afwijkingen zijn erg leerzaam en bevatten stof die ook bij de opleiding tot Biersommelier aan bod komen. Een leuk naslagwerk!

Bedankt voor het compliment.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.