Keg label

Gestart door Fruitbiertje, 08-06-2018 22:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Fruitbiertje

Gister mijn eerste keg gevuld, na een tijdje alleen flessen gevuld te hebben.
Bij flessen deed ik een klein stickertje op de dop om te zien wat erin de fles zit.

Nu zat ik te denken hoe ik dit zou doen bij de keg.
Dacht aan iets van een label met een elastiekje of zo.
Nu zijn er wel meer mensen hier die hun bier in de keg doen, en waarschijnlijk ook niet bij 1 keg blijven, dus ook iets van een merkteken doen.

Wat doe jij om te zien welk bier in welke keg zit?

FrankOD

Stukkie Ductape / schildersplakband + zwarte stift...
Heel fancy

Bezig met tapje bouwen, daar kan ik mooi crea bea bezig gaan:




Steven vH

Ik gebruik een gelamineerd label. Dit hangt eerst aan het gistingsvat, en daarna aan het keg.

Markiej87

Ik gebruik krijtbordstickers met krijtstift.

Knobby

Ik maakte altijd geprinte stickers voor op de kroonkurken. Dezelfde sticker plak ik op de keg en op de bovenkant van de tap hendel.

Easywoods

Citaat van: Fruitbiertje op 08-06-2018  22:11 uWat doe jij om te zien welk bier in welke keg zit?

Ik print het label uit dat BrewersFriend genegeerd en niet het om een handvat van de keg
 

DieterB

Ik heb zelf ook meerdere kegjes. Om dit probleem op te lossen zat ik te denken aan kofferlabels. Die passen mooi om het handvat en er zijn labels waar je elke keer een nieuw papiertje in kan schuiven.

Jacques

Citaat van: Fruitbiertje op 08-06-2018  22:11 uWat doe jij om te zien welk bier in welke keg zit?

Gewoon een etiket op plakken. Ik gebruik vaatjes met een rubberen rand. Zelfklevende etiketten zijn daar eenvoudig af te halen.

Dirtbag

Ik gebruik voor de fusten dezelfde labels als ik gebruik voor de flesjes.

L7160

Ik plak ze gewoon op het RVS van de fust en ik plak een label onder de kraan van de tap op de RVS plaat.

Bij schoonmaak zijn ze relatief makkelijk te verwijderen.

db


EBC

Als het niet mooi hoeft te zijn, en met kegs is dat meestal zo, dan kan je met een 'permanent marker' gewoon op het staal schrijven. Later sproei je een beetje alcohol en je veegt het eenvoudig weg met keukenpapier.

Jacques

Citaat van: EBC op 11-06-2018  19:43 uAls het niet mooi hoeft te zijn, en met kegs is dat meestal zo, dan kan je met een 'permanent marker' gewoon op het staal schrijven. Later sproei je een beetje alcohol en je veegt het eenvoudig weg met keukenpapier.

Goede tip. Met alcohol veeg je inderdaad de inkt van een 'permanent marker' snel weg.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.