Even voorstellen: Sander

Gestart door aflinden, 06-06-2018 20:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aflinden

Hallo allemaal. Ik ben Sander 48 jaar uit Brabant en wil spoedig als hobbybrouwer gaan starten.
25 jaar geleden heb ik dit ooit met een oud collega gedaan en dit stond altijd nog op mijn bucket list. :proost:

Het boek "Zelf Bier brouwen" heb ik doorgelezen en ik heb al een aantal zaken aangeschaft op een pan (33 ltr) en wortkoeler na. Er staan recepten in dit boek, alleen hoe ik dit stap voor stap moet uitvoeren is mij nog niet helemaal duidelijk.

Kan iemand mij tips geven waar ik bijvoorbeeld op you tube wat filmpjes kan bekijken om mijn eerste bier te kunnen gaan brouwen?
Ik heb een graanmolen, kunststof gistvat 20 5ltr. en glazen weckfles van 5 en 25 ltr en overige zaken om te starten en wil met een eenvoudig bier beginnen om het te leren. (minimaischen)
Op welke site (of winkel in de buurt van Den Bosch) raden jullie aan om grondstoffen enz. voordelig te kopen?

Ik ga kijken hoe ik de weg kan vinden om dit te realiseren!

Eric v B

Hallo Sander, Welkom!
Kijk eens op http://www.brouwtv.nl/ hier kun je diverse manieren van brouwen zien. Eeeh, de aflevering van Jens is geweldig maar niet geheel representatief voor de gemiddelde hobbybrouwer  ;D

Succes!

aflinden

Bedankt Eric, ga ik doen :groots:

aflinden

Welke aflevering is dat Eric? Jens zie ik nergens staan

Neetje


Eric v B


TeVeHa

25 jaar op je bucketlist, dan wordt het stilaan tijd ja, ik wil je nu niet demotiveren maar dan heb je 25 jaar gemist van deze fantastische hobby, zonde??, nee hoor ga er maar tegenaan, je hebt wat in te halen.

BrouwMark

Hallo Sander, welkom!

Wat betreft een winkel:

https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=36031.0

Heb jij effe geluk, voor mij is het van Delft naar Almere rijden als ik de dichtstbijzijnde brouwshop wil hebben!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.