Bier blijft maar gisten na 14 dagen

Gestart door Arnie, 11-05-2018 19:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arnie

Beste Hobbybrouwers,

Ik ben een beginnende brouwer, blik en mout ervaring beetje opgedaan, deze keer eens een blik Diabolo begin SG 1075 en nu gemeten SG 1010 (al een paar dagen) volgens de gebruiksaanwijzing is 1010 klaar echter bubbelt het waterslot nog af en toe, waar doe ik goed aan bottelen of nog langer wachten.
Ligt het misschien aan het feit dat ik rietsuiker heb gebruikt en deze  minder snel vergist?
Wat voor consequenties heeft het als ik ga bottelen, exploderende flesjes, of smaak die niet tot zijn recht komt.

Als iemand wat info heeft hoor ik het graag,

Groet,

Arnie

Brouwerke94

Ik denk dat de bubbeltjes die je af en toe nog ziet, komen door opgelost koolzuurgas dat het bier verlaat. De vergisting is dan voorbij

Neetje

Nog een weekje of meer wachten en dan nog eens meten.
De tijd is nodig voor uitzakken gist en dan ben je ook zeker dat het jongbier is uitvergist.

KC

Door temperatuur schommelingen reageert het watetslot. Blijft het SG gelijk een dag of 3? Bottelen.
Daarom is een vergistingskast zo fijn. Controle maakt alles gemakkelijker.

Arnie

Dank voor de info, zo'n 5 dagen blijft de hydometer op SG 1010 staan, en dus de flesjes gevuld.

Gist was reeds uitgezakt.

Beetje jongbier geproefd smaak was in ieder geval  perfect.

Over 4 a 6 weken weet ik meer,

Gr,
Arnie

Jacques

Citaat van: Arnie op 12-05-2018  13:39 uDank voor de info, zo'n 5 dagen blijft de hydometer op SG 1010 staan, en dus de flesjes gevuld.

Gist was reeds uitgezakt.

Beetje jongbier geproefd smaak was in ieder geval  perfect.

Over 4 a 6 weken weet ik meer,

Gr,
Arnie

Laat even weten of het koolzuurgehalte goed is. Als het bier te veel koolzuur heeft ben je te snel geweest met bottelen. Hoeveel suiker heb je toegevoegd voor de hergisting?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.