Etiketten Van Duuren

Gestart door joenedu, 19-12-2017 14:23 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Theo Mol

Citaat van: joenedu op 04-02-2021  08:38 uMet een inktjet printer wel, maar met een laserprinter zal dat meevallen.

Misschien een stomme vraag, maar maakt het soort melk nog uit? Wij hebben bijna nooit melk in huis (iets met intolerantie).
Voordat ik een laserprinter had drukte ik af op een inkjet en liet ik kopieën maken, wel even nagevraagd of het een laserkopie was.
De afdrukken zijn iets minder scherp maar de prijs is wel heel scherp. Mijn etiketten passen met 8 op een vel, dat is best te doen.

Koemelk (vol en halfvol) en geitemelk, met alles goede resultaten.
Door het schoteltje halen, aanbrengen, rechtzetten en met een sponsje aandrukken.

Ik merk dat de met melk geplakte etiketten iets moeilijker los gaan. Toch maar eens proberen met iets anders, er staat nog een pakje behangersplaksel.

D.R.K.

Citaat van: joenedu op 04-02-2021  08:38 uMet een inktjet printer wel, maar met een laserprinter zal dat meevallen.

Misschien een stomme vraag, maar maakt het soort melk nog uit? Wij hebben bijna nooit melk in huis (iets met intolerantie).

Gebruik ook een laserprinter hiervoor, vaak zijn die op het werk staan eigenlijk de beste  :nut:

Voor het melk, wij kopen altijd van die kleine houdbare pakjes melk (per 6 verpakt), je hebt maar weinig nodig en deze kan je mooi wegzetten in de berging en af en toe 1tje pakken en mooi geen geklier met houdbaarheid.

joenedu

Weer eens een black IPA gebrouwen (of Cascadian Dark Ale, mocht je dat prefereren). Deze keer met cold steeping.

Etiket:

D.R.K.

Mooi gedaan weer en prachtige film!

joenedu

Weer wat nieuwe etiketjes gemaakt.





Jacques

Leuk bedacht die Pokehop. Mijn complimenten.

Heyudude

Geniaal! Bij deze ben je benoemd tot opper etiketten meester maker.  :)

joenedu

Mijn zoontjes zijn de laatste tijd nogal into de Pokémon, vandaar! Dank jullie wel voor de complimenten  8)

-edit: Ik ben trouwens niet de eerste met een dergelijk Pokémon etiket hoor, daar zijn wel meer bieren van, dus het idee is niet helemaal alleen van mij.

joenedu

Kleine update, niet alle etiketten vind ik geschikt om hier neer te zetten. Zo heb ik met een kameraad en zijn broer een bier gebrouwen ter nagedachtenis aan zijn overleden vader. En mijn moeder wordt binnenkort 70...
Maar deze is wel grappig, tijdens het koelen van de herfstbok vloog er een wesp in het wort. Balen, maar het is goed gekomen.

En dit is mijn black IPA met een kilo rogge, erg smakelijk geworden.

joenedu

Het jaarlijkse kerstbier.

Jacques

Citaat van: joenedu op 14-12-2021  17:42 uHet jaarlijkse kerstbier.


Mooi en vrolijk etiket.

joenedu

Citaat van: Jacques op 14-12-2021  19:51 uMooi en vrolijk etiket.

Dankjewel! We hebben ook wel wat vrolijkheid nodig in deze tijden...  ;D

joenedu

Hier weer eens een nieuw etiket. Het bier is een smoked porter, heb lang getwijfeld over wat hier nou bij past. Doordat ik dacht aan de rokende pistolen ben ik die kant opgegaan. In de western 'The Charge at Feather River' wordt het geluid van de Wilhelm Scream voor het eerst gebruikt (zat origineel in de film Distant Drums, waarbij een soldaat door een krokodil gegrepen wordt en een grappig gilletje uitstoot). Een heel grappig film-dingetje, dat gilletje komt zelfs in reclames en zo terug. Vandaar deze ode.
ChargeFeather.jpg

joenedu

En deel 2 van de Wilhelm Scream reeks. Deze soldaat wordt onder water getrokken door een alligator en slaakt het gilletje dat in allerlei films, reclames en ander tv-werk hergebruikt wordt.
DistantDrums-rtiket.jpg

joenedu

Nog een aantal.
Gebrouwen met kameraden:
LeipahNeipah.jpg
Met tuinhop uit eigen tuin:
FreshHops2022.jpg
Dubbelbock met rumsnippers:
Rummibock.jpg
Voor mijn moeder, helaas met dementie, vandaar de vergeet-me-nietjes:
SoBeIt.jpg

Wijbrouwers

Die referentie naar Scooter is zeer goed gelukt.  ;D

joenedu

Etiket voor het kerstblond bier van dit jaar.
BrewdolphVI.jpg

brouwer_paul

Echt supergaaf die etiketten  smile Een aanvullende kleine tip/suggestie: Jouw Van Duuren Crafbeer logootje leent zich ook mooi voor op de kroonkurk, zie bijlage, geprint met een Brother QL700 (ronde etiketjes op rol)

Scherm­afbeelding 2023-01-10 om 08.58.52.png


brouwer_paul

Citaat van: brouwer_paul op 10-01-2023  09:03 uEcht supergaaf die etiketten  smile Een aanvullende kleine tip/suggestie: Jouw Van Duuren Crafbeer logootje leent zich ook mooi voor op de kroonkurk, zie bijlage, geprint met een Brother QL700 (ronde etiketjes op rol)


O haha laat maar, ik zie nu in een ander draadje dat je al een mooie stempel hebt voor je doppen  :degroeten:

joenedu

Citaat van: brouwer_paul op 10-01-2023  09:16 uO haha laat maar, ik zie nu in een ander draadje dat je al een mooie stempel hebt voor je doppen  :degroeten:

Toch een leuke suggestie hoor! Het is wel tof, die dopjes.
Kroonkurk.jpg
dopjes.jpg

joenedu

Nieuwste variant van de Brewdolph, deze versie VII met een klein beetje whiskymout.
BrewdolphVII.jpg

Mijn Fresh Hops 2023, met hop uit eigen tuin. Niet genoeg hoppig om een IPA te zijn, hoewel het er wel naar neigt, heerlijk bloemig.
FreshHops2023.jpg

Daarnaast nog een RIS gebrouwen met tonkabonen (geweekt in whisky) met mijn volleybalbroeders.
broRISv3.jpg

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.