Forumwedstrijd 2017/2018

Gestart door Jacques, 17-06-2017 17:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: Drents Hopbier op 19-09-2017  10:14 uDe bieren van de wedstrijd worden in minimaal twee rondes gekeurd door ten minste 3 proevers per ronde. De jury zal bestaan uit beheerders van het forum aangevuld met (wat had hier moeten volgen?).

erkende bierkenners (in het door jou geciteerde bericht staat het goed).

Drents Hopbier

Citaat van: Jacques op 19-09-2017  21:00 uerkende bierkenners (in het door jou geciteerde bericht staat het goed).

Nu wel, maar er stond: https://s26.postimg.org/u88rdyd61/2017_hobbybrouwen_onaf.jpg

Hopbier

Jacques

Citaat van: Drents Hopbier op 19-09-2017  21:57 uNu wel, maar er stond: https://s26.postimg.org/u88rdyd61/2017_hobbybrouwen_onaf.jpg

Hopbier

Je citeerde het eerste bericht van dit topic. Daar stond het goed.
Bij het maken van officiële aankondiging (bericht #25) is er wat mis gegaan bij het knippen en plakken.
Inmiddels is dat bericht inderdaad aangepast.

Jacques

De locatie van de Forumwedstrijd 2017/2018 is bekend: Brouwerij Noordt in Rotterdam. Deze brouwerij is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Over de verder invulling wordt nagedacht. Het is de bedoeling dat het een leuke dag gaat worden voor alle leden van het forum.
Het voordeel van de gekozen locatie is dat je ook andere Rotterdamse brouwerijen in de avonduren kunt bezoeken. Je moet dan denken aan De Pelgrim en de Kaapse brouwers. Verder zijn er in de Rotterdamse binnenstad een aantal leuke biercafés.

Wil je mee doen met deze wedstrijd: inschrijven is nog tot en met 30 september 2017 mogelijk. Doe mee en laat zien hoe creatief je kunt brouwen.



In gesprek met brouwer Peter Rouwen.


Grote keuze aan bieren.



Thamerdal

Klinkt als een leuke locatie!  :)

Dugraph

Top locatie! Lekker fietsen.

Hoe lopen de aanmeldingen Jacques? Zijn er al meer inschrijvingen dan het aantal potentïele winnaars?

Jules

Tof dat jullie dit regelen.
Inderdaad: doen er al wat mensen mee?

Is het toegestaan meerdere recepten in te dienen?

Mvg J

Jacques

Citaat van: Dugraph op 24-09-2017  20:37 uTop locatie! Lekker fietsen.

Hoe lopen de aanmeldingen Jacques? Zijn er al meer inschrijvingen dan het aantal potentïele winnaars?

Het aantal aanmeldingen valt wat tegen, het zijn er tot nu toe 15.
Veel te kiezen hebben we dus nog niet...

Desondanks gaat het zeker door.



Citaat van: Jules op 24-09-2017  20:53 uIs het toegestaan meerdere recepten in te dienen?

Nee. Maar heel eerlijk gezegd kunnen we dit door de opzet van de wedstrijd niet controleren.
Pas als je twee keer bij de beste 3 bieren hoort val je door de mand.

Wolter

Citaat van: Jacques op 24-09-2017  21:27 uHet aantal aanmeldingen valt wat tegen, het zijn er tot nu toe 15.
Veel te kiezen hebben we dus nog niet...

Desondanks gaat het zeker door

Bizarre hoeveelheid aanmeldingen mensen!
Onbegrijpelijk dat er zo weinig zijn terwijl hier een behoorlijke groep mensen moet zijn die zo kritisch is over "het brouwen in hokjes".  Nu kan het een keer zonder alle regeltjes mbt stijl etc en dan laten jullie het afweten.

Koen S

Citaat van: Jacques op 24-09-2017  21:27 uNee. Maar heel eerlijk gezegd kunnen we dit door de opzet van de wedstrijd niet controleren.
Pas als je twee keer bij de beste 3 bieren hoort val je door de mand.

In het reglement vind ik nergens terug dat je slechts 1 bier mag insturen.

seed7

Citaat van: Koen S op 25-09-2017  09:13 uIn het reglement vind ik nergens terug dat je slechts 1 bier mag insturen.

In het reglement vind ik nergens terug dat beheerders zijn uitgesloten en toch is er niet een die op het idee komt om 'stiekem' toch mee te doen,

Ingo  :huilen:  :huilen:  :huilen:

Koen S

Citaat van: seed7 op 25-09-2017  09:41 uIn het reglement vind ik nergens terug dat beheerders zijn uitgesloten en toch is er niet een die op het idee komt om 'stiekem' toch mee te doen,

Ingo  :huilen:  :huilen:  :huilen:

Jawel hoor, 1e paragraaf: 'De wedstrijd staat open voor leden van het forum met uitzondering van de beheerders van het forum.'

Thamerdal

Citaat van: Jacques op 24-09-2017  21:27 uHet aantal aanmeldingen valt wat tegen, het zijn er tot nu toe 15.
Veel te kiezen hebben we dus nog niet...

Veel te weinig respons voor zo'n grote community...
Ik denk toch dat de beschreven procedure misschien voor veel mensen een drempel is om mee te doen. De procedure is op zich niet ingewikkeld, maar als je het leest kan ik me voorstellen dat veel mensen al afhaken.
Misschien nog één keer in 3 simpele stappen de inschrijf procedure uitleggen, Jacques?

:pasop:Mensen, je hoeft alleen maar een recept te bedenken en in te sturen! :pasop:

Pas daarna eventueel brouwen.   :brouwen:

davyd

Citaat van: Wolter op 24-09-2017  22:56 uBizarre hoeveelheid aanmeldingen mensen!!
Onbegrijpelijk dat er zo weinig zijn terwijl hier een behoorlijke groep mensen moet zijn die zo kritisch is over "het brouwen in hokjes".  Nu kan het een keer zonder alle regeltjes mbt stijl etc en dan laten jullie het afweten.

Ik zou wel willen meedoen maar ik kan niet want ik brouw in hokjes.  :huilen:  :huilen:  :huilen:

Koen S

Citaat van: davyd op 25-09-2017  10:07 uIk zou wel willen meedoen maar ik kan niet want ik brouw in hokjes.  :huilen:  :huilen:  :huilen:

Hopelijk is het geen bushokje  >:D

Wolter

Citaat van: davyd op 25-09-2017  10:07 uIk zou wel willen meedoen maar ik kan niet want ik brouw in hokjes.  :huilen:  :huilen:  :huilen:

 ;D
Heb jij ff mazzel want bij deze wedstrijd kan je ook meedoen als je binnen de lijntjes kleurt. Fijn hè!!  ::) ;)

Wolter

Citaat van: Koen S op 25-09-2017  09:13 uIn het reglement vind ik nergens terug dat je slechts 1 bier mag insturen.

Helemaal gelijk! En nu? Conform welk artikel in welke wet klagen we de organisatie aan?  :police:  ;)

Koen S

Citaat van: Wolter op 25-09-2017  10:25 uHelemaal gelijk!! En nu?? Conform welk artikel in welke wet klagen we de organisatie aan??  :police:  ;)

Niks aanklagen, gewoon meer dan 1 recept insturen, er zijn toch te weinig inschrijvingen!
Als ik win, val ik graag door de mand.

davyd

Citaat van: Wolter op 25-09-2017  10:22 u;D
Heb jij ff mazzel want bij deze wedstrijd kan je ook meedoen als je binnen de lijntjes kleurt. Fijn hè!!  ::) ;)

Ja ok, theoretisch wel, maar er zal wel een beheerder zijn die opmerkt "jongens, dit is gewoon een Engelse pale ale, die laten we toch niet doorgaan? Dat zou al te belachelijk zijn!"   :(

Thamerdal

Citaat van: davyd op 25-09-2017  10:28 uJa ok, theoretisch wel, maar er zal wel een beheerder zijn die opmerkt "jongens, dit is gewoon een Engelse pale ale, die laten we toch niet doorgaan? Dat zou al te belachelijk zijn!"   :(
Volgens mij begrijp jij het principe van deze wedstrijd niet.

Underdike

Citaat van: Koen S op 25-09-2017  10:27 uNiks aanklagen, gewoon meer dan 1 recept insturen, er zijn toch te weinig inschrijvingen!
Als ik win, val ik graag door de mand.
Ik begin in de verleiding te komen nog een tweede aan te maken... hoe groot is nou de kans da'k 2 keer bij de beste 3 hoor :weetniet:
Daarnaast, we zijn met 6 man... dus we kunnen er 6 inschrijven ;D

Jules

Ik had inderdaad wel verwacht dat er veel inschrijvingen zouden zijn gezien bepaalde discussies hier.

En het inschrijven is niet zo lastig als het lijkt, zo gepiept.

Mvg J

William

Citaat van: Wolter op 24-09-2017  22:56 uBizarre hoeveelheid aanmeldingen mensen!!
Onbegrijpelijk dat er zo weinig zijn terwijl hier een behoorlijke groep mensen moet zijn die zo kritisch is over "het brouwen in hokjes".  Nu kan het een keer zonder alle regeltjes mbt stijl etc en dan laten jullie het afweten.

Voornaamste reden voor mij om niet mee te doen is dat ik een beetje wedstrijdmoe ben, of het nu in een bepaalde klasse volgens stijl of klasse V is.

Daarnaast begrijp ik de vorm van de wedstrijd nog steeds niet helemaal: waarom een voorselectie van x recepten op basis van een recept op papier?  Voor de meest inspirerende / lekkere / nieuwe bieren lijkt me het moeilijk dat te beoordelen vanaf papier en zou juist de papieren uitvoering niet beperkend moeten zijn.

Nu lost het "probleem" van voorselectie zich mogelijk zelf op als de deelname beperkt is.

Het sociale aspect van zo'n wedstrijd zou een reden zijn om eventueel wel te komen maar dan moeten er natuurlijk wel genoeg mensen komen. Ik hoop niet dat de opkomst word beperkt door de wedstrijd.

Wel top natuurlijk dat er weer eens iets wordt georganiseerd al wordt het wel steeds lastiger om hobbybrouwers bij elkaar te brengen. Dat hebben we bij de laatste MTG hobbybrouwendag ook mogen concluderen. Deze events lijken een wat meer lokaal karakter te krijgen.

Martijn0172

Voor mij als beginnende brouwer is deze wedstrijd manier (recept insturen) juist erg laagdrempeliger om er aan mee te doen. Als mijn recept gekozen zou worden zou juist een positieve stimulans zijn om een bier in te sturen, gevoelsmatig is de eerste win dan al binnen immers word ik gevraagd om in te sturen. De procedure is wellicht wat omslachtig en vraagt enige ICT kennis maar voor mij was dit goed te doen.

Jacques

Even reageren op de vorige berichten.

Het spreekt mijn idee voor zich dat je niet meerdere (in dit geval valse) identiteiten kunt hebben. Vandaar dat niet expliciet in het reglement is opgenomen dat je maar één bier per deelnemer mag inzenden.

Verder is het de bedoeling er een echt forumtreffen van te maken. Georganiseerd door het forum op een locatie die voor iedereen goed bereikbaar is. In een stad waar je ook andere brouwerijen en meerdere biercafés kunt bezoeken. Daarom ben ik heel blij met de medewerking van brouwerij Noordt.

Om de deelname aan deze wedstrijd aantrekkelijker te maken is er naast de geldprijzen, die door mij beschikbaar gesteld worden uit de reclame-inkomsten, nog een andere prijs.
Brouwstore heeft aangeboden een moutpakket op de markt te zetten met het recept van winnende bier. De winnaar deelt mee in de winst van de verkoop. Het percentage van de winst dat naar de winnaar gaat zal ergens rond de 5-10 % liggen. Uiteraard zal ook de naam van de winnaar bij het pakket vermeld worden. Uit ervaring weet ik hoe leuk dit is.

Dus... doe mee aan deze bijzondere wedstrijd. Of kom in ieder geval naar de finale dag en geniet van een dag met veel hobbybrouwers. Meer bijzonderheden over deze dag volgen nog.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.