Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Nieuwe layout forum  (gelezen 8598 keer)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Nieuwe layout forum
« Reactie #25 Gepost op: 09-04-2017 22:45 u »
Echt jammer dat dat zoveel extra kost, vind ik geen goede zaak, maar het verschil is bij mij echt erg groot, genoeg om alle nadelen van Tapatalk te accepteren. Misschien als ik een nieuw tablet heb het beter gaat

Het is vooral de forumeigenaar die de nadelen van Tapatalk ondervindt. Als de gebruikers grote nadelen zouden ondervinden is er niemand die Tapatalk gebruikt.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
« Reactie #26 Gepost op: 10-04-2017 15:18 u »
Och, er is een beheerder die wat werk heeft om die steeds te verwijderen...

Tapatalk is echt een ramp voor een beheerder.

Overigens is mijn tablet het mobiele thema niet langzamer dan Tapatalk.
Heb je nu alle handtekeningen uit gezet Jacques?
Ik zie die van mij in ieder geval niet meer (niet tapatalk maar een eigen handtekening) en ik geloof dat ik bij anderen ook geen handtekeningen meer zie.

Offline joenedu

• Senior lid
  • In hops we trust
« Reactie #27 Gepost op: 10-04-2017 15:26 u »
Heb je nu alle handtekeningen uit gezet Jacques?
Ik zie die van mij in ieder geval niet meer (niet tapatalk maar een eigen handtekening) en ik geloof dat ik bij anderen ook geen handtekeningen meer zie.

Dat is een vinkje in je profielinstellingen... (form lay-out instellingen).

Online Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
« Reactie #28 Gepost op: 10-04-2017 17:13 u »
Dank je. Geen idee waarom dat ineens uitstond...

Offline joenedu

• Senior lid
  • In hops we trust
« Reactie #29 Gepost op: 10-04-2017 21:04 u »
Stond bij mij ook uit! Vandaar dat ik het wist. Zal wel door de forum update gekomen zijn.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #30 Gepost op: 10-04-2017 21:29 u »
De ontwikkelaar van de nieuwe layout heeft geluisterd naar opmerkingen van mijn kant.
Er is vandaag had gewerkt om de tabellen schaalbaar te maken. Daarnaast is er aanpassing gemaakt waardoor als je op nieuw klikt niet bij het eerste bericht uitkomt van een topic maar bij het eerste bericht in het topic dat je nog niet gelezen hebt.

Echter...
Na het installeren van het aangepaste thema en een plugin om te kunnen schakelen tussen het mobiele thema en het desktop thema ging het mis. De weergave van het desktop thema was niet correct. Alle opmaakt was verdwenen.
Na het ongedaan maken van de installatie van de plugin ziet het desktop thema er weer goed uit.
Het probleem heb ik gemeld bij de leverancier van het mobiele thema. Hopelijk pakt hij het probleem weer voortvarend aan.

Offline muldereric

• Vol lid
  • Het moet wel een hobby blijven :)
« Reactie #31 Gepost op: 11-04-2017 00:07 u »
Jaqcues, misschien ietwat te makkelijk gedacht cq. kort door de bocht, maar heeft SMF geen tekstfilter waarmee je de handtekening kunt wegfilteren? De handtekeningen zien er immers allemaal ongeveer hetzelfde uit...

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #32 Gepost op: 11-04-2017 11:07 u »
Jaqcues, misschien ietwat te makkelijk gedacht cq. kort door de bocht, maar heeft SMF geen tekstfilter waarmee je de handtekening kunt wegfilteren? De handtekeningen zien er immers allemaal ongeveer hetzelfde uit...

Jaaaa... we bannen het woord tapatalk 8)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #33 Gepost op: 11-04-2017 21:20 u »

Nee dat gaat niet omdat de tekst steeds net een beetje anders is en ook een afkorting van de smartphone of tablet in de handtekening wordt gezet.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #34 Gepost op: 11-04-2017 21:35 u »
Het mobiele thema is door mij opnieuw geïnstalleerd. Voorlopig nog naast Tapatalk.

De tabellen zouden schaalbaar zijn maar op mijn smartphones werkt dat nog niet.
Ook het springen naar het eerste nog niet gelezen bericht in een topic werkt niet.

Ik heb het gemeld bij de ontwikkelaar die in een zeer rap tempo een aantal aanpassingen heeft doorgevoerd. Zo zijn de beheersfuncties nu ook beschikbaar. Jullie hebben daar niets aan maar voor de beheerders is dit een hele vooruitgang. Tapatalk biedt deze mogelijkheid niet.
Versie 1.1 van het mobiele thema is geïnstalleerd. Het lijkt er op de een paar veranderingen die doorgevoerd waren in versie 1.0.6 niet zijn meegenomen. Ik heb er vertrouwen in dat het binnenkort goed komt. Tot die tijd heb je de mogelijkheid het forum op je mobiel te volgen met Tapatalk, het mobiele thema en in het desktop thema.

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #35 Gepost op: 13-12-2017 23:17 u »
Ik vind de nieuwe/huidige mobiele telefoon-versie echt super onvriendelijk & kut (sorry, kan er geen andere woord voor vinden)... het weerhoud mij er zeker van om (ivm ergenis) vaker op het forum zitten.
Naar onderen scrollen gaat tergend langzaam, soms opent ‘ie maar de helft van ‘t scherm, some opent het scherm maar een stukje en duurt het een halve minuut voordat de rest opent (en soms helemaal niet, blijft het na eenntijdnhalf zwart.
Daarnaast vind ik de opsomming van gemiste topics onleesbaar, hooguit 2 of 3 topics in beeld, ik scroll me (traaaaaaaag) suf om de lijst te scannen.
Ik gebruikte geen Tapatalk, en las het forum Altijd in desktop (ik met m’n telefoon werk... werkte voor mij perfect.

Offline mbroek

• Super lid
  • Hoe verder je gaat, hoe langer de terugweg.
    • Huisbrouwerij St. Chiellus
« Reactie #36 Gepost op: 14-12-2017 20:33 u »
Gisteren toevallig ook weer eens gebruikt, ik ben er maar mee gestopt. Er is iets veranderd, het werkt nu voor geen meter meer. Omschakelen naar de desktopversie gaat ook al niet goed, die springt steeds terug op het mobiele thema. Jammer, het heeft redelijk goed gewerkt.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #37 Gepost op: 14-12-2017 21:35 u »
Er is inderdaad een nieuw thema voor mobiel gebruik geïnstalleerd. Het oude mobiele thema is verwijderd omdat deze volgens de statistieken niet gebruikt zou worden.

Als beheerder zijn we het nieuwe thema aan het evalueren. Wij zijn heel wat positiever. Dit komt doordat nagenoeg alle functionaliteiten van het forum beschikbaar zijn inclusief zoekfunctie en tags.

Het is een zogenaamd responsief thema. Dat wil zeggen dat het ontwikkeld is om gebruikt te kunnen worden op zowel een desktop, tablet en mobiel. Als beheerders missen we weinig functionaliteiten van dit forum. Dat is wel het geval als je Tapatalk gebruikt. Aan de opmaak is nog niet veel gedaan. Dat kost redelijk veel tijd. Gelukkig heeft Twan84 toegezegd daar een handje bij te willen helpen. Maar eerst is het goed verder te evalueren.

Overigens gaat het terugschakelen naar de desktopversie wat anders dan bij het vorige mobiele thema.

Hoe kun je het thema veranderen?
- Ga naar je accountsinstellingen via je profiel
- Klik op 'Profiel wijzigen"
- Klik op Lay-out-voorkeuren
- Je ziet nu boven aan de pagina: Huidig thema met de naam van het thema. Daarnaast tussen haakjes wijzig
- Klik op het woord wijzig
- Kies het thema dat je wilt gebruiken

Overigens heb ik gemerkt dat het mobiele thema kan blijven hangen. In dat geval is even uitloggen en weer inloggen de oplossing.

Offline Mthijs

• Vol lid
  • ...daar kun je op brouwen
« Reactie #38 Gepost op: 14-12-2017 23:26 u »
Ik vind de nieuwe/huidige mobiele telefoon-versie echt super onvriendelijk & kut (sorry, kan er geen andere woord voor vinden)... het weerhoud mij er zeker van om (ivm ergenis) vaker op het forum zitten.
Naar onderen scrollen gaat tergend langzaam, soms opent ‘ie maar de helft van ‘t scherm, some opent het scherm maar een stukje en duurt het een halve minuut voordat de rest opent (en soms helemaal niet, blijft het na eenntijdnhalf zwart.
Daarnaast vind ik de opsomming van gemiste topics onleesbaar, hooguit 2 of 3 topics in beeld, ik scroll me (traaaaaaaag) suf om de lijst te scannen.
Ik gebruikte geen Tapatalk, en las het forum Altijd in desktop (ik met m’n telefoon werk... werkte voor mij perfect.

Hier idem, 100% mee eens.

Jacques, omzetten naar desktop zoals jij beschreef werkt bij mij helaas niet.
Ik gebruikte het forum voornamelijk via mijn mobiel, dat werkt nu dus niet goed meer, weerhoud mij er ook van en vergalt het plezier van het forum gebruik. Jammer!
Hopelijk komt er een oplossing...

Offline Martijn0172

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #39 Gepost op: 14-12-2017 23:41 u »
Ik kijk denk ik ongeveer de helft van de tijd op mijn mobiele telefoon en tablet, altijd gewoon de desktop versie. Waarschijnlijk een keer ingesteld maar kan me dit niet meer herinneren. Ik vind de desktop versie fijn genoeg. Af en toe een beetje inzoomen maar daar gaat prima

Online Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #40 Gepost op: 14-12-2017 23:42 u »
Tapatalk is echt een ramp voor een beheerder.

Tenzij je het negeer... :biersmile:

Offline erwinl

• Vol lid
  • www.deceijser.nl
« Reactie #41 Gepost op: 14-12-2017 23:43 u »
Hier is vooral scrollen naar beneden een probleem met de nieuwe lay-out.

Online Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #42 Gepost op: 14-12-2017 23:44 u »
met de nieuwe lay-out.

Welke nieuwe layout?  :weetniet: :weetniet: :weetniet:

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #43 Gepost op: 15-12-2017 00:00 u »
Hier idem, 100% mee eens.

Jacques, omzetten naar desktop zoals jij beschreef werkt bij mij helaas niet.
Ik gebruikte het forum voornamelijk via mijn mobiel, dat werkt nu dus niet goed meer, weerhoud mij er ook van en vergalt het plezier van het forum gebruik. Jammer!
Hopelijk komt er een oplossing...

Je staat ingesteld op het desktop thema. Even uitloggen en opnieuw inloggen zou moeten werken.
En anders opnieuw kiezen voor het standaard thema, naar beneden scrollen en klikken op de knop "Verander profiel".

Als je het nieuwe mobiele thema gebruikt is het handig om te klikken op het pijltje naast je profielfoto recht boven. Kies voor de optie "Recente ongelezen topics" of "Ongelezen berichten". Dit voorkomt veel scrollen en is dezelfde functionaliteit die je hebt bij het desktop thema.

Verder kun je nog steeds TapaTalk gebruiken. Maar daar word ik als beheerder niet vrolijk van. Heel veel functionaliteiten van het forum zoals de zoekfunctie en de tags zijn via Tapatalk niet bereikbaar en dat zorgt voor vragen die eenvoudig op te zoeken zijn. Daarnaast krijgt het forum niets van de advertentieopbrengsten als TapaTalk wordt gebruikt.

Offline Jeukstaardt

• Super lid
  • Bij twijfel, meer hop!
« Reactie #44 Gepost op: 15-12-2017 01:08 u »
Mijn voornaamste bezwaar is dat in de portretmodus ik maar een half beeld te zien krijg en ook het beeld niet naar opzij te swipen is.
Advertenties, lijst met ongelezen topics ed zijn allemaal afgesneden.
Alleen in landschapsmodus is het volledig te lezen.

Offline meij

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #45 Gepost op: 15-12-2017 07:00 u »
Ik mis de optie om alle ongelezen berichten te zien. Zijn deze nog ergens op te vragen?

Offline Mthijs

• Vol lid
  • ...daar kun je op brouwen
« Reactie #46 Gepost op: 15-12-2017 10:05 u »
Bdankt voor je reactie Jacques, maar helaas, wat ik ook probeer, desktop view kan ik niet meer terughalen. Die staat niet bij de profielen. Ik kan ook niet, zoals met alle websites die je met je iphone bezoekt, in 1 keer naar bovenaan de getoonde website (dus niet scrollen maar klik en je bent weer boven) door bovenin het scherm te klikken. Dus je scrollt je een ongeluk...

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #47 Gepost op: 15-12-2017 12:21 u »
Jacques... please, de ouderwetse desktop terug !

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #48 Gepost op: 15-12-2017 22:23 u »
Mijn voornaamste bezwaar is dat in de portretmodus ik maar een half beeld te zien krijg en ook het beeld niet naar opzij te swipen is.
Advertenties, lijst met ongelezen topics ed zijn allemaal afgesneden.
Alleen in landschapsmodus is het volledig te lezen.

Bij mij zie in de portretmodus geen half beeld. Heb je een iPhone of een Android toestel?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #49 Gepost op: 15-12-2017 22:25 u »
Ik mis de optie om alle ongelezen berichten te zien. Zijn deze nog ergens op te vragen?

Je die zijn op te vragen.

Als je het nieuwe mobiele thema gebruikt is het handig om te klikken op het pijltje naast je profielfoto recht boven. Kies voor de optie "Recente ongelezen topics" of "Ongelezen berichten". Dit voorkomt veel scrollen en is dezelfde functionaliteit die je hebt bij het desktop thema.

Tags: