Geen idee waarom zo veel schijfruimte nodig is voor het forum

Gestart door Jacques, 07-03-2017 17:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muldereric

Gebruik je plug-ins/add-ons op de website? Zo ja, dan kun je die 1 voor 1 uitschakelen om te zien dit effect heeft. Helaas moet je dan wel weten wat de interval is waarmee de core files worden aangemaakt, naders is het lastig om na te gaan of het heeft geholpen of niet...

muldereric

Citaat van: Jacques op 08-03-2017  21:51 uEr is gekeken met gdb. Dat leverde op dat de index.php de veroorzaker is. Alle verzoeken van het forum lopen via dit bestand. Volgens de hoster betekent dit dat oorzaak van het probleem in elk bestand kan zitten...
Bedoel je /index.php of /forum/index.php?

DirkB

Citaat van: Jacques op 08-03-2017  21:51 uEr is gekeken met gdb. Dat leverde op dat de index.php de veroorzaker is. Alle verzoeken van het forum lopen via dit bestand. Volgens de hoster betekent dit dat oorzaak van het probleem in elk bestand kan zitten...

Dan is er toch niet goed gekeken. Als je een goede trace maakt, kan je de exacte call zien waar de core gedumpt wordt... Dan kan het nog steeds puzzelen zijn om de oorzaak te vinden, maar goed.

Tita_NL

Citaat van: Jacques op 08-03-2017  22:09 uHeb ik naar gekeken. Maar ik kom daar niet veel verder mee.

Je kan dus bij de /var/log bestanden? Daar moet in de error.log of in de access.log toch wel iets terug te herleiden zijn naar een create file van de dump file en de bezochte pagina op dat moment?

Het zal ergens een relatie moeten hebben, maar dat kan vooralsnog van alles zijn.

muldereric

Heb ook het idee dat de tapatalk updates onderuit zijn gegaan door de fouten. Kreeg voorheen altijd behoorlijk wat meldingen van nieuwe topics en updates, maar nu helemaal niets meer.

Jacques

Zo juist met de hoster bezig geweest met de instellingen van de server. Zo te merken heeft dat niet geholpen.

Citaat van: muldereric op 10-03-2017  15:10 uHeb ook het idee dat de tapatalk updates onderuit zijn gegaan door de fouten. Kreeg voorheen altijd behoorlijk wat meldingen van nieuwe topics en updates, maar nu helemaal niets meer.

Misschien is Tapatalk wel de oorzaak van de problemen heb ik al eerder bedacht. Het is mij opgevallen dat de core dumps niet aangemaakt worden als ik via mijn desktop bezig ben en dat op sommige andere momenten er erg veel dumps zin.
Om dit uit te testen wil ik morgen de Tapatalk plugin verwijderen. Mocht blijken dat gedurende een uur of twee er geen core dumps meer zijn is de oorzaak van het probleem gevonden. In dat geval kan contact genomen met Tapatalk om het probleem te melden.

Overigens zit ik er al langere tijd over te denken om het forum op andere software te laten werken. Software die het forum goed weergeeft op zo wel desktop, mobiel en tablet. Ik heb nog geen idee welke software ik daarvoor ga gebruiken. Via de site www.bierisbest.nl heb ik nu wat ervaring met Wordpress maar ik weet nog niet of dit ook handig is voor een forum.

muldereric

Forums zijn vaak modules en geen onderdeel van een cms zoals Wordpress, Joomla, Drupal, e.d.
Heb zelf redelijk veel ervaring met Kunena op Joomla cms. Goed en doeltreffend en schaalt keurig.

Jacques

Citaat van: muldereric op 10-03-2017  16:21 uForums zijn vaak modules en geen onderdeel van een cms zoals Wordpress, Joomla, Drupal, e.d.
Heb zelf redelijk veel ervaring met Kunena op Joomla cms. Goed en doeltreffend en schaalt keurig.

Voor Wordpress is er bbPress. Deze zou een SMF forum kunnen converteren. Dat is uiteraard een belangrijke voorwaarde bij het overgaan naar een andere software. Het probleem is dat je meestal tegen tal van problemen aan loopt aan als je berichten overzet.

muldereric

Je kunt er eens mee proefdraaien voor jezelf om te proberen, maar daar gaat wel wat tijd in zitten, en dat is tijd die je niet kan spenderen aan brouwen :D

muldereric

Wel vreemd overigens dat de fout ineens opgetreden is. Heb je al eens gekeken of er niet een update is voor de tapatalk plugin? Misschien lost dat wel het probleem op!

seed7

Citaat van: Jacques op 10-03-2017  16:09 uOverigens zit ik er al langere tijd over te denken om het forum op andere software te laten werken. Software die het forum goed weergeeft op zo wel desktop, mobiel en tablet.

Jacques, kijk eens bij ons zuiderburenforum, zij gebruiken sinds kort http://www.elkarte.net/ gebaseerd op/voort komend uit Simple Machines,

Ingo

mbroek

Citaat van: Jacques op 10-03-2017  16:26 uVoor Wordpress is er bbPress. Deze zou een SMF forum kunnen converteren. Dat is uiteraard een belangrijke voorwaarde bij het overgaan naar een andere software. Het probleem is dat je meestal tegen tal van problemen aan loopt aan als je berichten overzet.

Mijn ervaring met bbPress is niet zo best, je gaat ook veel dingen missen die nu gewoon aanwezig zijn.
Overigens, het Vlaams Hobbybrouwforum is over op andere software, dat werkt wel goed met desktop en telefoons/tablets.

Edit: heeft Ingo ook al geschreven (sorry Ingo).

Jacques

Citaat van: muldereric op 10-03-2017  16:59 uWel vreemd overigens dat de fout ineens opgetreden is. Heb je al eens gekeken of er niet een update is voor de tapatalk plugin? Misschien lost dat wel het probleem op!

Het is inderdaad heel vreemd dat deze fout ineens optreedt. Ik heb gekeken of er een update beschikbaar is. Volgens Tapatalk zou alles actueel zijn. Wel zie ik dat je tegenwoordig als beheerder kunt betalen om te zorgen dat de melding dat een bericht geplaatst is met Tapatalk niet meer geplaatst wordt. Vandaar ook dat ik denk dat er toch wat in de software gewijzigd is.

Jacques

Citaat van: seed7 op 10-03-2017  17:40 uJacques, kijk eens bij ons zuiderburenforum, zij gebruiken sinds kort http://www.elkarte.net/ gebaseerd op/voort komend uit Simple Machines,

Ingo

Daar zal ik naar kijken.
De ervaring die ik heb met Wordpress vind ik namelijk niet geweldig.

Jacques

Vanmiddag heb ik zo'n 3 uur de plugin Tapatalk gedeactiveerd. Dit om te ontdekken of dit de oorzaak is van de problemen. Tapatalk heeft namelijk vervelende trekken...

Zo te merken heeft het niet geholpen. De core dumps worden nog steeds aangemaakt.

muldereric

Citaat van: Jacques op 11-03-2017  17:09 uVanmiddag heb ik zo'n 3 uur de plugin Tapatalk gedeactiveerd. Dit om te ontdekken of dit de oorzaak is van de problemen. Tapatalk heeft namelijk vervelende trekken...

Zo te merken heeft het niet geholpen. De core dumps worden nog steeds aangemaakt.
Is tapatalk wel weer geactiveerd? Kan namelijk niks meer zien op dit moment...

Jacques

Citaat van: muldereric op 11-03-2017  23:20 uIs tapatalk wel weer geactiveerd? Kan namelijk niks meer zien op dit moment...

Ja. En de rechten zijn goed gezet.

Voor de zekerheid het laatste opnieuw gedaan.

muldereric


Jacques

Nog steeds zijn de hoster en ik op zoek naar de oorzaak van het herhaaldelijk crashen van PHP waardoor steeds dumps aangemaakt worden.

De forumsoftware is nu teruggezet naar aan versie van voor het moment van het voordoen van het probleem. Dat is gebeurt op een ander map namelijk www.hobbybrouwen.nl/forum2

De vraag is of jullie dit adres de komende uren willen gebruiken zodat getest kan worden. Omdat gebruik wordt gemaakt van dezelfde database gaan er geen berichtjes verloren.

Test ze!

bultje76

Citaat van: Jacques op 15-03-2017  15:58 uNog steeds zijn de hoster en ik op zoek naar de oorzaak van het herhaaldelijk crashen van PHP waardoor steeds dumps aangemaakt worden.

De forumsoftware is nu teruggezet naar aan versie van voor het moment van het voordoen van het probleem. Dat is gebeurt op een ander map namelijk www.hobbybrouwen/forum2

De vraag is of jullie dit adres de komende uren willen gebruiken zodat getest kan worden. Omdat gebruik wordt gemaakt van dezelfde database gaan er geen berichtjes verloren.

Test ze!

Ik zou graag helpen, maar ik krijg een foutmelding: "This site can't be reached" dus lijkt erop dat er iets niet ok geconfigureerd is.

bultje76

Citaat van: bultje76 op 15-03-2017  16:00 uIk zou graag helpen, maar ik krijg een foutmelding: "This site can't be reached" dus lijkt erop dat er iets niet ok geconfigureerd is.

Ah, er zit een foutje in de link in je post. dit is de goede: http://www.hobbybrouwen.nl/forum2/

Thamerdal

Kunnen ze niet gewoon een redirect instellen van /forum naar /forum2?  :weetniet:

Jacques

Citaat van: Thamerdal op 15-03-2017  16:22 uKunnen ze niet gewoon een redirect instellen van /forum naar /forum2?  :weetniet:

Kan. Had ik ook voorgesteld. Maar de hoster sloot niet geheel uit dat er instellingen in de databank daardoor veranderen. Dat kan dan weer problemen geven.

Dus graag even een "2" achter forum plaatsen.
Dit bericht is overigens geschreven via forum2.

KooTjoo

Is het geen optie om PHP op te waarderen naar versie 7. Vaak heeft de hostingomgeving de mogelijkheid om meer PHP versies naast elkaar te draaien om eerst te testen. SMF heeft volgens mij maar een paar kleine hacks nodig om goed onder PHP 7 te draaien.

Ik heb diverse webshops draaien op PHP 7 en zie ook een heel duidelijk performance verschil.

Als je wilt kan ik ook een plek op mijn server voor je inruimen waar je eventueel even kunt testen.

Jacques

Citaat van: KooTjoo op 15-03-2017  18:28 uIs het geen optie om PHP op te waarderen naar versie 7. Vaak heeft de hostingomgeving de mogelijkheid om meer PHP versies naast elkaar te draaien om eerst te testen. SMF heeft volgens mij maar een paar kleine hacks nodig om goed onder PHP 7 te draaien.

Ik heb diverse webshops draaien op PHP 7 en zie ook een heel duidelijk performance verschil.

Als je wilt kan ik ook een plek op mijn server voor je inruimen waar je eventueel even kunt testen.

Een update naar een hoger versie van PHP wordt door de hoster overwogen. Maar eerst willen we zekerheid hebben dat het probleem niet veroorzaakt wordt door de codes van het forum. Vandaar dat er nu gekeken wordt of er ook fouten zijn op een oude versie van de software. Het blijft vreemd dat het probleem uit het niets ontstaan is.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.