aluminium

Gestart door Marcel, 30-11-2005 20:59 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marcel

Ik heb me net aangemeld en gelijk de eerste vraag. Op dit moment ben ik bezig apparatuur te verzamelen voor het starten met brouwactiviteiten. Na een cursusdag uiteindelijk besloten om te beginnen.
Omdat eerst nog maar gekeken moet worden of het bevalt en of uberhaubt iets drinkbaars gemaakt kan worden lijkt het me niet verstandig om gelijk een zeer dure investering te doen.
Ik heb een aluminium brouwpan en lees daar in het forum verschillende meningen over o.a. dat door de zuren bepaalde stoffen vrijkomen. Ik heb een 2-tal koks (werkzaam in 2 verzorgingstehuizen waar in grote hoeveelheden wordt gekookt) dezelfde vraag gesteld. Deze geven beide aan dat koken in aluminium niet schadelijk is.

Door uiteraard vele uiteenlopende meningen ben ik het spoor bijster. Als startende brouwer zal ik uiteraard niet de grote hoeveelheden brouwen. Lijkt mij dus om te beginnen de aluminium pan een optie....of zit er een bijsmaak in het bier vanwege aluminium ? Uiteraard zal ik ook zeer goed moet letten op een te snelle opwarming.

Menno

Hallo Marcel,

Allereerst: welkom! Beginnen met hobbybrouwen steekt aan tot nóg meer brouwen!

Ik heb net via de zoekfunctie het volgende: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,2897.msg32575.html#msg32575

Kan je hier wat mee? Succes!

MO

Marcel, welkom op het forum. ALuminium is niet aan te raden maar ook weer niet heel schadelijk. Inderdaan de meningen zijn verdeeld.

Hier staan eerder discussies (halverwege, veel links)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.