Probleem afvultoestel hobby Brouwland

Gestart door dimitri.bourgois, 19-10-2016 21:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dimitri.bourgois

Hallo,

Ik kocht vandaag het afvultoestel van Brouwland:
https://www.Brouwland.com/nl/onze-producten/wijnbereiding/bottelen/botteltoestellen/lineaire-afvulbekkens/zonder-pomp/d/afvultoestel-hobby-3-bekken?gaCategory=search#.WAfNu-CLSM8

Ik heb echter enkele problemen, vragen hierover... Is iemand die me kan helpen aub ?

1) Ik bottel altijd op 33cl flesjes, maar blijkbaar "klemmen" deze niet goed vast op de metalen plaat omdat de kraag van de flessen niet breed genoeg is... Wat kan ik hieraan doen . Met grote 75cl flessen heb ik dit probleem niet.

2) Mijn 33cl flessen zijn te licht en ik moet de klemming van de veren die zitten om de vulbuizen te doen dalen op zen lost plaatsen( niet te zeggen helemaal los) om toch ervoor te zorgen dat de flesjes beneden blijven staan om zo te kunnen vullen...

Iemand die me verder kan helpen met dit toestel en het eventueel afregelen ervan?

Alvast bedankt!

JanWillem

Dag Dimitri, zonder flauw over te willen komen, want dat is zeker niet mijn bedoeling. Kan de klantenservice van Brouwland je hier geen antwoord op geven? Ik zou als leverancier graag meekijken met de klant.

Herman

Hier was al eens een topic over, conclusie was toen dat ze niet geschikt zijn voor 33cl zoals je aangeeft. Verder geen ervaring hier mee.


Filmpje:


RGeraads

Wij gebruiken dit toestel ook (commercieel) om mee te bottelen. Het klopt dat je de flesjes niet vast kan klemmen en ook de vlotter gebruiken wij niet echt. Wat we wel doen is de flesjes (met twee vulpijpjes tegelijk) vasthouden en handmatig vullen. Dit vergt enige oefening, maar zodra je doorhebt hoe het werkt, dan kun je ook met dit apparaat prima bier afvullen. Wij bottelen in 33 cl longneck flessen.

kiekumgaon

Sorry er staat staat ook onder met dikke letters. Minder geschikt voor bier omwille van de aanwezige CO2. :proost: :proost: :proost:

Brouwland.com

Beste brouwers,

Het toestel is gemaakt voor het afvullen van 75 cl flessen. 33 cl flessen zijn te licht in gewicht.

Indien je de veerspanning verlaagt om een 33 cl flesje naar beneden te houden, dan wordt de druk op de afsluitrubbers mogelijk te klein en kunnen ze gaan lekken.

Als oplossing kunt u de flesjes iets langer met de hand naar beneden gedrukt houden, zodat ze zwaarder worden.

Met vriendelijke groeten,

Het Brouwland Team

dimitri.bourgois

Hallo,

Ik heb het toestel wat omgebouwd en rubbers en klemmen gemonteerd om zo de flessen te houden en dit werkt nu goed. De vraag zal gewoon zijn hoe lang die klemmen het zullen volhouden, maar dat zal ik maar weten door het te gebruiken.

Ik kwam nu het volgende tegen, achteraan op het bekken is er een vulbuis voorzien van diameter 14/16 mm. Mijn vraag is nu hoe ik van een gistvat via een hevel waar ik een buis heb van 9/13 mm kan gaan naar het afvultoestel zonder overlopen of lekken te hebben?

Hoe kan ik bijvoorbeeld van mijn gistvat die op de grond staat het bier laten geraken aan mijn afvulbekken die op tafelhoogte/werkhoogte staat. Moet dit dan via een pomp lopen. Als ik mijngistvat hoger zet kan het ook door te hevelen, maar dan moet ik het "zware" gistvat eerst omhoog krijgen...

Graag jullie tips aub...




scartsjer

Citaat van: dimitri.bourgois op 08-11-2016  22:35 uHallo,

Ik heb het toestel wat omgebouwd en rubbers en klemmen gemonteerd om zo de flessen te houden en dit werkt nu goed. De vraag zal gewoon zijn hoe lang die klemmen het zullen volhouden, maar dat zal ik maar weten door het te gebruiken.

heb je een foto?

CiteerIk kwam nu het volgende tegen, achteraan op het bekken is er een vulbuis voorzien van diameter 14/16 mm. Mijn vraag is nu hoe ik van een gistvat via een hevel waar ik een buis heb van 9/13 mm kan gaan naar het afvultoestel zonder overlopen of lekken te hebben?

Hoe kan ik bijvoorbeeld van mijn gistvat die op de grond staat het bier laten geraken aan mijn afvulbekken die op tafelhoogte/werkhoogte staat. Moet dit dan via een pomp lopen. Als ik mijngistvat hoger zet kan het ook door te hevelen, maar dan moet ik het "zware" gistvat eerst omhoog krijgen...

Graag jullie tips aub...

Je kan het beste je gistvat op hoogte zetten en dit toestel iets lager. zo werkt de vlotter en zal hij dus zelf het buffer regelen.

dimitri.bourgois

Hallo,

Zie hieronde de foto's hoe ik dit opgelost heb ...







Citaat van: scartsjer op 09-11-2016  12:59 uJe kan het beste je gistvat op hoogte zetten en dit toestel iets lager. zo werkt de vlotter en zal hij dus zelf het buffer regelen.

Er zit inderdaad een stop in het toestel, maar als ik mijn afhevelbuis in de buis van het toestel steek, dan zal dit wel stoppen met vullen in het toestel, maar zal de buis dan niet leeg lopen langs de open zijden tussen de hevelbuis en de buis van het vullen van het afvultoestel...
Ik ben bang dat eens het bier loopt dat deze altijd zal blijven lopen daar er niet voldoende afgesloten is van de buis.

jackodb

Mooi filmpje over deze flessenvuller.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.