Dompelkoeler aansluiten

Gestart door McBeerman, 02-04-2016 21:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

emiel1

Ah, das helemaal mooi :) En waarom zou je dat kunststof deel vervangen? Er gaat alleen koud water door en je gebruikt het niet voor consumptie.

joenedu

Citaat van: emiel1 op 29-08-2019  09:33 uEn waarom zou je dat kunststof deel vervangen? Er gaat alleen koud water door en je gebruikt het niet voor consumptie.

Er komt ook heet water uit en dan kan plastic gaan lekken, heb ik geleerd. Maar misschien laat ik het ook voorlopig zo, de komende brouwsels maar eens kijken of het erg lekt. Gisteren getest en er kwam geen druppel (koud) water uit, dus dat was al een verbetering met wat het was!

PDGRRR

Citaat van: joenedu op 29-08-2019  09:41 uEr komt ook heet water uit en dan kan plastic gaan lekken, heb ik geleerd. Maar misschien laat ik het ook voorlopig zo, de komende brouwsels maar eens kijken of het erg lekt. Gisteren getest en er kwam geen druppel (koud) water uit, dus dat was al een verbetering met wat het was!


In plaats van die stukjes tuinslang heb ik flexibele slangen van de bouwmarkt gebruikt waar weer gardenakoppelingen aan zitten.

joenedu

Citaat van: PDGRRR op 29-08-2019  10:16 uIn plaats van die stukjes tuinslang heb ik flexibele slangen van de bouwmarkt gebruikt waar weer gardenakoppelingen aan zitten.
Ziet er ook handig uit.
Ik heb het nu zo:

Ik wil graag ook nog messing Gardena aansluitingen.

joenedu

Citaat van: joenedu op 29-08-2019  10:26 u
Oké, dan heb ik ze aangesloten... maar op welke kleur gaat de tuinslang en uit welke kleur komt het warme water? Ik doe normaal de tuinslang met het koude water op de oranje.

emiel1

Citaat van: joenedu op 29-08-2019  16:00 uOké, dan heb ik ze aangesloten... maar op welke kleur gaat de tuinslang en uit welke kleur komt het warme water? Ik doe normaal de tuinslang met het koude water op de oranje.

Warmte stijgt, dus in theorie wil je het koude water van boven naar beneden door je spiraal laten lopen, zodat het koude water als eerste in aanraking komt met het warmste wort en niet al is opgewarmd door het wat koelere wort (water dus op links), maar in praktijk zal het weinig uit maken.

joenedu

Citaat van: emiel1 op 29-08-2019  16:05 uWarmte stijgt, dus in theorie wil je het koude water van boven naar beneden door je spiraal laten lopen, zodat het koude water als eerste in aanraking komt met het warmste wort en niet al is opgewarmd door het wat koelere wort (water dus op links), maar in praktijk zal het weinig uit maken.

Dit is precies waar wij ook op uitkwamen, normaal doe ik het op rechts, zal hem zaterdag op links doen, kijken of het uitmaakt. Bedankt weer!

Jacques

Citaat van: joenedu op 29-08-2019  09:41 uEr komt ook heet water uit en dan kan plastic gaan lekken, heb ik geleerd.

Dat is ook mijn ervaring met plastic Gardena koppelingen. Deze zijn door mij allemaal vervangen door metalen Gardena koppelingen. Deze kosten meer, maar lekken niet en gaan veel langer mee.

PDGRRR

Citaat van: Jacques op 29-08-2019  22:10 u
Citaat van: joenedu op 29-08-2019  09:41 uEr komt ook heet water uit en dan kan plastic gaan lekken, heb ik geleerd.

Dat is ook mijn ervaring met plastic Gardena koppelingen.

Daarom heb ik die flexibele slangen gebruikt, zodat je dus niet in je pan zou kunnen lekken.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.