Bier voor wedstrijd inzenden per pakketdienst

Gestart door Freddie, 24-03-2016 11:00 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zou jij je wedstijdbier per pakketdienst in sturen als daar de mogelijkheid voor wordt aangeboden?

ja natuurlijk!
10 (33.3%)
ja, maar als er een inleveradres in de buurt is dan heeft dat mijn voorkeur
12 (40%)
weet niet
1 (3.3%)
waarschijnlijk niet
3 (10%)
nee, ik ben bang dat er flessen stuk gaan tijdens transport
4 (13.3%)
nee, ik ben bang dat mijn bier dan minder goed scoort
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 30

Freddie

In de voorbereiding voor het BONK vroegen wij ons af waarom er bij landelijke wedstrijden niet de mogelijkheid aangeboden wordt om het bier per pakketdienst aan te leveren. Natuurlijk bestaat er (een kleine kans) op breuk, maar je kunt tegenwoordig ook online commerciële bieren bestellen die per koerier/pakketdienst bezorgd worden. Als e.e.a. goed verpakt wordt zie ik niet in waarom we deze mogelijkheid niet zouden kunnen benutten.
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie visie. Zou jij je bier per pakketdienst aanleveren als er geen inleveradres bij jou in de buurt was?

dutch food geek

Oh ja! Dat zou ik zeker wel willen. Ik heb geen auto oid, dus even naar weet ik veel waar om biertjes in te leveren is niet makkelijk of goed te doen! Inzenden FTW!

Sander van Dijk

Ik heb dat al gedaan met het ONK 2015.  Ik heb toen iemand van de organisatie gevraagd of ik het pakketje naar zijn adres mocht sturen en dat was geen enkel probleem. Ik moest toen iets van 35 minuten rijden en ik vond opsturen makkelijker en was ook nog goedkoper. Hoewel de benzine prijzen nu wel weer wat lager zijn :)
 
edit: Ik zou dat dus zeker doen. Inpakken is zo gepiept en even naar de lokale AH fietsen en voor € 6,95 is het pakketje onderweg. Kan evt. ook nog via DHL, die zijn zelfs nog wat goedkoper.

Jacques

Over de post verzenden van meerdere flessen gaat vaak fout. Ik heb hier heel wat keren een postbezorger aan de deur gehad met een pakket vol met scherven...

Alles valt het staat bij het goed verpakken van de flessen. Iedereen doet dat op zijn eigen manier. De postorderbedrijven zijn dit gewend en hebben de juiste materialen. Veel hobbybrouwers hebben geen geschikt materiaal in huis.

Als organisatie zul je de verschillende pakketten moeten opslaan. Kratten zijn beter stapelbaar, stabieler en nemen minder ruimte in. Als je alle pakketten meteen overzet naar kratten is dat wel zo handig.

Freddie

Citaat van: Jacques op 25-03-2016  15:48 uOver de post verzenden van meerdere flessen gaat vaak fout. Ik heb hier heel wat keren een postbezorger aan de deur gehad met een pakket vol met scherven...

Alles valt het staat bij het goed verpakken van de flessen. Iedereen doet dat op zijn eigen manier. De postorderbedrijven zijn dit gewend en hebben de juiste materialen. Veel hobbybrouwers hebben geen geschikt materiaal in huis.

Als organisatie zul je de verschillende pakketten moeten opslaan. Kratten zijn beter stapelbaar, stabieler en nemen minder ruimte in. Als je alle pakketten meteen overzet naar kratten is dat wel zo handig.

Dank voor het delen va je ervaringen Jacques. We horen graag de ervaringen die men heeft opgedaan.
Wij hadden pas wat bier besteld online en dat ging goed. Stevige doos en de binnenkant was in compartimenten verdeeld zodat de flessen elkaar niet konden raken. Misschien dat het met wat uitleg hoe e.e.a. verpakt moet worden beter gaat.

De pakketten gaan we niet opslaan, maar het bier natuurlijk wel!  :)



Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.