Afgelopen maart ben ik voor het eerst mijn hop gaan stekken. Het resultaat was 5 x 2 plantjes in een bakkie en enkele lossen plantjes en ook nog een stek met wortels in het water. Goed gelukt dus. Ik zou graag wat andere soorten hop willen kweken en wil dus mijn hopplantjes ruilen voor andere hopplantjes. Ik woon in Leiden. Wie oh wie wil/kan plantjes ruilen. De hopsoort die ik kan aanbieden is vrij onbekend. Het is een americaanse hopsoort. Hieronder de Engelse soortomschrijving.
The variety 'Hersbrucker Pure' is developed as a classic aromatic-variety. 'Pure' means "pure hop-aroma" like the variety 'Hersbrucker '.
But 'Pure' is not related to 'Hersbrucker ! 'Pure' has been released at an unfortunate moment with an unfortunate name. It has never
reached a real growing importance. Nevertheless the profile of aromatic- and tasting-ingredients is excellent because of its ancestors
'Saaz' and 'Hallertauer'.
Hieronder enkele foto's van de plantjes.

Hieronder een foto van originele 2 jaar oude hopplanten.

Ik ga in juli een blond bier brouwen met de hopbellen van vorig jaar. Ik had toen een bescheiden hopopbrengst van mijn eerstejaars plant.