Labelprinter

Gestart door Jacques, 28-12-2015 14:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

sunlight



Werkt leuk. Het is even passen en meten maar dan blijf je bezig zullen we maar zeggen.

Jacques

Citaat van: sunlight op 03-01-2016  16:50 uWerkt leuk. Het is even passen en meten maar dan blijf je bezig zullen we maar zeggen.

Dat passen en meten went erg snel.





Tuur

Citaat van: Jacques op 29-12-2015  11:58 u

Dit is een rond etiket die ik net op op de doppen van een brouwsel heb geplakt.
De tekst "Jacques Bertens Bierbrouwerij' heb ik gemaakt met Word Art. Bij de software zit een tool waarmee je gedeelten van een scherm kunt knippen. Dat heb ik hier gedaan. Het is hierdoor een plaatje. Andere plaatjes zijn eenvoudig te importeren.
Je kunt meerdere tekstvakken aanmaken. Een beetje jammer is dat je met de software geen teksten rond kunt zetten dan wel plaatjes kunt tekenen en dat je daarvoor gebruik moet maken van een ander programma. Maar zoals jullie kunnen zien is het geen probleem om een plaatje gemaakt met een ander programma te importeren.

Het is wel mogelijk om bij de meegeleverde software gebogen of ronde teksten te maken.
Je gaat naar opmaak in de bovenste balk.
Dan lay-outstijl toepassen en je hebt gebogen teksten.

Jacques

Citaat van: Tuur op 03-01-2016  20:16 uHet is wel mogelijk om bij de meegeleverde software gebogen of ronde teksten te maken.
Je gaat naar opmaak in de bovenste balk.
Dan lay-outstijl toepassen en je hebt gebogen teksten.

Gevonden! Dank je Tuur.
Je moet eerst naar Opmaak en dan naar Lay-out stijl toepassen. Ik had zitten zoeken bij Lay-out maar daar moet je niet zijn.
Ik vond het al vreemd dat ik niet kon vinden omdat je met de printer ook CD-labels kunt printen.


Hoe komt overigens de pint uit de printer?

Peterrr

Ga ik morgen ook eens zoeken...
Leuk zulke tips!

sunlight

Zo heb ik inderdaad ook de text gemaakt. Werkt leuk alleen jammer dat je een space van minimaal 2, 2 mm moet houden. Krijg dit ook niet aangepast.

Jacques

Citaat van: sunlight op 03-01-2016  21:32 uZo heb ik inderdaad ook de text gemaakt. Werkt leuk alleen jammer dat je een space van minimaal 2, 2 mm moet houden. Krijg dit ook niet aangepast.

Wat bedoel je? Welke "space"? Ik heb er even met zitten spelen en kan heel veel aanpassen.

sunlight

Citaat van: Jacques op 03-01-2016  21:38 uWat bedoel je? Welke "space"? Ik heb er even met zitten spelen en kan heel veel aanpassen.

De ruimte rondom het stickertje

BLUB

Citaat van: sunlight op 03-01-2016  16:50 u

Werkt leuk. Het is even passen en meten maar dan blijf je bezig zullen we maar zeggen.

En je hebt gelijk een maand voorsprong :proost:

Jacques

Citaat van: sunlight op 03-01-2016  22:14 uDe ruimte rondom het stickertje

Ik denk dat je de marge in de sticker bedoelt.

Die krijg ik wel groter maar inderdaad niet kleiner dan 2 mm. Tekst die wel in de marge geplaatst kan worden, wordt niet geprint heb ik gemerkt.

sunlight

Klopt inderdaad, deze print hij niet. 3-2-2016...? Ehm ja, maandje ziek geweest :proost:

Tuur

Citaat van: Jacques op 03-01-2016  20:33 uHoe komt overigens de pint uit de printer?
Redelijk scherp. Wel in zwart wit uiteraard.

ejet

Citaat van: Jacques op 03-01-2016  20:33 uHoe komt overigens de pint uit de printer?
Kwamen er maar pinten uit deze printer. Alhoewel zelf brouwen is leuker.

hans_nwk

Gisteren is de printer binnengekomen. Weinig tijd gehad dus maar 1 etiketje geprint maar werkt goed.

Nogmaals bedankt voor de tip!

Groet,
Hans

Bennemans

Na een dag vertraging komt de printer als het goed is vandaag binnen.
Ik ben benieuwd...

Edolem

Ik heb er ook eentje gekocht. fijn ding, nog niet heel veel mee gedaan.

hans_nwk

Bij mij komen de etiketjes er niet altijd netjes uit:
Alles wil nog wel eens wat verschuiven zodat de centrering net niet klopt. Vandaar dat waarschijnlijk de marge niet kleiner is in te stellen dan 2 mm.
Groet,
Hans

pipsie

Ik heb er reeds zo een 100 geprint en deze waren allemaal perfect geprint.
Ik gebruik wel de hoge-resolutie modus (300*600 dpi, is toch wel een groot verschil in nauwkeurigheid).
Misschien dat dit ook invloed heeft op de uitlijning?

hans_nwk

De hoge resolutie had ik ook gebruikt. Ik zal de rol er nog eens uithalen en opnieuw positioneren misschien helpt dat.

Ook zal ik  een test label maken waarop het eenduiding te zien is.

Groet,
Hans

Jacques

Citaat van: hans_nwk op 07-01-2016  08:11 uBij mij komen de etiketjes er niet altijd netjes uit:
Alles wil nog wel eens wat verschuiven zodat de centrering net niet klopt. Vandaar dat waarschijnlijk de marge niet kleiner is in te stellen dan 2 mm.
Groet,
Hans

Volgens mij herkent de printer de soort stickers aan de zwarte blokjes aan de achterkant van de stickers. Als bij het stansen van de stickers een kleine verschuiving is kan het zijn de centrering niet klopt. Ik sluit daarom niet uit dat het afhankelijk is van de rol die je hebt. Omdat dit waarschijnlijk vaker voorkomt zal er een veiligheidsmarge in de software zitten van 2 mm.

Jeroen76

Hebben ze enkel witte etiketten of zijn er ook gekleurde?

Gr. Jeroen

hans_nwk

Citaat van: Jeroen76 op 07-01-2016  21:26 uHebben ze enkel witte etiketten of zijn er ook gekleurde?

Gr. Jeroen
Hier kun je zien wat er is:
http://www.123inkt.nl/Inktlinten-en-tapes/Brother/Belettering-en-labelsystemen/QL-710W-p31231.html

Ronnie

Citaat van: Jacques op 03-01-2016  20:14 uDat passen en meten went erg snel.


Jacques, mogelijks een raar vraagje:
die mooie logo (een veer ofte pluim) wat is de link naar je brouwerij? Ben een beetje curieus, zie je.

dutch food geek


Tjardo

Citaat van: pipsie op 07-01-2016  08:41 uIk heb er reeds zo een 100 geprint en deze waren allemaal perfect geprint.
Ik gebruik wel de hoge-resolutie modus (300*600 dpi, is toch wel een groot verschil in nauwkeurigheid).
Misschien dat dit ook invloed heeft op de uitlijning?

Waar kan ik de resolutie aanpassen? Ik kan het echt nergens vinden... Ik gebruik de printer wel icm een mac maar dat moet toch niet uitmaken?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.