Weihenstephan gisten

Gestart door seed7, 18-11-2015 11:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

seed7

Een erg mooie ontwikkeling, Weihenstephan heeft een hele grote gistbank en maakt een deel van die gisten nu voor hobbybrouwers beschikbaar, e.a. loopt wel over een commerciële webshop:

https://www.schnapsbrenner.eu/Weihenstephan_2

e.a. is op het Duitse Forum tot stand gekomen waar het hoofd van het gistlab na zijn aanstelling verleden jaar actief is geworden en de Duitse hobbybrouwers met raad en daad terzijde staat en nu dus ook met gist.

Een hele leuke gist is de WSL-17 (Saccharomycodes ludwigii), een gist die maar een heel klein beetje vergist en geschikt is voor alcoholarme bieren. Wel heel schoon werken want als je hier een contaminatie bij hebt gaat het goed mis.

De voorraden gist zijn wel redelijk beperkt naar ik heb begrepen.

Ingo

Sjaak_Deventer

Leuk!

Verzendkosten (€ 8.46) zijn bijna net zo duur als de gist...  :o

schnapsbrenner

Een email met welke gisten je wilt aan info@simon-bremer.de dan kun je ze daarna over Van der Kooy bestellen en je betaalt minder verzendkosten.

groet

Simon

tdp

Wel een mooie ontwikkeling dit!

Groet,
de TDP

Hay

Nu ga ik er van uit dat het een vloeibare gist is maar ik zie het eigenlijk nergens staan of ik kijk niet goed.
En als het een vloeibare is dan moet je neem ik aan een starter maken?

schnapsbrenner

Hallo,


Is een vloeibare gist, waar je nog een starter mee maken moet.

Groet


Simon

Oscar

Citaat van: Hay op 19-11-2015  17:54 uEn als het een vloeibare is dan moet je neem ik aan een starter maken?

Ja

Oscar

Het is natuurlijk de vraag of deze gisten al niet verkrijgbaar zijn... Wellicht onder een andere naam van een andere leverancier.

Dat blijf je natuurlijk met gist altijd hebben... Voorbeeld

Deze gist:



En deze gist:



Allebei US West coast. Op de Brau Beviale verzekerde de man van Mangroves Jack mij dat dit een originele gist was... En anders dan die van Danstar, maar toch dezelfde naam (US West coast). Verwarrend voor de consument. :nut: :weetniet:

schnapsbrenner

Hoi,

Mangrove maakt zelf geen gisten!

Daar zijn bij de Weihenstephan Hefebank gisten die je niet als droge gist of vloeibare gist krijgen kan.
We zijn er nu met 7 begonnen er komen volgende week nog  7 erbij en daarna gaan we wisselen.

De bedoeling is om ook iedere 2 - 3 maanden ook speciale gisten aan te bieden die er voor de hobbybrouwer niet zijn.

Er zijn per keer ook maar 10 gistjes per soort te krijgen.

groet

Simon

EvdBroek

Ik vind het een heel mooi initiatief Simon!

schnapsbrenner

Goede avond

Ondertussen zijn er 14 gisten beschikbaar
https://www.schnapsbrenner.eu/Hefebank-Weihenstephan

Zoals al eerder geschreven worden de gisten in Nederland, om de verzendkosten te verlagen door Van der Kooy uitgeleverd.
Je moet dan alleen een email sturen aan info@simon-bremer.de

Ik geef dat dan verder en zorg dat de gisten in Nederland zijn.

groeten

Simon

Henielma

Het wordt steeds leuker met de verkrijgbaarheid van gisten.

W34/70 Der "allrounder hefe" He, die naam W34/70 hebben we eerder gezien.
W68 "traditionelles bayerisches Weissbier" Hefe. Misschien een kans voor een volle smakende Weizen.

schnapsbrenner

Hoi

W34/70 is de Strain, maar bij bijvoorbeeld Fermentis een andere als bij Hefebank Weihenstephan.
Zij hebben beide een eigen W34/70.
Ik maak zelf een Weizen dit weekend met de W68 zal ook in dit Forum berichten.

VG

Simon

Hoppenbrouwers

Ik ben wel benieuwd naar je ervaring met de W34/70 (uit de bovengenoemde gistbank dan)...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.