PerfectDraft bruikbaar?

Gestart door Cisdevésser, 24-08-2005 19:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EBC

Interbrew sluit Hoegaarden en Belle Vue...
En jullie willen aan de PerfectDraft? Boycotten dat apparaat!

Neem de HomePub. Die vaatjes kan je gewoon vullen en het apparaat tapt als de beste.

Hans (Lagos)

Of men de bedrijfsvoering van Interbrew nu wel of niet aanstaat  heeft er niks mee te maken dat dit een perfect apparaat is waar het bier weken lang goed in blijft.
Bij gewone CO2 taps systemen kan je naar wat ik hoor van ervaren barkeepers echt niet langer dan een week met een vat doen (en zelf 4 dagen volgens enkelen). Het materiaal van de zakken en waar die te laten sealen ben ik hier nog niet achter maar zoals ik het hierboven beschreven heb zijn die zakken eenvoudig en goedkoop opnieuw te monteren en te vullen.

Gr. Hans

Oscar

CiteerEn jullie willen aan de PerfectDraft? Boycotten dat apparaat!

Als ik mij goed kan herinneren is dit aparaat vsan Philips...en vullen toevallig een aantal interbrew brouwerijen hun bier af in vaatjes voor dit systeem. Daarom hoefje de Perfect draft nog niet te boykotten..wellicht kleine brouwrijen aansporen om hun bier hiervoor ook beschikbaar te maken. Zou het niet tof zijn als De gouden Carolus classic (Een super lekker bier..een toppertje) op een fustje te krijgen zou ziojn voor de Perfect Draft...??

CiteerNeem de HomePub. Die vaatjes kan je gewoon vullen en het apparaat tapt als de beste.
Deze kun ik niet.....staat daarvan ergens op internet een foto...??? want een tapsysteem met hervulbare vaatjes is altijd interessant.

groeten en gezondheid
Oscar


EBC


Eduard

Hmm, die homepub ziet er best interessant uit. Wordt wel wat lastig om zo'n ding naar Noorwegen te slepen.

Gio

In mijn brouwerij lijkt de homepub me wel handig.
Onderin in het vriesvak kun je hop bewaren. Flesjes, fustjes en giststarters en overige  ingr. kunnen lekker in het koelgedeelte.
En natuurlijk vers bier getapt bier tijdens het brouwen

In de keuken lijkt het me een onding.
Het tapgedeelte neemt teveel ruimte in beslag en telkens als de koelkastdeur opengaat schud hele fust mee (gist!).
Ben ook overtuigd dat je bier op d'n duur naar salami en prei gaat smaken.

en hij lijkt me redelijk kostbaar

Hans (Lagos)

Homepub was meen ik zo´n 800 €

Terug naar de perfect draft want daar gaat deze posting over. Ik heb net via mijn Spaanse BV bij een bedrijf in Barcelona een offerte aangevraagd voor de zakken, ik heb hier voor mijn neus een wijnzak die bij hun vandaan komt en die is van exact hetzelfde materiaal als in de PD.
Ik heb ze gevraagd om een 6 liter zak, compleet dicht geseald, minimale (test) productie en prijs voor dit geheel. Patenten doen we niet aan en niemand heeft hier nog gehoord van de perfect draft of beertender maar van wijn hebben ze wel verstand en dus ook van zakken.  samenvol

Ik houd jullie op de hoogte van een antwoord.

Salu2, Hans

Johannes

Goed bezig Hans!

Ben benieuwd wat dat gaat kosten.

:degroeten:

Johannes

Whizkid

Hey


nou ik heb dus een of andere nippel gekocht via marktplaats zodat je de PD vaatjes ken bijvullen
en moet zeggen BAGGER :)
bier is na 1 dag al bijna dood dus dat werkt niet echt , moet wel zeggen dat de nippel goed werkt.
erin drukken en vullen maar :) maar goed dood bier is niet echt lekker :)


grtz


Hans (Lagos)

Hier de foto's die op marktplaats te vinden waren.



vervolg



Handig stukje huisvlijt maar met een trechter werkt natuurlijk niet, zal professioneler moeten gebeuren en met nagisting in de zak.



Over mijn posting hierboven verder op mijn prijsopgave geen antwoord gekregen voor de zakken, ik denk dat ik beter de volgende keer als ik in Barcelona ben persoonlijk lang ga bij dat bedrijf, verder is er als alternatief nog de verpakkingsbeurs 27 tot 31 maart in Barcelona.
Mooi excuus om naar BCN te gaan. ^-^

Gr. Hans

Edgar

In de discussie over de Coolfermenter werd al melding gemaakt van het lage rendement van Peltier-elementen. De Consumentenbond heeft vastgesteld dat thuistaps inderdaad relatief veel stroom verbruiken, met de Philips/Inbev Perfect Draft als slechtste van de twee.

Het verschil tussen de Perfect Draft en de Beertender is opmerkelijk: 79 euro tegen 56 op jaarbasis. De Inbev pakt dus bijna anderhalf keer zoveel stroom als de Heineken. Het Belgisch vooroordeel van de zuinige Hollander is bevestigd.

Liemingbrouwer

Hallo,

Vandaag in de krant (Het Laatste Nieuws) in België;
Test-aankoop heeft onderzocht hoeveel stroom de PerfectDraft, hij tapt wel perfecte pintjes, verbruikt per jaar.
De installatie kost bij continu gebruik gedurende een jaar 100 Euro aan electriciteit. (600 KW)
Maar niet de stroom alleen is duur ook het bier; een biervat van zes liter, goed voor 24 pintjes van 25 cl. kost 15 euro.
Als de stroom mee in rekenig wordt gebracht, betaalt een PerfectDraft-gebruiker, die één vaatje per maand leegdrinkt, drie keer zoveel voor zijn pintje. Vergeet ook niet de aankoop (200 euro) te verdelen over de getapte vaatjes.
Laten we maar zelf ons bier brouwen dat is goedkoper.

Groetjes
Liemingbrouwer

Adrie

De PerfectDraft koelt het bier ook verder dan de Beertender. Dat er een verschil in stroomverbruik zit vind ik dus niet zo raar. Wellicht is de Beertender ook beter geïsoleerd.

Eduard

Hoi Lagos,

Mocht je alsnog een verpakkingsfabrikant zo ver zien te krijgen om die zakjes te maken, wrijf dan maar in je handjes. Ik heb via verscheidene fora gelezen dat de PD in Duitsland ook razend populair is (op veel plekken zijn de vaatjes niet aan te slepen) en er is op het Duitse hobbybrauer.de ook al veel gediscussieerd over het toepassingsbereik van PD onder hobbybrouwers. Daar zul je ongetwijfeld eveneens een afzetmarkt kunnen vinden voor zulke zakjes. Ik weet alleen niet in hoeverre je bij een dergelijke distrubitie rekening moet houden met patenten...

Emmaneul

Dat die dingen energie vreten is sinds het begin bekend, maar €79 is best veel, dat is meer dan een grote koelkast. Ik heb nooit het nut van die apparaten begrepen. Het is typisch zo'n gadget die je over een aantal jaar op elke rommelmarkt tegenkomt.

Maar vullen met je eigen bier, dat lijkt me dan weer superstoer.

Citaat van: Koenzie op 03-11-2005  11:16 uDat klopt, maar even een vergelijking :

Vaatje kost 13,99 met 6 liter bier (Bavaria)
Kratje kost nu 5 euro voor 24 flesjes a 0,33 = 7,92 liter

Dus...

Vaatje = 2,33 euro per liter
Kratje = 0,63 euro per liter
Scheelt toch weer 1,70 euro per liter, dus 10,20 per vaatje



In standaard flesjes bier zit 0,3 liter, niet 0,33 liter. Niet dat dat veel uitmaakt per 6 liter.

Liemingbrouwer

Hallo
Kun je als thuisbrouwer niet beter zoiets kopen, dan kun je een vaatje van 15 L. vullen.  En het verbruik zal ongeveer op jaarbasis hetzelfde zijn doch je hebt geen geklooi met die zakken in de kleine 6 L. vaatjes.



Het verbruik van de PerfectDraft is niet 79 euro maar 100 euro ( getest door test-aankoop)

Groetjes
Liemingbrouwer

Edgar

Citaat van: Liemingbrouwer op 27-04-2006  12:10 uHet verbruik van de PerfectDraft is niet 79 euro maar 100 euro ( getest door test-aankoop)

Test-aankoop en Consumentenbond hanteren kennelijk andere normen.

Oevrigens lijkt jouw oplossing me een veel lager verbruik te zullen geven. Een tafelmodel koelkast verbruikt niet veel. Maar je mist natuurlijk de toch wel unieke draagbaarheid van die kleine tafeltaps.

JeroenCV

Citaat van: Edgar op 27-04-2006  13:12 uTest-aankoop en Consumentenbond hanteren kennelijk andere normen.

Misschien een verschil in Belgische en Nederlandse elektrischiteit kosten?

Maar ik heb gewoon mijn Perfect Draft staan, ik vind hem mooi. (mijn vrouw gelukkig ook)

Barry

Ik hou het wel bij me pijpjes en halve liters. :verbergen:

 :degroeten:

Johannes

Als thuisbrouwer kun je natuurlijk ook dit gebruiken:

Moet je alleen wel zelf koelen.

Zie verder dit topic


Adrie

Afgelopen weekend was ik bij mijn zus en zwager die in het gelukkige bezit zijn van een beertender. Uiteraard heb ik even gekeken hoe het koelen nou in zijn werk gaat. De koeling (het peltier-element) zit in het deksel van het apparaat en de onderkant van het deksel voelt inderdaad koud aan. Deze onderkant is echter van plastic! Plastic geleidt de warmte slecht, dus het verbaast me dan ook niets dat de stroomkosten hoog zijn. Ook zie ik aan de bovenkant geen rooster om warmte weg te leiden en ik hoor ook geen ventilator. Het lijkt erop dat het ontwerp energietechnisch gezien niet erg doordacht is. Wil je een peltier-element goed laten werken, dan is het zaak de warmte snel en efficiënt af te voeren. Dat lijkt hier niet te gebeuren. Ik heb het apparaat niet erg grondig kunnen bekijken, je sloopt hem nu eenmaal niet uit elkaar wil je de familieverhoudingen niet verstoren...

Wel lekker trouwens, zo'n vers getapt Brand pilsje. Ook viel op dat het koolzuurgehalte van het bier laag is, ik schat vergelijkbaar met 2 tot 3 gram suiker per liter voor de nagisting.

Even goed opletten bij de demonstratie op het ONK, want ik zie het op zich wel zitten om eigen bier met zo'n apparaat te kunnen tappen.

papa

En dit dan.... is dit niks?
Volgens de beschrijvingen op de site kunnen hier 200 soorten bier in.
Het is me alleen niet helemaal duidelijk welke vaatjes allemaal.
Er zit zelfs een vat bij om limonade of wijn in te doen zodat deze ook gekoeld zijn.

Overigens lijkt me het wel een beetje geklungel om een vat aan te sluiten als je de gebruikers aanwijzing leest.

http://www.wonderbar.nl

geschikt voor tapvat 5 liter,drukvat van 4 liter,drukvat van 6 liter
Zou dit inhiuden dat je ook de beertender en de perfectdraft vatjes kunt gebruiken?

MO

De wunderbar is reeds in dit onderwerp besproken. Svp verdere discussie aldaar voeren.

papa

Citaat van: MO op 15-05-2006  08:55 uDe wunderbar is reeds in dit onderwerp besproken. Svp verdere discussie aldaar voeren.

Oeps....Ik had nog wel netjes gezocht op wonderbar....
Alleen heet dat ding dus wunderbar..geen wonder dat hij niks vond.
sorry

Liemingbrouwer

Hallo iedereen

Ik heb vandaag een leeg vaatje van de perfect draft binnen gekregen met de vraag of ik dit vaatje niet zou kunnen vullen met "lekker" bier.
Nergens vond ik informatie van hoe je nou juist dit vaatje moet vullen, en is het wel deftig te vullen?
Is er al iemand die deze vaatjes gevuld heeft en mij een woordje uitleg kan geven?
Met een trechter krijg ik er ook wel wat water in maar dat is geen manier om dit met bier te vullen toch?
Ik heb ook begrepen, en gelezen dat onze noorderburen meer vallen voor beertender.... maar iemand zal toch al wel geprobeerd hebben een vaatje van perfect draft te vullen?

Dank voor diegene die mij een stapje vooruit helpt..
Groetjes
Liemingbrouwer


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.