Vraag over een filter voor na het maischen

Gestart door noak, 08-06-2015 22:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

noak

Beste allemaal,

Ik en een goede vriend zijn begonnen met het brouwen van eigen bier.
Super leuk maar nu ik denk zoals een ieder van ons gaat er altijd wel iets niet lekker de eerste keer.

Nou bij ons was dit dus het filteren na het maischen.

Nu hebben we na wat research te hebben gedaan op dit forum een javal filter gezien.
Vandaar de vraag: kan de filter er vooraf in gemonteerd worden en aangesloten worden op een kraantje?
Of verstopt die dan zijn eigen tijdens het maischen?


Oscar

Citaat van: noak op 08-06-2015  22:37 uNu hebben we na wat research te hebben gedaan op dit forum een javal filter gezien

Tip kijk ook ff naar BrouwTV En afhankelijk van je brouwsysteem kun je dit filter in er in bouwen of later (einde koken) in je wort drukken.

 :brouwen: ^-^

Shaka


noak

Wij koken in een profiecook W1800
En die kameraad waar ik mee kook die zou dit er wel in kunnen bouwen. Wij wisten alleen nog niet of je dit kon doen tijdens t maischen.

Super bedankt voor de reacties.

Als die klaar is zal ik wel een foto posten .

noak

Heb je hem trouwens met een reden zo strak op de bodem geplaatst?

Fripel

Gezondheidsadvies:

Solderen met loodvrij tin en zo weinig mogelijk tin gebruiken. Vloeimiddel gebruiken wat geschikt is voor drinkwaterleidingen.

Shaka

Citaat van: noak op 09-06-2015  09:14 uHeb je hem trouwens met een reden zo strak op de bodem geplaatst?
Ja, om zoveel mogelijk wort op te vangen ;)

tdp

Citaat van: Shaka op 09-06-2015  10:54 uJa, om zoveel mogelijk wort op te vangen ;)

Hahaha

Neetje

Citaat van: noak op 09-06-2015  08:53 uWij koken in een profiecook W1800

En die kameraad waar ik mee kook die zou dit er wel in kunnen bouwen.....

Je kunt beter een ring maken die meteen naar buiten gaat zodat je kunt roeren tijdens opwarmen.
Dit ter voorkomen van aanbranden.

scartsjer

Citaat van: Shaka op 08-06-2015  22:41 uJa dat kan


Hoe heb je hier de huiddoorvoer gemaakt? Ziet er strak uit!

Shaka

Citaat van: scartsjer op 10-06-2015  13:02 uHoe heb je hier de huiddoorvoer gemaakt? Ziet er strak uit!
Nou dit is toevallig een dubbelwandige ketel, dus dan wordt het wat ingewikkelder. Maar bij een enkelwandige ketel is het eenvoudig. Voor een 1/2 kraan doorvoer boort men een gat van 20 a 21 mm met behulp van een gatzaag of trappenboor. Vervolgens neem je voor de doorvoer een (in volgorde): Kogelkraan(binnendraad) - ring - siliconenring (optioneel) - draadnippel - binnendraad>knel fitting.
Alles is te halen bij www.rvspaleis.nl

noak

Dit wordt het eindresultaat alleen nog even goed bevestigen want die met slangenklemmen gaat het hem niet worden.
<CTRL>http://beta.myalbum.com/album/DjrPdskJ30th
https://drive.google.com/open?id=0B-Dgz494M2bEb3d5UlZaSnBoYjg&authuser=0

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.