Bierbrouwers in Belgisch Limburg

Gestart door Bruyn, 17-08-2005 12:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bruyn

Hoi Brouwers,

Ik lees op dit forum over verschillende gildes, verenigingen en clubs die regelmatig samenkomen. Tot mijn spijt merk ik dat deze allemaal in Nederland zijn. Ik ben er nochtans van overtuigd dat er ook heel wat Belgen op dit forum vertoeven.

Waar komen de Belgen samen? Is er in Belgisch Limburg ( of in die buurt ) ergens een gilde of club van bierbrouwers. (Ik vind wel de Limburgse Biervrienden, maar die proeven alleen maar bier (ook wel leuk, maar toch ...  ^-^ )

En als er nog geen club of gilde zou zijn... Zijn er geïnteresseerden om een club op te richten?

Laat maar iets van je horen!

Greetz,

Bruyn :pan:

Pallieter

Hallo Bruyn,

In de Limburg en de Kempen wordt er zeker de roerstok gehanteerd .De brouw en wijngilden zijn meestal aangesloten bij het Verbond van Wijn en bierbrouwers (VAW) .
http://www.vaw.bewoner.antwerpen.be/
Op de bovenstaande site vind je veel informatie en kan je uitzoeken welke gilde het dichtst bij je woonplaats is. Het brouwmekka binnen het verbond is de gilde Saters en Bachanten te Geel deze telt ruim een honderdtal huisbrouwers. Hier ben ik ook aangesloten.
                                     Groeten en misschien tot ziens in Geel  :proost2:
                                                  Pallieter

efka

hallo Bruyn,

Balen heeft een bierbrouwersgilde met een brouwinstallatie die door de leden (in het clublokaal) kan gebruikt worden zodat de beginnende amateurbrouwer zonder te investeren onder begeleiding kan leren brouwen, ook nadien is de installatie ter beschikking.

Het is dan wel geen Belgisch Limburg maar wel vlak op de provinciegrens.
     hoppige groetjes

Bruyn

Hoi Pallieter en Efka,

Bedankt voor de reacties.
De gilde in Geel heeft een goed gevulde agenda ( volgens hun website ).
Over die van Balen vind ik echter niks. Hebben ze ook een website of een vaste agenda ?

Greetz,

Bruyn :pan:

efka

Hallo Bruyn,

Onnodig zoeken naar een website of agenda van de Balense Bierbrouwers want dat is er niet, het is een kleine jonge club met lekker bier en vooral aandacht voor het bierbrouwen in de praktijk, de rest is waarschijnlijk toekomstmuziek...

groetjes

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.