Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Nieuwe schone flessen te koop (Vichy 33cl)  (gelezen 14713 keer)

Offline casa di kuki

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Drink matig, maar regelmatig
Nieuwe schone flessen te koop (Vichy 33cl)
« Gepost op: 17-04-2015 14:47 u »
Hoi allemaal,

Ik was het afweken van etiketjes onderhand beu en heb een GROTE pallet flessen besteld, bijna 3.000 stuks.

Schone, nieuwe flessen dus, van het type Vichy 33 cl. Gekocht bij een groothandel voor professionele brouwerijen.

Bij Brouwmarkt betaal je 32 cent per stuk (ex verzendkosten) bij een afname van minimaal 96 stuks.

Ik bied de flesjes te koop aan voor 20 cent per stuk, ongeacht het aantal dat je afneemt.

Wel zelf ophalen, in Utrecht. Op 24 april a.s. krijg ik de flessen binnen.

Groeten, Koen

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline vanduijneveld

• ABV De Bierkaai
  • Vol lid
  • Omnomnomnom
    • bodyblessings.nl - natuurlijke verzorging
Re: Nieuwe schone flessen te koop (Vichy 33cl)
« Reactie #1 Gepost op: 17-04-2015 19:58 u »
Top verhaal! Ik zie het al helemaal voor me, met de handen in de gootsteen, schelden op die etiketten, en opeens: Krijg de ziekte! ik bestel een pallet!  ;D

Ik vind het wel wat, kom geregeld in Utrecht dus ik kom wel even buurten (ik stuur je een PM).  :degroeten:

Offline Don Emilio

• Junior lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 17-04-2015 22:29 u »
Ik vind het een perfecte oplossing MAAR:
- in welke krat(jes) passen deze flesjes. Moet je die dan ook kopen?
- als je ze hebt gebruikt, neem ik aan dat je ze weer terug krijgt (oftewel wil hebben) en dan zul je ze zeker weer moeten
  spoelen.
- dus dat werk blijf je houden, of zie ik dat verkeerd.
- kijkende naar de methode wat velen van ons hobbybrouwers doen, wordt er gebruik gemaakt van de Hollandse standaard
   bierfles en de prijs (statiegeld) is nog steeds 0.10 Eurocent. ( en ik wil alleen de nieuwe en niet beschadigde hebben ...
  ...  kwestie van goed selecteren.
- schoonmaken is toch geen probleem: alles in een grote ton (bij mij plm. 120 stuks ... is namelijk 1x batch); 2 dagen laten weken
  in water en de etiketten zijn allen los en met een flessenborstel (van Blokker, handgreep afzagen en plaatsen in een
  batterijschroevendraaier) flesjes schoonmaken. (alles  bij elkaar plm. 1,5 tot 2 uur werk en dat doe ik als het goed WEER is
  bij mijn brouwhuisje en spoelwater gaat de tuin in)
- Al het grove vuil is verwijderd en bij gebruik (bottelen) verder ontsmetten volgens je eigen gekozen methode.
- En voor deze flesjes zijn vele kratjes ter beschikking.

Zie mijn opm. niet negatief. Alles is hobbybrouwen en voorbereiden - vele schoonmaak activiteiten - het echte brouwen - en
daarna... het genieten van je eigen gebrouwen bier met maten... en met mate .... hoort er allemaal bij. Proost!

Offline Vince

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
  • #nou
« Reactie #3 Gepost op: 17-04-2015 22:35 u »

Maakt dat iets uit, waarom TS een pallet koopt?
Je kan goedkoop aan ongebruikte flesjes komen.
Dat is het enige wat hier relevant is, toch? ;)

Offline vanduijneveld

• ABV De Bierkaai
  • Vol lid
  • Omnomnomnom
« Reactie #4 Gepost op: 17-04-2015 22:57 u »
- in welke krat(jes) passen deze flesjes. Moet je die dan ook kopen?
- als je ze hebt gebruikt, neem ik aan dat je ze weer terug krijgt (oftewel wil hebben) en dan zul je ze zeker weer moeten
  spoelen.
- schoonmaken is toch geen probleem: alles in een grote ton (bij mij plm. 120 stuks... is namelijk 1x batch); 2 dagen laten weken
  in water en de etiketten zijn allen los en met een flessenborstel (van Blokker, handgreep afzagen en plaatsen in een
  batterijschroevendraaier) flesjes schoonmaken. (alles  bij elkaar plm. 1,5 tot 2 uur werk en dat doe ik als het goed WEER is
  bij mijn brouwhuisje en spoelwater gaat de tuin in)
- En voor deze flesjes zijn vele kratjes ter beschikking.

Volgens mij bedoelt hij dat je de flesjes gewoon kan kopen en dan in jouw bezit zijn, dus niet terugbrengen o.i.d. (net zoals je ze bij Brouwmarkt e.d. haalt).
Vichy flesjes zijn diezelfde als in de winkel (merkafhankelijk) en gaan in een normaal krat en zit statiegeld op
Ik heb wel een tientje over voor 50 frisse flesjes, allemaal dezelfde soort, schoon en ik hoef niet meer bij vrienden te vragen om flesjes die vervolgens half uitgespoeld zijn..

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #5 Gepost op: 17-04-2015 23:04 u »
Hoi allemaal,
Ik was het afweken van etiketjes onderhand beu en heb een GROTE pallet flessen besteld, bijna 3.000 stuks.

Hier blijf je nog wel ff mee zitten... ;D ;D ;D Een beetje overdone om als hobbybrouwer een vollediger pallet te kopen omdat je het schoonmaken beu bent... als je niet van schoonmaken houdt (en zo veel werk is het niet) moet je niet gaan brouwen... ;)

Offline bierfan

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #6 Gepost op: 17-04-2015 23:21 u »
20 cent per stuk is toch geen geld.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #7 Gepost op: 17-04-2015 23:33 u »
20 cent per stuk is toch geen geld.

Dat niet... maar ga je die daarna wel weer schoonmaken?  :weetniet: Dan kun je net zo goed zelf een pallet kopen... ;D ;D ;D

Offline bierfan

• Super lid
« Reactie #8 Gepost op: 17-04-2015 23:34 u »
Als ik er plek voor had gehad, had ik dat al lang gedaan. :biersmile:

Offline casa di kuki

• Junior lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 17-04-2015 23:52 u »
Ik hoef ze niet terug uiteraard. Kopen voor 20 cent en dan inleveren bij de supermarkt voor 10 cent... weinig geld om een heleboel spoelwerk uit te besparen.

Geef zelf vaak flesjes weg en kreeg ze dan niet of niet goed schoongemaakt terug, vandaar mijn ietwat drieste beslissing :-)

Altijd schone flesjes bij de hand, lekker toch?

Gemak dient de mensch!

Offline casa di kuki

• Junior lid
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 18-04-2015 00:15 u »
Top verhaal! Ik zie het al helemaal voor me, met de handen in de gootsteen, schelden op die etiketten, en opeens: Krijg de ziekte! ik bestel een pallet!  ;D

Tik 'm aan ouwe! :proost: Zo ging dat inderdaad.

Offline Brouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
« Reactie #11 Gepost op: 18-04-2015 12:26 u »
Hmm  jammer dat Utrecht net iets te ver is om even naartoe te rijden, want als ik ze moet ophalen is het even duur/duurder als ze bij de Brouwmarkt te bestellen. Gelukkig woont een vriend van mij in Utrecht. Mocht ik daar binnenkort weer een keer langs gaan dan zal ik even contact met je opnemen om een paar dozen over te kopen.

Offline Shaka

• Senior lid
« Reactie #12 Gepost op: 18-04-2015 15:26 u »
Ik gebruik ook nieuwe flesjes! Heerlijk! Maar via Brouwmarkt is dat inderdaad niet te doen. Goeie actie!

Offline casa di kuki

• Junior lid
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 18-04-2015 15:38 u »
Hmm  jammer dat Utrecht net iets te ver is om even naartoe te rijden, want als ik ze moet ophalen is het even duur/duurder als ze bij de Brouwmarkt te bestellen. Gelukkig woont een vriend van mij in Utrecht. Mocht ik daar binnenkort weer een keer langs gaan dan zal ik even contact met je opnemen om een paar dozen over te kopen.

Is goed! Het zijn er 2.888 om precies te zijn, dus geen haast :-)

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hštt noch emmer joot jejange.
« Reactie #14 Gepost op: 19-04-2015 20:21 u »

Misschien is dit dichterbij:

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,26783.msg410186.html#msg410186

Offline kleine Minstreel

• Super lid
  • Gedenk gisteren, droom van morgen en leef vandaag
« Reactie #15 Gepost op: 19-04-2015 21:50 u »
Voor iedereen zijn nieuwe flesjes per doos van 24 stuks te koop bij
http://www.catalonieglas.nl/

Zijn hebben de meeste types op voorraad dus en Vichy 33 cl,  Steini 33 cl, longneck 33 cl en 30cl of 25 cl flessen. zelfs 75 cl bierre belge zijn per doos te verkrijgen tegen een zeer schappelijke prijs dus niks meer spoelen.
De flessen zijn verpakt in daarvoor geschikte dozen.

Offline Bennemans

• Super lid
  • Bier hier..... dank u wel.
« Reactie #16 Gepost op: 19-04-2015 22:34 u »
Ik gun een ieder z'n handeltje, ik vind het alleen "Not done" om hier contra advertenties te plaatsen. Daar was al een ander draadje voor opgestart.

Offline vanduijneveld

• ABV De Bierkaai
  • Vol lid
  • Omnomnomnom
« Reactie #17 Gepost op: 19-04-2015 22:43 u »
Ik gun een ieder z'n handeltje, ik vind het alleen "Not done" om hier contra advertenties te plaatsen. Daar was al een ander draadje voor opgestart.
Eens

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #18 Gepost op: 19-04-2015 22:49 u »

Volgens mij heeft Kleine Minstreel geen commerciŽle banden met CataloniŽ. Maar het is inderdaad beter om dit topic niet te kapen. Zo komt Koen nooit van zijn flessen af...  :)

Offline kleine Minstreel

• Super lid
  • Gedenk gisteren, droom van morgen en leef vandaag
« Reactie #19 Gepost op: 20-04-2015 09:59 u »
Misschien is dit dichterbij:

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,26783.msg410186.html#msg410186

Sorry hoor ik weet niet wat not done is. Er wordt een link naar mijn mail gepost voor iemand die Utrecht ver weg vindt. Dan meld ik dat er voor de hobbybrouwers mogelijkheden zijn bij een bedrijf waar ik daadwerkelijk helemaal geen commerciŽle banden met heb.
Het is natuurlijk een mooi initiatief van de aanbieder om centraal in te kopen niks mis mee en ik wil helemaal zijn handel niet weg niet bederven.

Het lange tenen gehalte binnen dit forum is weer eens erg groot en ik ga dan maar stoppen met andere te informeren waar een nieuw product of dienst wordt aangeboden voor de hobbybrouwer. Ga allemaal lekker kopen bij de sponsors van dit forum zijn we beter en duurder uit.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #20 Gepost op: 20-04-2015 10:35 u »
...
Het lange tenen gehalte binnen dit forum is weer eens erg groot en ik ga dan maar stoppen met andere te informeren waar een nieuw product of dienst wordt aangeboden voor de hobbybrouwer. Ga allemaal lekker kopen bij de sponsors van dit forum zijn we beter en duurder uit.
...

Maak je niet druk, gewoon boven staan. Ik kan dit soort initiatieven altijd waarderen, als iemand een geschikt adres heeft voor producten die voor ons van belang kunnen zijn. Anderen blijkbaar niet.

Ben het wel met je eens dat er niet iedere keer op gereageerd moet worden. We hebben op dit forum capabele beheerders, die dit echt wel in de gaten houden. Ze zullen dan wel de goede keuze maken voor het forum, of iets wel of niet (commercieel gezien) door de beugel kan.

Groet en wijsheid,
de TDP

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hštt noch emmer joot jejange.
« Reactie #21 Gepost op: 20-04-2015 12:42 u »

Inderdaad gewoon doorgaan met posten. Hoe meer info des te beter. Dan kan men zelf bepalen wat men met de info doet: of je rijdt naar Utrecht, of je rijdt naar Sprang Capelle, of je rijdt naar Tilburg, of je bestelt in Tilburg en je laat het op sturen. Gemak dient de mens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #22 Gepost op: 20-04-2015 21:05 u »
Sorry hoor ik weet niet wat not done is. Er wordt een link naar mijn mail gepost voor iemand die Utrecht ver weg vindt. Dan meld ik dat er voor de hobbybrouwers mogelijkheden zijn bij een bedrijf waar ik daadwerkelijk helemaal geen commerciŽle banden met heb.
Het is natuurlijk een mooi initiatief van de aanbieder om centraal in te kopen niks mis mee en ik wil helemaal zijn handel niet weg niet bederven.

Het was gewoon handiger geweest een eigen topic te starten.

Met anderen informeren waar goedkoop producten te koop zijn is niet zo veel mis. Wel zijn we als hobbybrouwers gebaat bij leveranciers die goede en verse spullen aanbieden. De leveranciers hanteren een zekere marge, daar is niet zo veel mis mee. En dat ze af en toe een prikkel krijgen om een scherpe prijs te hanteren ook niet.

Verder heeft dit forum het beleid dat leveranciers in topics geen reclame mogen maken. Daar is in dit geval geen sprake van. Dat weet ik omdat ik toevallig de man achter de naam Kleine Minstreel ken.

Offline casa di kuki

• Junior lid
  • **
« Reactie #23 Gepost op: 24-04-2015 14:22 u »
Voor iedereen zijn nieuwe flesjes per doos van 24 stuks te koop bij
http://www.catalonieglas.nl/

Zijn hebben de meeste types op voorraad dus en Vichy 33 cl,  Steini 33 cl, longneck 33 cl en 30 cl of 25 cl flessen. Zelfs 75 cl bierre belge zijn per doos te verkrijgen tegen een zeer schappelijke prijs dus niks meer spoelen.

Voor Vichy 33 cl rekenen ze 25 cent ex btw zie ik. Oftewel 30 cent inclusief btw.

Ik verkoop de flesje voor 20 cent. Tel uit je winst!  :weetniet:

Voor de duidelijkheid: ik verkoop ze tegen KOSTPRIJS. Dus kan me echt niet voorstellen dat iemand ze goedkoper aanbiedt.

Vanochtend zijn ze bezorgd, prachtige pallet van 2 meter hoog, een LUST voor het oog  :proost:

Ben je in Utrecht en wil je er een stel hebben, stuur even een PB.

Offline vanduijneveld

• ABV De Bierkaai
  • Vol lid
  • Omnomnomnom
« Reactie #24 Gepost op: 24-04-2015 15:30 u »
Foto's  8)!

Tags: