Even voorstellen; Eelke

Gestart door Eelke, 23-02-2015 15:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: Eelke op 30-06-2015  22:42 u:duimop: we komen er wel!

Het heeft toch wel echt nut om het nu koeler weg te zetten toch? En voor hoe lang? En hoe zit dat dan met mijn eerdere brouwsels, en aangekocht bier eigenlijk? Want dat staat er nu natuurlijk niet in. Hmm.

Het idee van koeler bewaren nadat de hergisting is afgerond is dat de koolzuur opgenomen wordt in het bier en dat het bier fris van smaak blijft omdat bij een lagere temperatuur je minder last hebt van veroudering. Als je je bier niet te lang bewaard valt het met de veroudering mee.

Eelke

Ooohhhwww... Ik verwacht eigenlijk dat het op ons feestje eind deze maand wel op gaat... dus dan zou het geen nut hebben?

Jacques

Citaat van: Eelke op 30-06-2015  22:55 uOoohhhwww... Ik verwacht eigenlijk dat het op ons feestje eind deze maand wel op gaat... dus dan zou het geen nut hebben?

Laat het bier maar even rijpen bij de huidige kamertemperatuur.  :) (Niet te warm in de zon...) Een dag van te voren koel zetten zodat je lekker koel bier hebt lijkt mij een goed plan.

Eelke

Dan gaan we dat plan doen! Scheelt een hoop gesjouw met bevroren flessen water, en meer plek in de vriezer voor ijsjes!  ;D

Maar het was een leuk experiment.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.