Refractometer

Gestart door sailor, 29-04-2014 20:27 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sailor

Hallo allemaal,

het is misschien een hele rare vraag, maar ik kreeg van een kennis een refractometer. Ik dacht dat is te gek. Maar thuis gekomen zag ik dat het wat, met antivries van de auto te maken heeft. Dus waarschijnlijk totaal niet bruikbaar voor bier? Mijn ervaring is nog te klein.

Groeten,
Dirk
 

RobinB

Waarschijnlijk is die niet op een suikeroplossing geijkt, dus inderdaad niet bruikbaar. :)

William

Citaat van: sailor op 29-04-2014  20:27 uHallo allemaal,

het is misschien een hele rare vraag, maar ik kreeg van een kennis een refractometer. Ik dacht dat is te gek. Maar thuis gekomen zag ik dat het wat, met antivries van de auto te maken heeft. Dus waarschijnlijk totaal niet bruikbaar voor bier? Mijn ervaring is nog te klein.

Groeten,
Dirk

Meet er eens water en een 20%e suiker oplossing mee (20 gram suiker in 80 gram water opgelost).
Water is 0 Brix; 20% suiker is 20 Brix. Kijk naar de getallen die de antivriesrefractometer geeft. Als je een beetje geluk hebt is deze schaal groot genoeg om te vertalen naar Brix (lineair) al is dat natuurlijk niet praktisch.

Neetje

Vergelijk hem eens met een brixmeter!!
Kan je mogelijk een omrekentooltje maken

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.