Brouwersblock

Gestart door Gio, 30-05-2005 21:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gio

Stel,

Je heb nog enkele kilo's liggen van

- Munichmout 20 EBC
- Aromamout 150 EBC
- Amber 50 EBC
- Pilsmout

en je wilt ze alle gebruiken want spul moet op...

wat voor "type" bier zou jij hiervan brouwen ??


gr Gio

Edgar

Wil je ook de hoeveelheden vermelden voor de broodnodige verhoudingen?

(En de grootte van je ketel.)

beerbelly

Ha Gio,

Da's toch niet zo moeilijk. De hele klerezooi schroten en er een restantenbier van maken. Weinig wetenschappelijk maar het kan hele leuke bieren opleveren.

Groet,

BB  >:D

Gio

De uitdaging zit 'm in het gebruiken van deze soorten mout.
ongeacht de hoeveelheden (heb tussen de 3 en 5 kilo van ieders, pils p/m 10kg , en brouw gemidd. 50 L.)

hop, gist e.d. schaf ik wel aan zodra ik weet wat het gaat worden.

met wat tarwemout zou hier bijv. een scotch ale van te brouwen zijn?




EBC

Gio,

Hoe lang liggen die kilo's er al? Oudere mout levert muffe bieren op, vaak met zwavelsmaakjes. Je mag van mij alles opmaken en doen wat je wilt, maar gebruik liefst verse ingredienten, anders is het zonde van je inspanning. Probeeer je recepten aan te passen op de standaard verpakkingshoeveelheden die je kan kopen, dan heb je geen restjes.

Herman

Bokbiertje? Als het goed is is eind dit jaar weer een BONK (Bokbier ONK), in Friesland dit keer. Heb je meteen een leuke inzending.

Gio

ik ben zelf ook groot voorstander van verse ingredienten.
vandaar dat ik deze drie moutsoorten nu ook wil gebruiken en niet eerst weer nieuwe ga aanschaffen
de aroma en munich ligt een ong. half jaar (je weet natuurlijk nooit hoe lang ze al bij leverancier liggen)
Amber ligt ong. een jaar.

Bokbier is een goeie!
ik ga een receptje maken en gooi het op 't forum

Friesland vind ik helaas iets te ver.

by the way om een of andere reden nog nooit met een wedstrijd meegedaan, maar als ik jullie verhalen over ONK begin ik toch nieuwsgierig te worden.

Gio

Johannes

Citaat van: Gio op 31-05-2005  22:12 uFriesland vind ik helaas iets te ver.


Er is vast wel een inleveradres bij jou in de buurt, dus voor inzenden moet dat geen bezwaar zijn.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.