Is dit een goed kroonkurkapparaat?

Gestart door Jeukstaardt, 31-01-2014 12:18 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


davadox

Prima.ding. Vele hebben die hier. Gewoon kopen.

Jeukstaardt

Gekocht en ermee gebotteld. Prima ding, misschien alleen een keer een andere kop erop schroeven.

Peterrr

Ik heb dezelfde zeer tevreden, wel voor de stevigheid gemonteerd op een wat grotere houten bassis met rubberen voetjes.
en er een stalen kop in.

grt

Jeukstaardt

Ja, daar kwam ik ook achter. Een stevige voetplaat eronder monteren is wel een vereiste.
Die stalen kop wil ik er ook in hebben. Ik had na enkele flesjes wel het idee dat de kroonkurk er niet helemaal uniform opzit. Lijkt alsof de kroonkurk aan een kant nog wat 'open' staat.
Naar mate er meer flessen gebotteld waren zag het resultaat er wel weer wat beter uit. Misschien moest ie even ingebotteld worden ;). Wat een verbetering zeg tov van Greta!

Jeukstaardt

@Peterrr: waar heb jij de juiste stalen kop gekocht? Ik heb de gebruikelijke kanalen bezocht, maar volgens mij zie ik de juiste er niet bij staan. Het moet er een zijn met binnendraad toch?

HermanH

Hallo,
Ik zou toch voorzichtig zijn met de aankoop van gedraaide koppen hoor jongens, ik heb de 2 toestellen (een met gestanste koppen en ter vervanging hiervan een met gedraaide koppen), de "gestanste/geponste" koppen (onderste apparaat op de foto) hebben een andere schroefdraad dan deze met gedraaide koppen, zie deze foto's:
Toestel met gedraaide koppen:

Toestel met gestanste koppen:

Mijn toestel met geponste koppen was eigenlijk versleten, kroonkurk werd niet helemaal naar behoren meer dichtgeknepen en stond een beetje schuin op de fles bij de 29mm versie-kop, vandaar dat ik ondervonden heb dat de schroefdraad bij mijn nieuw toestel (bovenste foto) anders is...  ;)
Mvg, Herman.

Jeukstaardt

de gedraaide kop heeft een uitwendige schroefdraad en de gestanste inwendige schroefdraad, vandaar ook mijn vraag waar ik een gedraaide kop kan vinden met inwendige draad

Peterrr

He, da's vreemd ik heb een stalen kop met buiten draad.
Deze heb ik bij de Brouwmarkt vandaan.
Eigenlijk zo een als op foto hierboven.

Maar ik zou even of langs gaan , of bellen.
Want zo'n stalen kop is al gauw een Euro of 18




Etn82

Voor nog geen 10 euro meer heb je al de Lisa met gedraaide koppen. Deze heb ik ook, en werkt prima.

Albertus

Brouwland heeft stalen koppen met binnendraad en koppen met buitendraad.

Bert

       

HermanH

Bij mij hebben ze beiden buitendraad, ook is de draad van de gedraaide kop veel groter van stap, zie de zopas genomen foto's.
Hier de 2 stempels van 26mm:

Blijkbaar zijn er onderling tal van verschillende modellen op de markt...  :(

ZwartGoud

Ik smeer de kop altijd in met een klein beetje olijfolie, dan loopt ie stukken beter. Dit staat trouwens ook in de gebruiksaanwijzingen.

zeebrew

De binnenkant waar de dop komt neem ik aan? Ik heb zo'n capper los gekocht,  dus geen gebruiksaanwijzing.

ZwartGoud

Ja, de binnenkant inderdaad. Een heel klein beetje is al voldoende. Ik maak alleen mijn vinger een beetje vet, en smeer dat aan de binnenkant.

zeebrew

Mooi, ik vond het inderdaad een beetje stroef, maar heb dat aan de nieuwigheid geweten.
Het viel me trouwens op dat de linker variant die ik ook heb een klein beetje vierkantig is?


RobW

Met de gouden doppen loopt het allemaal prima maar die gekleurde doppen blijven altijd een beetje vast hangen. Heb er al duizenden kroonkurken mee gedaan dus met de duurzaamheid zal het wel goed zitten.

Jeukstaardt

Citaat van: RobW op 02-02-2014  23:26 uMet de gouden doppen loopt het allemaal prima maar die gekleurde doppen blijven altijd een beetje vast hangen. Heb er al duizenden kroonkurken mee gedaan dus met de duurzaamheid zal het wel goed zitten.

Met welke kop dan? De gestanste of de gedraaide?

RobW

Citaat van: Jeukstaardt op 03-02-2014  00:30 uMet welke kop dan? De gestanste of de gedraaide?

Gestanste.

Jeukstaardt


JayDie

Iemand ervaring of iets te melden (positief of negatief) over de Brewferm Capp'in?

Jeroen76

Die werkt perfect, hebben wel het magneetje wat 'bijgevijld' met een schuurpapier omdat die een deukje achterliet in de dop. Hierna perfect apparaat waar we nog flink wat de dop mee in zullen drukken...

Kortom de Brewferm Capp'inn is.  z'n geld dubbel en dwars waard als je het mij vraagt.

Gr. Jeroen

Serge VL

De Brewferm Capp'in is in ieder geval stukken beter dan het kroonkurkapparaat max ondanks dat die zowat op elkaar gelijken. Het verschil is de inwendige veer die het flesje terug uit de kop moet duwen na het sluiten van het flesje. Bij de Brewferm is die veer veel krachtiger, en dus bij de Brewferm Capp'in je komen de flesjes beter terug los uit de dop na het sluiten.
De Brewferm Capp'in is prijs kwaliteit een van de beste opties vind ik.


Serge VL


beermenke

De Corona is een topper. Aan de prijs maar een genot met bottelen. Als je hem hebt gebruikt wil je nooit meer anders.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.