BrouwHulp Eroica

Gestart door Adrie, 30-11-2013 15:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Oscar

Citaat van: Miekelt op 18-04-2016  19:43 uDus hij gaat er niet komen voor de Mac?

Dat lijkt mij een juiste conclusie, maar Wine biedt uitkomst :-)  ^-^ :brouwen: ;)

Miekelt

Citaat van: Oscar op 18-04-2016  19:48 uDat lijkt mij een juiste conclusie, maar Wine biedt uitkomst :-)  :-)  ^-^ :brouwen: ;)

https://www.winehq.org?

mbroek

Citaat van: Miekelt op 18-04-2016  21:01 uhttps://www.winehq.org?

Ja  :)

RoodeLeeuwVenlo

Zojuist wat vreemds meegemaakt met BrouwHulp:
Ik heb vandaag een blond gebrouwen en wilde tijdens de brouwsessie de ingrediënten proberen af te boeken van mijn voorraad. Maar dat kan niet. Ik kan het knopje niet aanklikken het blijft grijs. Na het brouwen laptop herstart en nog eens BrouwHulp geopend en toen weer geprobeerd. Lukt weer niet.
Verder probeerde ik de aanvink optie 'met % rekenen'uit en daarna weer uitgecheckt en toen veranderde een van de ingrediënten van aanwezig in afwezig (rood). Na het opnieuw opstarten was er weer voldoende en stonden ze niet meer rood.

Iemand een idee hoe dit kan?

*Ben er al achter. Hij boekt automatisch af als je brouwt. Slim*. Maar waarom ingrediënt even rood kleurde en toen weer niet weet ik nog niet.

hans_nwk

Bij mijn laatste brouwsel heb ik een andere pc gebruikt dan mijn vaste en niet in mijn complete database gewerkt. na het bottelen heb ik het brouwsel geïmporteerd in de mijn normale "BrouwHulp-pc". Ik heb geïmporteerd in brouwsels. Ik heb nu alleen het recept, geen metingen op de brouwdag etc. Is er een manier om dat mee nemen met export/import zodat ik niet de metingen hoef over te tikken zonder heel de database te overschrijven?

Groet,
Hans

Serge VL

Als je BrouwHulp (na eerst alles hebt opgeslagen) laat synchroniseren via functie synchronize via FTP site en dan in de tab computer netwerk en je stelt daar een folder van een cloud service in, kan je gewoon de volledige data zo synchroon houden (alle data wordt dan gesynchroniseerd naar de laatste wijziging)
Belangrijk is wel dat je dan wel steeds synchroniseert bij openen en sluiten van je BrouwHulp.

hans_nwk

Citaat van: Serge VL op 27-05-2016  06:52 uAls je BrouwHulp (na eerst alles hebt opgeslagen) laat synchroniseren via functie synchronize via FTP site en dan in de tab computer netwerk en je stelt daar een folder van een cloud service in, kan je gewoon de volledige data zo synchroon houden (alle data wordt dan gesynchroniseerd naar de laatste wijziging)
Belangrijk is wel dat je dan wel steeds synchroniseert bij openen en sluiten van je BrouwHulp.
Dat is nu het probleem, ik wil niet heel de database overschrijven. Even de brouwgegevens overtikken is geen groot probleem maar het is jammer dat je niet 1 brouwsel van de ene naar de andere database kunt halen maar alleen een gedeelte van de gegevens van 1 brouwsel of heel de database.

Groet,
Hans

seed7

Geïnspireerd door de discussie dan toch maar deze vraag/"feature request", Adrie, die ik al heel lang heb: Ondanks alle filtermogelijkheden in BrouwHulp zou ik het zeer handig vinden om met meerdere separate databases/databaselokaties te kunnen werken.

B.v. een db voor inspiratie&pruts&knutselwerk, eentje voor de daadwerkelijke recepten en bijbehorende brouwsels, eentje voor de 2l proefjes die nu een beetje de ene db "vervuilen", etc.

Ingo

Serge VL

Tja zo een speel- en knutselhoek in BrouwHulp zou wel echt handig zijn voor wat virtuele test receptjes, enz...

hans_nwk

Ipv meerdere databases zou ik dan eerder aan een tag-feature denken. Je geeft bv een tag "test" "2l" of "ooit eens proberen" aan een brouwsel.

Je voorraadbeheer blijft dan op een database. Je moet dan wel kunnen filteren op de tags.

Groet,
Hans

mbroek

Een "directory" structuur lijkt mij het meest handig. Eentje waarbij je de onderliggende recepten open en dicht kunt klappen.


seed7

Citaat van: hans_nwk op 27-05-2016  13:45 uIpv meerdere databases zou ik dan eerder aan een tag-feature denken.

Dat kan nu al door de codering van je recepturen, brouwsels en de filteropties.

Ingo

Serge VL

Het voordeel van aparte data bases (knutsel- en speelhoek) is wel dat met je vaste instellingen meer kan spelen, zonder dat je het risico loopt dat je deze vergeet terug te zetten

hans_nwk

Citaat van: Serge VL op 28-05-2016  12:32 uHet voordeel van aparte data bases (knutsel- en speelhoek) is wel dat met je vaste instellingen meer kan spelen, zonder dat je het risico loopt dat je deze vergeet terug te zetten
Je kunt ook meerdere brouwinstallaties aanmaken om met je instellingen te spelen (als het daar tenminste mee te maken heeft).

seed7

Citaat van: hans_nwk op 30-05-2016  08:11 uJe kunt ook meerdere brouwinstallaties aanmaken om met je instellingen te spelen (als het daar tenminste mee te maken heeft).

Ja, dat kan. Maar is voor mij niet helemaal hetzelfde. Als voorbeeld, de E-book software Calibre heeft een heleboel mogelijkheden om al je boeken etc. te ordenen, filteren etc. en toch heb ik een volledig separate DB binnen Calibre voor boeken over etenswaren in de meest brede zin van het woord, een aparte DB voor tijdschriften en blogs, een DB voor kunst/filosofie en een voor de rest.

Ingo

Serge VL

Citaat van: hans_nwk op 30-05-2016  08:11 uJe kunt ook meerdere brouwinstallaties aanmaken om met je instellingen te spelen (als het daar tenminste mee te maken heeft).
Neen bijvoorbeeld als je je automatische hop veroudering even afzet heeft dit onmiddellijke gevolgen vorige brouwsels/recepten een ander voorbeeld is vb de methode van IBU of EBC berekeningen.
 

hans_nwk

Citaat van: Serge VL op 30-05-2016  10:51 uNeen bijvoorbeeld als je je automatische hop veroudering even afzet heeft dit onmiddellijke gevolgen vorige brouwsels/recepten een ander voorbeeld is vb de methode van IBU of EBC berekeningen.
Citaat van: hans_nwk op 30-05-2016  08:11 uJe kunt ook meerdere brouwinstallaties aanmaken om met je instellingen te spelen (als het daar tenminste mee te maken heeft).
Dat bedoelde ik met "Als het daar mee te maken heeft". De instellingen die jij bedoelt werkt het inderdaad niet mee.

Citaat van: seed7 op 30-05-2016  09:34 uJa, dat kan. Maar is voor mij niet helemaal hetzelfde. Als voorbeeld, de E-book software Calibre heeft een heleboel mogelijkheden om al je boeken etc. te ordenen, filteren etc. en toch heb ik een volledig separate DB binnen Calibre voor boeken over etenswaren in de meest brede zin van het woord, een aparte DB voor tijdschriften en blogs, een DB voor kunst/filosofie en een voor de rest.

Ingo
Dat is een persoonlijke voorkeur (niks mis mee) ik werk in calibre met tags en bookshelves.

Wat waarschijnlijk werkt is schakelen tussen verschillende database lokaties via de instellingen.

Of dat ook goed gaat met de globale instellingen is natuurlijk wel spannend.

Oscar

Citaat van: seed7 op 27-05-2016  11:57 uGeïnspireerd door de discussie dan toch maar deze vraag/"feature request", Adrie, die ik al heel lang heb: Ondanks alle filtermogelijkheden in BrouwHulp zou ik het zeer handig vinden om met meerdere separate databases/databaselokaties te kunnen werken.

B.v. een db voor inspiratie&pruts&knutselwerk, eentje voor de daadwerkelijke recepten en bijbehorende brouwsels, eentje voor de 2l proefjes die nu een beetje de ene db "vervuilen", etc.

Ingo

BrouwVisie heeft deze functionaliteit al sinds jaren! Al sinds de gratis versie  :brouwen: :biersmile:

Adrie

Je kunt natuurlijk al lang in BrouwHulp meerdere databanken gebruiken door een andere databanklocatie te kiezen. Maar ik zal kijken of ik dat nog wat gemakkelijker kan maken.

seed7

Citaat van: Adrie op 31-05-2016  10:30 uJe kunt natuurlijk al lang in BrouwHulp meerdere databanken gebruiken door een andere databanklocatie te kiezen. Maar ik zal kijken of ik dat nog wat gemakkelijker kan maken.

Dank je,

Ingo

broeder

Ook namens mij: dank je
groet, broeder Willem


Serge VL

A3
Merci voor het ter harte nemen, BrouwHulp de onmisbare assistent voor het brouwen van creatieve en heerlijke bieren  ;)

hans_nwk

Citaat van: Adrie op 31-05-2016  10:30 uJe kunt natuurlijk al lang in BrouwHulp meerdere databanken gebruiken door een andere databanklocatie te kiezen. Maar ik zal kijken of ik dat nog wat gemakkelijker kan maken.
Worden instellingen als hopveroudering aan/uit en de keuze voor de bitterheids- en kleurberekening ook in de database opgeslagen of veranderen die globaal als je die verandert?

Kun je ook eens naar deze vraag kijken?
 
Citaat van: hans_nwk op 26-05-2016  18:53 uBij mijn laatste brouwsel heb ik een andere pc gebruikt dan mijn vaste en niet in mijn complete database gewerkt. na het bottelen heb ik het brouwsel geïmporteerd in de mijn normale "BrouwHulp-pc". Ik heb geïmporteerd in brouwsels. Ik heb nu alleen het recept, geen metingen op de brouwdag etc. Is er een manier om dat mee nemen met export/import zodat ik niet de metingen hoef over te tikken zonder heel de database te overschrijven?

Groet,
Hans

mbroek

Citaat van: Adrie op 31-05-2016  10:30 uJe kunt natuurlijk al lang in BrouwHulp meerdere databanken gebruiken door een andere databanklocatie te kiezen. Maar ik zal kijken of ik dat nog wat gemakkelijker kan maken.

Maar dan heb je niet meer je actuele voorraad. Ik heb het idee dat de wens is om alleen een andere recepten tabel te willen gebruiken, of een met mooiere selectie mogelijkheden.

Chiel.

seed7

Citaat van: mbroek op 01-06-2016  12:44 uMaar dan heb je niet meer je actuele voorraad.

Soms wil je zelfs je voorraden gescheiden hebben...

Ingo

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.