RVS Pannen

Gestart door zeebrew, 11-06-2013 21:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zeebrew

Heeft iemand ervaring met deze pannen op Marktplaats:  http://link.marktplaats.nl/672923307

MO

Ziet er erg goed uit.

foz

Heb er vorige week een binnengekregen. Prima pan voor die prijs en snelle afhandeling door de verkoper. Van de weekend meteen mee gebrouwen. Ben er zeer tevreden mee.

hopiebier

Prima pannen, beetje dunne bodem, maar goed bier mee te brouwen!
 :brouwen:

Tinus

Ik gebruik deze pan om te maichen. Gevoelsmatig is de bodem te dun om hierin ook te koken maar dat is puur op gevoel want ik heb hem nog niet gebruikt om te koken. Misschien hebben anderen hier wel ervaring mee.




sander_123

Citaat van: Tinus op 12-06-2013  11:10 uIk gebruik deze pan om te maichen. Gevoelsmatig is de bodem te dun om hierin ook te koken maar dat is puur op gevoel want ik heb hem nog niet gebruikt om te koken. Misschien hebben anderen hier wel ervaring mee.

Werkt prima. Wij hebben 2 van die 70 liter pannen en er een weldless kraan ingebouwd.
Het valt trouwens te overwegen om in plaats van het via de marktplaatsverkoper te kopen, direct contact met de leverancier in Duitsland op te nemen. Volgens mij heb je dan voor ietsje minder de pan thuisgestuurd. (http://www.ebay.de/sch/catering-portal/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p3686)

dennisbier

Ik heb ook een pan van 50 l 40 x 40 gekocht.
Voor zo weinig geld een hele goede pan van RVS.
Het is dun, maar daardoor ook heel licht.
Ik weet niet of je een aftapkraan er in aan wilt brengen, dan moet je misschien een extra verstevigingsplaatje inlassen.
Maarrr werkt perfect en in goede staat geleverd!
Ik ben er heel blij mee.

hopiebier

Tijdens het maischen rustig en met beleid roeren en er komen perfecte bieren te voorschijn!
Ik heb er geen spijt van en heb de 70 liter variant, niks mis mee!
Veel plezier!
Gr.  :proost:

luftie

Ik ga die ook kopen.
Het zou alleen heel handig zijn als ik ergens een kraantje kan vinden wat ik hier in vast kan maken, en waar ik aan de binnenkant mijn filter in kan draaien. Op het forum zijn wel kopelingen te vinden naar Engelse sites die complete sets verkopen, met slang tule... maar niet in rvs... iemand?


dennisbier

Ik werk met met een pompje wat het wort opzuigt onder het filter en er bovenop het beslag weer terug laat vloeien.

Misschien met een foodgrade kunststof kraan doorvoer met schroefdraadborging.
Of een goeie lasser zoeken. Die kan het wel voor elkaar krijgen met een rvs lasnippel met schroefdraad en een kogelkraantje daar weer op.

foz

Citaat van: luftie op 25-07-2013  21:55 uHet zou alleen heel handig zijn als ik ergens een kraantje kan vinden wat ik hier in vast kan maken, en waar ik aan de binnenkant mijn filter in kan draaien. Op het forum zijn wel kopelingen te vinden naar Engelse sites die complete sets verkopen, met slang tule... maar niet in rvs... iemand?

http://www.rvspaleis.nl

Marco R

Ik heb bij die Duitse advertentie op eBay gevraagd wat de verzendkosten zouden zijn naar Nederland en kreeg een aanbod voor 39,90 voor de 50 liter pan en 9,90 aan verzendkosten. Dat scheelt alweer €15 met die marktplaats advertentie. Ik heb ook nagevraagd wat het bij 2 of 3 pannen zou kosten, maar daar heb ik nog geen reactie op gekregen.

Niels B.

Citaat van: Marco R op 19-09-2013  08:48 uIk heb bij die Duitse advertentie op eBay gevraagd wat de verzendkosten zouden zijn naar Nederland en kreeg een aanbod voor 39,90 voor de 50 liter pan en 9,90 aan verzendkosten. Dat scheelt alweer €15 met die marktplaats advertentie. Ik heb ook nagevraagd wat het bij 2 of 3 pannen zou kosten, maar daar heb ik nog geen reactie op gekregen.

100 liter pan bood ze vorige week aan voor € 54,90 met € 11,90 verzendkosten naar Wassenaar.
De 70 liter hebben wij gekocht voor € 44,90 + € 11,90 verzendkosten.

Zooms

Citaat van: Tinus op 12-06-2013  11:10 uIk gebruik deze pan om te maichen. Gevoelsmatig is de bodem te dun om hierin ook te koken maar dat is puur op gevoel want ik heb hem nog niet gebruikt om te koken. Misschien hebben anderen hier wel ervaring mee.

Is er iemand die wel ervaring heeft met het koken in deze pannen?

Niels B.

Citaat van: Zooms op 20-09-2013  08:52 uIs er iemand die wel ervaring heeft met het koken in deze pannen?

Ja.
Het komt gewoon aan de kook.
(duurt wel lang maar dat ligt aan onze pit)

ThomasM

Deze pannen komen eens in de zoveel tijd terug hier op dit forum. Zoek maar even en je ziet wat ervaringen.
Ik gebruik de 70 liter pan voor alles. Prima ding, maar wel hele dunne bodem.

snader

Ik heb vanmiddag een 100 liter pan besteld bij de ebay verkoper. Ik ben benieuwd hoe de bodem het gaat houden, want wij gebruiken een zware wokbrander. Heeft iemand hier ervaring mee?

groet Sander

Broeder Tuk

Citaat van: snader op 20-09-2013  20:23 uIk heb vanmiddag een 100 liter pan besteld bij de ebay verkoper. Ik ben benieuwd hoe de bodem het gaat houden, want wij gebruiken een zware wokbrander. Heeft iemand hier ervaring mee?

groet Sander

Is de pan voor het koken of maischen?

snader

ik wil de pan voor beide gebruiken.

Broeder Tuk

Ik heb geen ervaring met een zware brander maar de maisch kan alleen maar aanbranden als je niet goed roert tijdens het verwarmen. Dat geldt zowel voor een hele dunne of een sandwichbodem maar met een sandwichbodem zal het wat langer duren voordat het aanbrand.
 
Tijdens het koken kan het wort niet aanbranden.

Maar 80/90 liter met de hand roeren is wel hard werken ben ik bang.

hobbybob

Net 2x 70 liter pan gekocht via ebay verkoper.
Het loont echt de moeite deze een mail te sturen

2x 70 liter pan á 44,95 euro - verzendkosten 14,95 ( kan ik voor de 45 euro 2 solarpompjes kopen  :nut:)

Oeps was 44,90 per pan en 14,90 versand, weer een dubbeltje goedkoper.
Maw we kunnen ervanuit gaan dat de 70 liter versie 44,90 kost

Niels B.

Citaat van: hobbybob op 22-10-2013  11:00 uNet 2x 70 liter pan gekocht via ebay verkoper.
Het loont echt de moeite deze een mail te sturen

2x 70 liter pan á 44,95 euro - verzendkosten 14,95 ( kan ik voor de 45 euro 2 solarpompjes kopen  :nut:)

Oeps was 44,90 per pan en 14,90 versand, weer een dubbeltje goedkoper.
Maw we kunnen ervanuit gaan dat de 70 liter versie 44,90 kost

Het ligt er aan hoeveel ze nog op voorraad hebben, soms zijn ze duurder. Maar ik denk dat dit het goedkoopste is dat ze gaan.

Manie

Volgens mij staat deze gebruiker alleen op de Duitse Ebay of niet?
Hoe mailen jullie? in het Engels? (Spreek echt geen woord Duits namelijk).

Niels B.

Citaat van: Manie op 09-01-2014  17:25 uVolgens mij staat deze gebruiker alleen op de Duitse Ebay of niet?
Hoe mailen jullie? in het Engels? (Spreek echt geen woord Duits namelijk).

Engels is prima.
Anders gewoon door google translate ;)

Manie

Citaat van: Niels B. op 09-01-2014  17:51 uEngels is prima.
Anders gewoon door google translate ;)

Ik ga het gewoon proberen  ^-^  Ben nog aan het verzamelen en bedenken namelijk(nu nog blikbrouw) en de prijs stond me wel aan van deze pannen.
Maar is de pan beter om te maischen of te koken? Aangezien de dunne bodem.

Heb het over deze:

http://www.ebay.de/itm/Topf-Edelstahltopf-Edelstahl-Kochtopf-33-Liter-Deckel-/380812340998?pt=DE_Haus_Garten_Kochen_T%C3%B6pfe_Pfannen&hash=item58aa2f2f06

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.