Bijzonder biertje

Gestart door fransfilius, 16-05-2013 13:45 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fransfilius

Als ik in een biercafe terecht kom, waar dan ook, dan ben ik altijd geïnteresseerd in een bijzonder biertje. Een biertje met bepaalde smaak die anders is dan anders, die op een bijzondere wijze gebrouwen is of wat dan ook. In de PINT las ik over de Beerskey http://www.muifelbrouwerij.nl/nl/speciaalbieren/beerskey en dit biertje valt in mijn ogen ook binnen deze categorie.

Welk biertje valt voor jullie binnen de categorie bijzonder? En waarom?

Ralph

De beerskey mag wat mij betreft zeker geschaard worden onder de categorie 'bijzonder biertje'! Zeker omdat het een interessant bier is in het licht van het toenemend aantal 'barrel aged' bieren, waarvan een groot deel m.i. reden is voor nogal exorbitante prijzen.
Mijn favoriete biertjes zou ik allemaal als bijzonder wil bestempelen, vooral in het licht van de grote hoeveelheid confectiebieren waar mijns inziens enorm veel bocht tussenzit. Maar om toch nog een ander bijzonder biertje te noemen: een paar weken geleden proefde ik op Zythos de Saxy Chili van brouwerij Millevertus. Een biertje met een aroma dat verdacht veel op spaghettisaus lijkt en een smaak die richting een IPA met een soortement paprika-/chilismaak gaat. Erg bijzonder en hij smaakte erg goed!

fransfilius

Citaat van: Ralph op 16-05-2013  20:30 uSaxy Chili van brouwerij Millevertus. Een biertje met een aroma dat verdacht veel op spaghettisaus lijkt en een smaak die richting een IPA met een soortement paprika-/chilismaak gaat.

Klinkt inderdaad bijzonder!  :D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.