Waar brouw jij?

Gestart door casa di kuki, 10-05-2013 09:23 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

In welke ruimte brouw je?

in de keuken
197 (45.9%)
in een andere ruimte in huis
79 (18.4%)
in een schuurtje buiten
102 (23.8%)
bij een vereniging
0 (0%)
anders
51 (11.9%)

Totaal aantal stemmen: 429

Maldroy

In de keuken.  Ben ook nog maar 3 brouwsels op weg.
Wie weet als ik straks wat verder op weg ben een andere ruimte in huis tot brouw kamer te maken.

Gr Roy.

tinuske

in mijn eigen brouwhut

joosting87

Vooralsnog in de keuken (BIAB). Vrouw moest er even aan wennen (zeker de eerste keer hahah, vergeet ik nooit meer), maar ik ben afgelopen zaterdag zelfs smorgens vroeg gestart met brouwen. Dus ze werd wakker in de maischlucht ;-)... Geen commentaar gehoord en ze komt zelfs kijken hoe het gaat  :brouwen: :brouwen:.

Vergisten doe ik in een vergistingskoelkast in de schuur.

Pimmels

In de serre van mijn appartement, stroom van binnen, water van de buitenkraan, koelwater de tuin in en de binnen deur dicht. Heeft niemand last van... :brouwen:

Markiej87

Ik brouw tegenwoordig in een omgebouwde kamer die ik over had :)


Just-Ice

In de garage van een goede vriend (een van de twee mede brouwers)

Cerberus


Nazaat

Op het moment nog in de keuken, vergisten in de living en lageren in de kelder.
De oude bouwvallige stal wordt nu vervangen door een brouwerij/werkplaats waar ook de auto en caravan onderdak vinden.
Daar wordt een keuken geinstaleerd. wat ik op de zolder precies ga doen weet ik nog niet precies, vergisten in elk geval... (gesloten vergistingsvat)

hans_nwk

In de tuin op het terras.

MaartenP

Citaat van: joosting87 op 19-07-2015  17:58 uVooralsnog in de keuken (BIAB). Vrouw moest er even aan wennen (zeker de eerste keer hahah, vergeet ik nooit meer), maar ik ben afgelopen zaterdag zelfs smorgens vroeg gestart met brouwen. Dus ze werd wakker in de maischlucht ;-)... Geen commentaar gehoord en ze komt zelfs kijken hoe het gaat  :brouwen: :brouwen:.

Vergisten doe ik in een vergistingskoelkast in de schuur.

Bij mij gata het ook ongeveer zo... De schuur heeft geen water of afvoer en is ook net te klein om er een mooie brouwhut van te maken.

mashtun


HermanH

Wij hebben 4 slaapkamers en 1-tje daarvan is mijn "brouwkot":





Dus ik brouw onder een dak. :-)

Puck

Nu nog in de keuken maar ik ga naar zolder.  :brouwen:

Jeroen 1973

In de keuken brouwen en vergisten op zolder opslag ook op zolder.

Dus altijd veel sjouwen  >:D

beermenke

In de garage waar nooit de auto in staat. Aanrecht warm water en aardgas. Gestuurde vergistingskat
Opslag in kelder. Brouw momenteel elektrisch en bevalt prima.

Wisdom

Soort van kopi lowak bier?

Lonnes

Wauw, ben wel een beetje jaloers op al die mooie thuisbrouwerijtjes! Ik schroot aan de salontafel, brouw in de keuken, vergist in de badkamer, hergist in de bijkeuken en sla mijn spullen drie verdiepingen lager weer op (er zit een lift in het pand, dat dan weer wel).

hobbybob

Sinds afgelopen jaar gewoon buiten gaat prima

Erik Z

Net als veel Fransen heb ik een 2e keuken voor het bereiden van gerechten die sterk ruiken of vettig zijn (zoals paté, steaks of paddenstoelen. Maar ook oliebollen en pannenkoeken). Daar brouw ik, de voorraden staan in de aangrenzende garage.

Jeukstaardt

Schroten buiten of in de schuur, maischen, spoelen en filteren in de keuken, koken en koelen buiten of anders in de schuur bij slecht weer.
Vergisten in een kamer waar er een plekje is. Met een vrouw en twee kleine kinderen moet je soms creatief en flexibel zijn daarin.
Opslag is op zolder dus ook hier veel gesleep op een brouwdag  :)

Koepie

In de garage van mijn schoonbroer. Na een tijdje komt alles mijn kant op en is de brouwerij bij mij.

MartijnNOP

In eerste instantie in de keuken (Mennopan). Maar met de komst van de EasyBrew 50 nu in de garage aangezien hij niet onder mijn afzuigkap past met uitgetrokken moutkorf.

Mettertijd wil ik de berging gaan verbouwen en komt daar een vaste brouwopstelling.


knifeman

Keuken of garage.

Brouwert

In mijn kelder. Die is nu mooi constant 12 raden dus de komende tijd ga ik er flink wat ondergisters uitknallen!

joenedu

In de overkapping, meestal. Kan ook 's winters met een houtkacheltje ervoor. Schroten al naar gelang het weer buiten op de tuintafel of in de garage, ik heb een leuke afdekplaat gemaakt onder de walsenmolen waar precies een brede moutbak van 5 kg onder past, zodat er weinig stof vervliegt. Als het echt koud wordt 's winters kan ik ook brouwen in de garage, maar liever lekker buiten.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.