Ben gek op piraat 3

Gestart door Hai, 05-04-2013 22:19 u

Vorige topic - Volgende topic

Hai

Iemand een kloonrecept voor piraat 3.
ik proef Cascade hop, verder rijkt mijn kennis niet :huilen:

Echt een lekker tripeltje

RobinB

Staat het niet op de fles?
Vond het een teleurstellend bier overigens...
Ook de typische Steenbergen metaalsmaak.

Joost81

Citaat van: RobinB op 05-04-2013  22:43 uVond het een teleurstellend bier overigens...
Ook de typische Steenbergen metaalsmaak.

Die metaalsmaak proef ik er ook heel sterk in. Laatst een sixpack gekocht met 6 verschillende Steenbergen bieren (aanbieding vn de Lidl). Die had ik beter in het schap kunnen laten staan. In alle 6 proefde ik die metaalsmaak en die stond me ontzetend tegen... beetje jammer

William

Citaat van: Joost81 op 05-04-2013  23:16 uDie metaalsmaak proef ik er ook heel sterk in. Laatst een sixpack gekocht met 6 verschillende Steenbergen bieren (aanbieding vn de Lidl). Die had ik beter in het schap kunnen laten staan. In alle 6 proefde ik die metaalsmaak en die stond me ontzetend tegen...beetje jammer

Dat was inderdaad de nestsmaak in dat pakket maar mij stoorde het minder. Ik vond de meeste bieren goed te hachelen.

RobinB

Bij deze mijn rpoefnotities van destijds:
Citaat van: RobinB op 14-01-2013  21:15 uPiraat triple hop, 10,5%
Tht 8-10-14

Uiterlijk: donker goud, goed schuim en koolzuur pareling.
Geur: fris Cascade hoppig, wat alcohol en gistprofiel. licht metaal.
Smaak: zoet, alcoholisch, verassend weinig bitterheid en hoparoma.
Nasmaak: licht bitter, iets opdrogend
Mondgevoel: vrij vol.

Conclusie:
Best een aardig bier, maar geen schaduw van de Duvel tripel hop. Die is veel bitterder en aromatischer. Ook is die veel droger en lichter qua mondgevoel. De metaalsmaak is wat minder dan ik gewend ben van Steenbergen, nog wel aanwezig.

Denk dus ook vooral aan standaard Belgische hoppen (styrian goldings aromagift, northern brewer als bittergift) en daarnaast in ieder geval Cascade.
Dan moet je er wel komen?
Steenbergen gist is opkweekbaar, anders (zo uit mijn hoofd) Wyeast flanders golden ale gist. :)

Hai

Zeker geen metaalsmaak geproefd, komt misschien doordat ik al wat biertjes ophad ^-^.
Tuurlijk smaken verschillen, maar alles met Cascade mag ik graag.

Ben zeker van plan om het proberen te klonen ::)

RobinB

Lichtendonk

Hoi Hai,

Ik ben zelf ook gek op Triple Hop van Piraat en vraag mij af of jij nog een recept hebt kunnen vinden.

Alvast bedankt!

Gr. Klaas

Hai

Ik zou het zo even niet meer weten. Is inmiddels al te lang geleden en al vele andere bieren gebrouwen.

Lichtendonk

Nog bedankt voor je reactie. Had gehoopt dat je nog ergens het recept had liggen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.